Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Horor film

    Kako je horor film zaradio 1,5 miliona USD, a u njega su uložili samo 15.000 USD?

    Eksperimentalni horor film „Skinamarink“ je već mesecima bio popularan na društvenim mrežama, a sada je hit na blagajnama. Budžet za „Skinamarink“, prvi igrani film kanadskog reditelja Kajla Edvarda Bola, iznosio je samo 15.000 dolara, a prikupio je više od 1,5 miliona dolara na blagajnama za nešto više od nedelju dana od objavljivanja, prema Comscore-u.

    Neki filmski entuzijasti uporedili su eksperimentalni film sa horor klasikom “The Blair Witch Project” i nadrealističkim filmom Dejvida Linča „Eraserhead“ iz 1977.

    „The Blair Witch Project“ zaradio je 140 miliona dolara 1999. sa budžetom manjim od 100.000 dolara, ali uspeh „Skinamarinka“ pomaže da se definiše sadašnja era unosnih zastrašujućih filmova.

    Prema podacima kompanije Comscore, horor žanr je generisao oko 700 miliona dolara u prodaji karata u zemlji u 2022. godini, manje od 10 odsto od 7,5 milijardi dolara ukupne prodaje na domaćim blagajnama. Veliki deo ove prodaje dolazi od objavljivanih horor filmova koji su imali budžet između 16 i 35 miliona dolara.

    Shudder, striming servis fokusiran na horor, kojim upravlja AMC Networks uzeo je ekskluzivna prava na film. Film će biti premijerno prikazan na platformi 2. februara. „Skinamarink“ trenutno ima „svež“ rejting od 71 odsto na sajtu za prikupljanje recenzija Rotten Tomatoes.

    Radnja horor filma „Skinamarink“

    Ostvarenje „Skinamarink” govori o dvoje dece koja otkrivaju da je njihov otac nestao, zajedno sa svim vratima i prozorima kuće. Film koristi „zrnaste“ snimke zidova, nameštaja, televizijskih ekrana i plafona koje je teško dešifrovati da bi prikazao jezivost napuštenog doma. Ne prikazuje lica likova. Bol je rekao da namerava da film izgleda „kao da ga je Satana režirao i dobio AI da ga montira“.

    Neki posmatrači u indi filmskoj industriji su ga rano videli kao potencijalni hit. Ko-izvršni producent Džonatan Barkan, šef akvizicije kompanije Mutiny Pictures, pronašao je trejler za „Skinamarink“ na Redditu krajem 2021. godine.

    Dok neki vide horor kao oproban i pravi filmski žanr koji će doneti profit, Barkan je kazao da zarađivanje novca strašnim filmovima nije tako lako. Nezavisni horor filmovi izlaze svake nedelje i veoma je teško izdvojiti se među tim izdanjima, rekao je on.

    „Za žanr koji je već tipično niskobudžetni žanr, imate filmske stvaraoce koji moraju da budu veoma kreativni. Oni treba da razmisle, kako da povećamo svoj budžet? Kako možemo da uradimo nešto zaista kreativno, a da ipak pređemo na ono što pokušavamo da prenesemo, a to je osećaj straha?“, dodao je.

    Novac, SAD

    Novac, budžet, horor (Pixabay)

    Horor postaje viralan sa 15.000 dolara

    Kajl Edvard Bol je ranije kreirao i objavio kratke filmove zasnovane na noćnim morama ljudi iz detinjstva za svoj YouTube kanal Bitesized Nightmares. Kanal, sa preko 11.400 pretplatnika, prikupio je nekoliko hiljada pregleda za kratke do petominutne horor filmove, kao i za njegov polusatni film „Heck“, prenosi CNBC.

    Bol je koristio svoj dom iz detinjstva u Edmontonu, kao okruženje filma i svoje igračke iz detinjstva za rekvizite. Izdvojio je 15.000 dolara na opremu, osvetljenje i softver za montažu filmova, osim troškova filmskog festivala i pravne dokumentacije. Tražio je usluge kastinga i opreme.

    Ne postoji „zaista način da se zaobiđe određeni budžet“ u svim žanrovima, iako se Bol odlučio za neke kreativne alternative, kazao je Džoš Dok, izvršni producent „Skinamarink“ i kreativni direktor u BayView Entertainment, koji kupio Mutiny Pictures.

    „Mnogi filmski stvaraoci koji snimaju film, bilo po prvi put ili sa niskim budžetom, pokušavaju da oponašaju holivudski stil sa ljudima ispred kamere koji pričaju i glume, a možda nemaju pristup najboljim glumcima ili najboljem osvetljenju ili najboljoj opremi“, rekao je Dok.

    Serije, film, kokice, mini serije (Pixels)

    Film, horor (Pexels)

    Izbegavanje nekih troškova

    Bol je izbegao neke troškove tako što nije ciljao u likove direktno, već ih je naterao da govore van ekrana ili pokazujući samo leđa ili stopala.

    „Ne treba vam Džordž Kluni ispred kamere. Osvetljenje na mnogim snimcima dolazilo je samo od televizora ili noćnog svetla“, objasnio je Dok.

    Nakon što je kupio film, Barkan je radio na tome da ga ubaci na „Fantasia International Film Festival“ u Montrealu, gde je ranije bio član žirija. Ovo je bila „prva domina“ u pokretanju njegovog uspeha, rekao je on.

    „Teško je reći da postoji nešto novo pod suncem ili zaista originalno u našoj industriji, ali ovo zaista izgleda kao da nije samo eksperimentalni horor već i iskustveni horor. Mislim da vas stavlja usred noćne more iz koje se ne možete probuditi“, istakao je Dok.

    Svetska premijera privukla je 22 kritike kritičara i privukla je Šuderovu pažnju. Ovo obaveštenje ga je dovelo do filmskih festivala u Evropi, od kojih je na jednom procurio čitav niz filmova.

    Dok je produkcijski tim pokušavao da zadrži poklopac na filmu nakon što je bio piratski i da arhivira uklanjanje na ilegalnim sajtovima, snimci filma postali su viralni na TikTok-u. #Skinamarink sada ima preko 27 miliona pregleda na platformi.

    Film je prvobitno bio namenjen za prikazivanje u bioskopima oko Noći veštica 2023. godine, ali su planovi propali jer je potražnja za gledanjem filma brzo rasla.

    „Šuder se prilagodio i prihvatio ono što se dešava jer nije bilo načina da se to zaustavi. Umesto da se bore protiv toga, radili su s tim“, rekao ja Barkan.

    Film

    Film, horor (Pixabay)

    Efekat snežne grudve

    Sa internetom i ilegalnim preuzimanjima koja su sve rasplamsala oko Dana zahvalnosti, Dok je rekao da film nije mogao da čeka još 10 meseci da se objavi. Film je pušten 13. januara u severnoameričkim bioskopima.

    „U početku smo pričali o prilično ograničenom bioskopskom izdanju preko Shudder-a i IFC-a samo zato što za film njegove veličine nikada ne znate koliki je interes, a dobijanje velikog izdanja u bioskopima je uvek izazov. Ali snežna grudva je samo nastavila da se kotrlja niz brdo“, kazao je Dok

    Šuder i produkcijski tim filma pristali su na ugovor o svim pravima, što znači da je Šuder imao ne samo prava na striming,već i ekskluzivne video usluge na pretplatu i video usluge koje se plaćaju po gledanju. Zatim je IFC Midnight, takođe u vlasništvu AMC Networks-a, doveden da radi u bioskopima pre njegovog ekskluzivnog izdanja.

    „Kada smo videli neverovatan odziv na mreži, znali smo da moramo da prikažemo ovaj film u što je moguće više bioskopa širom zemlje. Kajl je napravio film za novu generaciju i još jednom je dokazao na šta su horor filmovi i njegova zajednica sposobni čak i sa najmanjim budžetom“, rekla je Arijana Boko, predsednica IFC Films i IFC Midnight.

    Ono što se očekivalo da će biti 10 do 20 projekcija dovelo je do 692 pretežno u urbanim sredinama. Prvi vikend „Skinamarink“ je zaradio skoro 900.000 dolara. Prošlog vikenda, film je stigao u preko 800 bioskopa i doneo bruto prodaju na blagajnama više od 1,5 miliona dolara – preko 100 puta više od budžeta.

    „Snimiti film za 15.000 dolara, a zatim ga pustiti i privući ovaj nivo pažnje i ovoliko izdanja u bioskopima, i dostići ovaj nivo povraćaja na blagajnama, neverovatno je redak podvig“, zaključio je Dok.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Screenshot YT, Pexels, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE