Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Inovacije su u našoj industriji konstanta“

    Obradom ogromne količine podataka i implementacijom inovativnih tehnologija, od NLP-a (natural language processing) do semantičkih analiza, uvođenjem automatizacije i veštačke inteligencije – polako ali sigurno od pres-kliping agencije postajemo media intelligence kompanija – priča za BIZLife magazin Nikola Đoković, Managing Director agencije Kliping

    • U poslednje vreme puno se priča o digitalnoj transformaciji, a kada gledamo sa strane, čini se da kliping industrija nije doživela puno promena. Koliko je to, u stvari, tačno?

    Verujem da to može biti utisak nekoga ko našu delatnost posmatra sa strane. Međutim, istina je sasvim drugačija. Industrija monitoringa medija menja se iz godine u godinu velikom brzinom. Međutim, kada govorimo o monitoringu medija, značajan deo se odvija „ispod haube” i taj deo korisnici ne primećuju. Oni vide krajnji proizvod, koji je najčešće u formi izveštaja ili analize, tako da mogu da razumem da njima promene nisu vidljive u tolikoj meri u kolikoj se one zaista dešavaju.

    Digitalizacija i pojava društvenih mreža, kao i ogromnog broja novih medija, diktira stalne promene i prilagođavanja – pre svega, u tehnološkom smislu.

    Neuporedivi su današnji resursi i rešenja i, recimo, pre samo pet godina.

    Industrija monitoringa medija je već duže vreme u sferi big data industrija, jer količina podataka koja se prikuplja i obrađuje enormna je i konstantno se uvećava. Kao ilustraciju, navešću da naša arhiva medijskih objava ove godine sadrži preko šest miliona objava iz osam država. Ukoliko na to dodamo i društvene mreže, gde se samo u Srbiji dnevno indeksira i procesuira preko dva miliona postova, jasno vam je o kojoj količini podataka govorim. Dakle, stalne promene i inovacije su nešto što je u našoj industriji konstanta.

    • Čini se da sada više nije samo PR odeljenje upućeno na korišćenje usluga pres-kliping agencije. Utisak je da celokupan biznis može da ima koristi od informacija koje vi pružate?

    Apsolutno. To je jedna od promena koja je veoma primetna poslednjih godina. Kao što sam već rekao, podaci su osnova naše industrije. Obradom ogromne količine podataka i implementacijom inovativnih tehnologija, od NLP-a (natural language processing) do semantičkih analiza, uvođenjem automatizacije i veštačke inteligencije – polako ali sigurno od pres-kliping agencije postajemo media intelligence kompanija.

    Svedoci smo da je održivost i briga o životnoj sredini i zajednici nešto što postaje neizostavni deo skoro svake sfere društva, a posebno poslovnog sektora. Odgovornost kompanija i njihova uloga sve je značajnija. Uvođenje ESG standarda je dovelo do toga da mnoge kompanije, a posebno finansijske institucije, sve češće pažljivo biraju sa kime će sarađivati i u koje projekte će investirati kapital. Takođe, sve su češće situacije da kompanije koje imaju jasno definisane kriterijume kada je održivo poslovanje u pitanju, zbog brige o svojoj reputaciji, budu primorane da preispitaju saradnju sa određenim dobavljačima, pa i da neke poslovne prilike odbijaju.

    U tom procesu procene rizika i ispitivanja potencijalnog uticaja na reputaciju – media intelligence kompanije će u budućnosti imati sve značajniju ulogu.

    Zahvaljujući velikoj količini podataka, kao i mogućnosti brze i efikasne obrade i analize, u prilici smo da u veoma kratkom roku uradimo istraživanje određene industrije, kompanije ili projekta i klijentu isporučimo ključne pokazatelje potencijalnog rizika po njegovu reputaciju.

    Uzmimo primer investicionih fondova i banaka. Mnoge banke, i svetske i domaće, najavile su da neće investirati u projekte koji pogubno utiču na životnu sredinu. Provera tog pogubnog uticaja i eventualnog negativnog publiciteta može se vršiti i analizom medijskih izveštaja o tom projektu, posebno ako je on iz bilo kog razloga potencijalno problematičan. Ono što trenutno nedostaje jeste standard u toj vrsti izveštavanja. Međutim, na globalnom planu događaju se promene, tako da se u fokusu sve češće nalaze ESG kriterijumi. Analizom i evaluacijom medijske komunikacije kompanija i organizacija, kada su aktivnosti koje se odnose na ove kriterijume u pitanju, mogu se dobiti zaista vredni uvidi..

    • Standardizacija u nefinansijskom izveštavanju dovodi u fokus i reputaciju u medijima kada su kompanije u pitanju. Sve one kompanije koje izlaze na berzu ili hoće da privuku investitore moraju da budu transparentne u izveštavanju. Sa druge strane, konzumenti brendova žele da oni koje prate ispunjavaju neki cilj i imaju neku svrhu. U kojoj meri se pres-kliping, odnosno media intelligence industrija, uklapa u taj kontekst modernog poslovanja?

    Više nije dovoljno da se u nekom godišnjem izveštaju naprave lepe fotografije i da neko ko je zadužen za komunikacije pripremi još lepši tekst koji nije baš potkrepljen činjenicama i koji nije dovoljno uverljiv. Kompanije koje su listirane na berzama imaju obaveze nefinansijskog izveštavanja, a izveštavanje o aktivnostima i rezultatima kada su ESG faktori u pitanju sastavni je njihov deo.

    Ako govorimo o reputaciji kompanija, definitivno će u godinama koje slede percepcija ključnih javnosti biti u velikoj meri zasnovana na temama održivog poslovanja. Adekvatna i efikasna komunikacija imaće veliku ulogu u izgradnji te reputacije, a evaluacija te komunikacije i neka vrsta objektivnog i nepristrasnog izveštavanja, nadamo se, naša buduća uloga.

    • Nova godina je prilika da se sumiraju rezultati i da se naprave planovi za sledeću godinu. Koliko ste zadovoljni 2021. godinom i kakvi su vam planovi za narednu, 2022?

    Veoma smo zadovoljni kako je prošla ova godina. To je šesta uzastopna godina kako beležimo stabilan rast prihoda, broja klijenata i zaposlenih. Posebno sam zadovoljan jer smo uspeli da proširimo tim novim kolegama, koji nam donose iskustvo i ekspertizu koja nam je u nekim segmentima nedostajala, a koja će, verujem, biti naša dodatna snaga u narednim godinama. Naravno, plan je dalji rast, ali na zdravim osnovama i na održiv način. Nastavićemo da ulažemo u svoje zaposlene i proširenje njihovih veština i znanja, a istovremeno fokus ka zadovoljstvu naših korisnika i dalje će biti prioritet. Među našim klijentima imamo nekoliko desetina njih sa kojima sarađujemo duže od deset godina, a izgradnja partnerskih odnosa i poverenja nešto je na šta sam zaista ponosan. Naravno, investiranje u dalji tehnološki razvoj i inoviranje je, kao što sam na početku rekao, nešto što se kod nas podrazumeva.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE