Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Indijski menadžeri vladaju biznisom: Došli su tiho i zauzeli čelne pozicije najvećih kompanija

    Američki IT gigant IBM prošle nedelje najavio je Arvinda Krishnu kao svog sledećeg izvršnog direktora a WeWork je nakon burnog odlaska svog prethodnog čelnika potvrdio da je angažovao Sandeepa Mathranija kao novog vođu menadžmenta.

    Njih dvojica su se pridružili sve većem broju svetskih izvršnih direktora indijskog porekla a vode neke od najzvučnijih svetskih konglomerata, uključujući Microsoft i Google, prenosi Investitor.

    Sledi spisak izvršnih direktora indijskog porekla i kompanije koje vode:

    Shantanu Narayen, Adobe

    Sundar Pichai, Alphabet, matična kompanija Googlea

    Satya Narayana Nadella, Microsoft

    Rajeev Suri, Nokia

    Punit Renjen, Deloitte

    Vantski “Vas” Narasimhan, Novartis

    Ajaypal “Ajay” Singh Banga, Mastercard

    Ivan Manuel Menezes, Diageo

    Niraj S. Shah, Wayfair

    Sanjay Mehrotra, Micron

    George Kurian, NetApp

    Nikesh Arora, Palo Alto Networks

    Dinesh C. Paliwal, Harman International Industries

    CNN nam donosi šest ključnih faktora zašto su profesionalci indijskog porekla sve češći na rukovodećim mestima velikih svetskih kompanija:

    1. Prihvatanje promena i neizvesnosti

    Svaka kompanija se bori s nekim oblikom udara i promera. Sada zamislite Indiju, zemlju s više od milijardu ljudi, desetine jezika, neujednačenu infrastrukturu. Na svakom koraku je neizvesnost, uključujući i osnovne stvrari poput toga da li će ujutro biti vode.

    To podrazumeva i prihvatanje okolnosti koje su van naše kontrole i potrebu istrajnosti i strpljenja. Ta vrsta prilagođavanja nestabilnosti osnovnim životnim okolnostima pomaže lakšem snalaženju i u korporativnoj birokratiji.

    2. Videti iza ugla

    Sposobnost predviđanja onoga što oblikuje tržište nužna je osobina lidera. Indijci su posebno sposobni za to zahvaljujući skupljanju informacija i neprestanom, možda nesvesnom, konstantnom pravljenju plana B.

    3. Sve se meri

    Ne samo što su dobri u matematici, Indijci su nadareni za maksimizovanje rezultata kako bi napredovali. U gužvi od preko milijardu ljudi, od malena su forsirani na borbu i rezultate jer se sve svodi na izglede.

    Šanse za upis u vrtić, gimnaziju, a zatim i fakultet; ispiti za rad u državnoj službi; vize za lutriju za inostranstvo. Skupljaju podatke o svemu i imaju besprekornu statistiku, posebno o sopstvenim šansama da ostvare cilj.

    4. Obrazovanje

    Indijski imigranti su među najobrazovanijim u SAD-u; prema zvaničnim istraživanjima, 77,5% njih je imalo diplomu ili višu diplomu u 2016. – najveći udeo u odnosu na bilo koju drugu imigrantsku grupu i u odnosu na 31,6% domicilnih Amerikanaca.

    5. Na poslu kao s porodicom

    Kada je Indra Nooyi imenovana za izvršnu direktorku PepsiCo-a, ljudi su posetili dom njene majke u Indiji kako bi im čestitali. To je Nooyi-u dalo ideju da napiše pojedinačne zahvalnice svima, uključujući i roditelje svojih zaposlenih.

    “Bila sam proizvod svog vaspitanja”, rekla je. “Palo mi je na pamet da se nikada nisam zahvalila roditeljima svojih kolega na njihovom daru PepsiCo-u.”

    Indijske kompanije imaju veću kulturu negovanja porodičnih veza od onih zapadnjačkih, što direktori tog porekla itekako primenjuju i na zapadu, kada su u prilici.

    6. Unose pozitivnu razliku

    Raznovrsna radna snaga i “šareno” vođstvo kompanijama izgleda nikad nisu bili važniji. Anketa Deloittea (koju je takođe vodio indijski izvršni direktor) utvrdila je 69% zaposlenih veruje da je radno okruženje u kojem je viši menadžment mešovit – motivišuće i podsticajno.

    Izvor: Investitor

    Foto: Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE