Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    GOTOVO: Verajzon i zvanično preuzima Jahu

    Američka telekomunikaciona kompanija Verajzon (Verison) završila je posao vredan 4,5 milijardi dolara za preuzimanje internet poslovanje Jahua (Yahoo) kojim se predviđa uvođenje novog rukovodećeg tima u nastojanju da poveća prihod od oglašivača u jednom od najpoznatijih internet brendova.

    Današnjim zaključivanjem prodaje Jahua, završava se 21-godišnje postojanje te kompanije na berzi.

    Time se takođe završava petogodišnje vođstvo generalne direktorke Jahua Marise Majer, koja se neće priključiti Verajzonu.

    Ona napušta Jahu s paketom nadoknade od 127 miliona dolara, uključujući isplatu otpremnine i deonice kompanije, što će dobiti po potpunom okončanju posla preuzimanja.

    Jahuov mejl i druge digitalne usluge kao što su sport, finansije i vesti će voditi Tim Armstrong koji je vodio AOL. Armstrong će sada biti generalni direktor nove Verajzonove ćerke firme nazvane „Oath“, u kojoj će biti Jahu i razne usluge AOL-a.

    Verajzon ne dobija udeo Jahua u dve azijske internet kompanije Alibaba Grup i Jahu Japan. Taj udeo ulazi u okvir novoformirane kompanije nazvane Altaba, koja će takođe naslediti Jahuovih osam milijardi dolara u novcu i bilo koja isplate koje će možda morati da daju po tužbama raznih deoničara protiv Jahua uoči prodaje.

    Deonicama Altabe će početi da se trguje na berzi iduće nedelje, a deonicama Jahua će se poslednji put trgovati u petak.

    Verajzon, največi američki provajder bežičnih komunikacija, računa na kombinaciji Jahua i AOL-a da izgradi alternativu na rapidno rastućem tržištu digitalnog marketinga kojim sada dominiraju Gugl i Fejsbuk.

    Jahu je nekada bio jedna od vodećih internet kompanija, ali poslednjih godina pod pritiskom konkurencije gubi položaj tržištu.

    Prihodi Jahua od reklama su bili u padu tokom većeg dela protekle decenije.

    Kompanija je Marisu Majer preotela od Gugla 2012, u nadi da će ona da preokrene taj pad, ali ona u tome nije uspela, iako je investirala milijarde u kupovinama čiji je cilj bio da Jahu postane veći igrač na tržištu reklama na mobilnim telefonima.

    Do kraja prošle godine godišnji prihodi Jahua su opali na 3,5 milijarde dolara, kada se oduzmu provizije za reklame, što je 35 odsto manje od vrhunca 2008. godine. Poređenja radi, prihodi Gugla prošle godine iznosili su 73 milijarde dolara.

    Uprkos teškoćama kompanije, vrednost akcija Jahua na berzi više se nego utrostručila dok je Majer bila generalni direktor, što je generisalo bogatstvo deoničara od više od 30 milijardi dolara. Većina tog rasta podstaknuta je udelom Jahua u Alibabi, kineskoj kompaniji elektronske trgovine čija snaga je rasla dok je Jahuova bledela.

    Izvor: Beta

    Foto: Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE