Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    GREGOR BIERENT IZVRŠNI DIREKTOR NF INNOVA

    Gregor Bierent, izvršni direktor NF Innova: „Inovacija je važna, jer se na taj način krećemo napred“

    NF Innova, vodeća inovativna softverska kompanija koja razvija najsavremeniju platformu za digitalno bankarstvo, imala je prilično uspešnu godinu. Za BIZLife o predstojećim trendovima i o planovima za sledeću godinu govori Gregor Bierent, izvršni direktor NF Innova. 

    Bankarstvo zaista napreduje uz aplikacije koje rade stvari koje ranije nismo mogli ni da zamislimo. Koji je krajnji cilj u ovoj trci inovacija?

    Da, zaista, postoji mnogo inovacija koje podstiču dalju optimizaciju i jednostavnost u mnogim industrijama. Ima li kraja ovoj trci inovacija? Mislim da ne, tehnologija napreduje i još uvek postoji mnogo prilika, pogotovo u bankarstvu, da se inoviraju i pronađu bolja, optimizovana rešenja i načini za poboljšanje postojećih izazova. Inovacija je važna jer se na taj način krećemo napred, tražimo više i težimo ka boljem. U bankarstvu još uvek vidimo mnoga fundamentalna poboljšanja u svakodnevnim operacijama, ali velike mogućnosti su pred nama i spremni smo za njihovu implementaciju.

    Idemo li ka životu bez ekspozitura i koliko brzo se to dešava?

    Sigurno da idemo i već prepoznajemo da su aktivnosti ekspozitura za fizička lica drastično smanjene zbog upotrebe tehnologije, mobilnog i internet bankarstva i bankarstva na kiosku/bankomatu. Banke pokušavaju da automatizuju i pojednostave standardizovane i još složenije procese suočavanja sa klijentima što je više moguće i traže od klijenata da posete ekspozituru samo za složenije zahteve kao što su hipoteka (finansiranje kuće/stana), davanje saveta ili kad lokalni regulatorni organ to zahteva. Ali čak i za hipoteke nudimo rešenje koje omogućava potpuni onlajn postupak uz angažovanje e-notara za koji nije obavezna poseta ekspozituri u nekim zemljama.

    Nekada su posete ekspozituri bile tradicija, a sada nam se to naplaćuje. Zašto? Čini se da je internet usluga gotovo besplatna. Zašto se razlikuju? Izgleda skoro kao kazna.

    GREGOR BIERENT IZVRŠNI DIREKTOR NF INNOVA

    NF Innova

    Usluge u ekspozituri su mnogo skuplje od onlajn usluga i pretpostavljam da mnoge banke pokušavaju da te dodatne troškove prebace na klijente, kao podsticaj da pređu na onlajn usluge. To možemo uporediti sa e-trgovinom i naručivanjem novog televizora ili laptopa na Amazonu u odnosu na kupovinu u prodavnici. Naravno, onlajn ne možemo da „dodirnemo” ni „vidimo” životni vek proizvoda, ali dobijamo mnogo sadržaja, slika, opisa proizvoda, recenzija kupaca i dr. da bismo procenili proizvod i doneli odluku o njegovoj kupovini. Obično je onlajn cena mnogo bolja nego u prodavnici. U pogledu troškova, ovaj pristup je mnogo povoljniji za prodavca nego vođenje prodavnice sa prodavcima, platama zaposlenih, računima za struju, plaćanjem kirije i lokalnim marketingom, plaćanjem proizvoda koji se izlažu itd. Isto je i u bankarstvu, posebno u bankarstvu za fizička lica/privatnom bankarstvu, gde su mnogi postupci i zahtevi isti i nisu previše složeni, pa se mogu efikasnije obavljati onlajn ili na mobilnim kanalima.

    Poznati ste po tome što više vremena provodite u avionu nego u automobilu i donosite iskustvo sa različitih tržišta. Kako se bankarstvo razlikuje u drugim delovima sveta? Šta banke vrednuju i kako rastu?

    Pošto je NF Innova prilično aktivna u više zemalja, čak i kontinenata, imamo priliku da bolje razumemo izazove banaka na različitim tržištima i sa različitim propisima. Bez obzira da posmatramo bankarstvo u zemljama Zaliva (Bahrein, UAE, Katar itd.) ili Istočnoj i Južnoj Africi, shvatamo da banke traže isto – da poboljšaju korisničko iskustvo u svim segmentima (maloprodaja, mala i srednja preduzeća, korporativni klijenti) pojednostavljivanjem bankarske interakcije preko dodirnih tačaka (pri čemu su mobilne usluge, u međuvremenu, ključni kanal za segment maloprodaje i malih i srednjih preduzeća) i da smanje angažovanje internih resursa, posebno za dnevne bankarske aktivnosti. Afričke banke, na primer, imaju izazov da pridobiju nove klijente, pošto postoji široka mreža pružaoca usluga mobilnog plaćanja i partnera u ekosistemu koji omogućavaju digitalnu transakciju (plaćanje), što je „dovoljno dobro“ za zrelost građana. Dakle, većina banaka u ovom regionu je usredsređena na korišćenje tehnologije kako bi ubedile svoje ciljne klijente da polože novac na bankovni račun ili da zatraže finansiranje od banke i kako bi to olakšale što je više moguće – što je isključivo digitalni način.

    NF Innova pokušava da ostvari globalni uticaj. Kako ste to uspeli?

    Pre svega, ne upravljam samo ja, nego u većoj meri ceo naš tim, koji ulaže velike napore u svakodnevni rad da našu kompaniju podignemo na viši nivo. Svi prepoznajemo da su softverski proizvod koji smo izradili u Srbiji i testirali u regionu banke u inostranstvu prihvatile i veoma ga vrednuju. Zahvaljujući našim naporima u razvoju proizvoda, marketingu i poslovnom razvoju, uspeli smo da postignemo da nas strane banke (npr. iz Dubaija/UAE) prepoznaju i direktno nam se obrate kako bi sa nama porazgovarali o partnerstvu i saznali više o našoj bankarskoj tehnologiji. Ovo je fantastičan dokaz, koji ide ruku pod ruku sa pozitivnim priznanjima tehnoloških analitičara i prihvatanjem na globalnim Fintech konferencijama, kao što je Finovate, za naše najsavremenije tehnologije i tehničke stručnjake.

    Vaša kompanija ima jedinstvenu atmosferu, sinergiju i radnu disciplinu. Kako ste to stvorili?

    Ja sam lično veliki ljubitelj sporta, aktivno se njime bavim i redovno poredim posao sa sportom. Uzmimo za primer formulu 1, da, tu je Maks Verstapen koji je sa kompanijom Red Bull 2023. godine pobedio na 19 od 23 trke, što je neverovatno dostignuće, ali on to ne bi mogao da uradi bez vrednog stručnog tima, koji mu svakodnevno pruža podršku putem hardvera i softvera i svih usluga koje su mu potrebne da nadmaši svoju konkurenciju. Svaki inženjer je stručnjak sam za sebe, odgovoran je za svoju oblast stručnosti i svoje postupke i vodi svakodnevne aktivnosti sa preduzetničkim duhom. Rad u timu je ključ uspeha, bez upiranja prstom, bez izgovora, bez pritužbi, bilo da su svi pobedili ili svi izgubili. Recimo da zajedno sa menadžerskim timom u NFI pokušavamo da postanemo Red Bull u F1, identifikovali smo i definisali koje važne vrednosti vidimo i kako želimo da stvorimo najbolju vrednost i rezultate za naše klijente i, naravno, šta je potrebno sa naše strane da bismo to postigli. Pošto nijedan izvršni direktor niti jedan stručni inženjer to ne može uspeti sam, nastojimo da to postignemo kao tim i verujem da smo već na dobrom putu.

    NF Innova je učestvovala na takmičenju Finovate u Londonu. Koje su inovacije na vidiku i zašto je ponovo izabran vaš demo?

    Da, Finovate nas je ponovo izabrao da budemo jedna od retkih Fintech kompanija kojima je omogućeno da prikažu najnovija dostignuća na sceni u Londonu krajem februara 2024. Ovo je za nas veliko dostignuće, pošto Finovate sprovodi snažnu procenu za kompanija koje se prijave za demo i uspeli smo da prođemo ovaj proces procene. Tako ćemo u Londonu predstaviti najnovije razvoje proizvoda Fintense u oblasti podataka, veštačke inteligencije i uvida u klijente. Nažalost, još uvek ne mogu da otkrijem sve detalje, ali naša prezentacija će se baviti digitalnim rezultatom klijenta banke, hiperpersonalizacijom i jednostavnošću pružanja individualnog bankarskog iskustva među klijentima banke u digitalnom bankarstvu korišćenjem Fintense-a.

    Podelite svoju mudrost – za čim banke zaista žude ovih dana? Šta izdvaja lidere?

    Svi naši klijenti i potencijalni klijenti u različitim regionima aktivno koriste tehnologiju da pojednostave i poboljšaju iskustvo klijenata u bankarstvu, da koriste Fintense za povećanje efikasnosti i premeštanje prodaje proizvoda na digitalne kanale. Banke koje su vodeće u digitalnom bankarstvu imaju odvažnu digitalnu viziju i snažne mogućnosti izvršenja u celoj organizaciji, ne samo u IT. Kod sve više naših klijenata digitalno bankarstvo se ne tretira kao „jedna inicijativa u jednoj poslovnoj oblasti“, već se posmatra kao jedna od nekoliko ključnih strateških inicijativa kompanije za sticanje konkurentske prednosti, osvajanje novih klijenata i vođstvo na odgovarajućim tržištima. Da bi se to postiglo, neophodna je veoma bliska saradnja uz usklađenu srednjoročnu i dugoročnu strategiju između banke i NF Innova i zajedničkih snaga – pristup koji nazivamo „ko-kreacija“.

    Šta banke treba da razumeju da bi ostale na vrhu?

    Digitalno bankarstvo je dosta evoluiralo i razvilo se poslednjih godina, ali je posao još uvek daleko od završenog. Digitalno bankarstvo je tu da ostane, tehnologija će nastaviti da se poboljšava i omogućava nove načine poslovanja, pružanja usluga i prodaje proizvoda. Bilo je i još uvek je neophodno pratiti najnovije trendove i načine na koje oni utiču na poslovanje banaka u dobru i zlu i na osnovu toga preispitati i, po potrebi, prilagoditi buduće planove i inicijative banaka. Postoje mnogi trendovi koji su do sada samo „dotaknuti“, ali na njima nikada zapravo nije bio fokus, kao što je ugrađeno bankarstvo („nevidljivo bankarstvo“), proširena i virtuelna stvarnost za korisničko iskustvo na sledećem nivou, kao i uticaj veštačke inteligencije u svetu bankarstva.

    Na kraju, ocenite banke u regionu. Šta je osnova za ocenjivanje i koje preporuke imate za njih?

    Pomalo je izazovno oceniti sve banke, jer već vidimo snažan fokus i rezultate digitalnog poslovanja širom regiona. Prethodnih meseci smo analizirali znatan broj postojećih banaka i banaka izazivača, njihove razlike, izazove i kako dobijaju na vrednosti. Naša procena je sažeta u strateškom dokumentu „Kako digitalno bankarstvo može doneti rezultate?“ i preporučujem vam da preuzmete svoj primerak ovde i uradite samoprocenu, ali, naravno, slobodno se obratite meni, odnosno nama za individualne razgovore i načine na koje NFI može da pomogne u vođenju trke u digitalnom bankarstvu.

    NF Innova: Rešenje bolje i od američkog giganta vrednog milijardu dolara

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: NF Innova

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE