Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Gorana je stvorila prvi brend MULTIFUNKCIONALNE odeće u Srbiji: „Moda je trka na duge staze“

    U svetu „fast fashion“ brendova, gde se garderoba brzo proizvodi i još brže odbacuje, teško je stvoriti autentične komade koji su nosivi i koji zadovoljavaju sve potrebe jednog ljubitelja estetike i komfora.

    Jedinstvena garderoba koja odskače od onoga što možemo naći u Zari ili H&M-u, vrlo često se percipira kao skupa i nedostižna čoveku koji radi za prosečnu platu (a vrlo često i manju). No da li je baš uvek tako?

    Ono što danas može ostaviti utisak originalnosti jeste koncept multifunkcionalne odeće koji nije nov i može se pratiti kroz istoriju. Moderna era multifunkcionalne odeće se može povezati sa razvojem tehnologije i potrebom za praktičnijim i funkcionalnijim komadima odeće. U poslednjih nekoliko decenija, razvoj novih materijala, tehnika dizajna i tehnoloških inovacija omogućio je stvaranje sve sofisticiranijih komada odeće koji nude više funkcija.

    Gorana Gligorović sa modelom (DivaGo Fashion)

    Nešto ovako, prvi put u Srbiju, donela je Gorana Gligorović Angebrant koja je 2019. godine došla na ideju da stvori garderobu koja se može nositi na više načina. Ona za BIZLife ističe da je brend „DivaGo Fashion“, nastao iz čiste potrebe za jednom haljinom, koja se može nositi u dve varijante, dnevnoj i večernjoj.

    „Drugarica i ja smo došle na ideju da uradimo haljinu koja će moći da bude i dnevna i večernja, da ima više načina kako da se nosi. Radile smo na njoj oko šest meseci, jer nismo iz modnog sveta, pa nam je trebalo više vremena dok smo pronašle krojački salon, odgovarajući materijal i na kraju i model koji će biti baš ono što smo zamislile. Poručile smo celu seriju, kutije, marketing materijal i sve je bilo gotovo – na dan kada je proglašeno vanredno stanje zbog kovida. Bilo je vrlo neizvesno šta će se desiti sa svetom kada sve prođe, a nas je čekao početak nečeg novog i vrlo drugačijeg od onog što smo do tada radile“, započinje svoju priču Gorana.

    Prvi brend multifunkcionalne odeće u Srbiji

    Naša sagovornica napominje da je odeća koja je multifunkcionalna nešto potpuno novo na našem tržištu, te da pre njih ovo niko nije radio, zbog čega je DivaGo Fashion kao brend brzo postao prepoznatljiv.

    „Žene su u našim modelima videle mogućnost da se kreativno izraze i da budu autentične. Naši modeli su izrađeni od visoko kvalitetnog materijala, kutije u koje ih pakujemo su lepo dizajnirane, tako da često naše modele kupuju muškarci kao poklon svojim damama. Lako je odrediti veličinu tako da nema greške. DivaGo LUX je ubedljivo najtraženiji model. To je i prvi model koji smo predstavile tržištu. Nakon njega smo uradile još neke modele, ali ni jedan nije uspeo da zaseni taj prvi i on je još uvek najtraženiji“, objašnjava Gorana.

    fast fashion

    Ona napominje da je DivaGo Fashion još uvek mala firma tako da svi u timu imaju po više uloga, te da povremeno imaju gostujuće dizajnere jer je lepo videti nove ideje i drugačije vizije.

    „Tako imamo kolekciju koju je dizajnirala Jelena Cvetković, poznata po Instagram profilu Jelenin dnevnik. Bilo je  zabavno raditi sa njom jer je ona veoma pozitivna osoba“, kaže Gorana za BIZLife.

    Teško je naći svoje mesto pod suncem ako ste žena u biznisu

    Na pitanje koliko je danas teško voditi sopstveni biznis u Srbiji, Gorana navodi da poteškoće koje ima više vidi kao izazove nego kao prepreke, jer ono što radi je zaista i veseli.

    „Uživam u svemu što je vezano za kreativan deo posla. Međutim, kao žena u poslu, u Srbiji, teško je izboriti se za svoje mesto pod suncem. Nedavno sam recimo, videla najavu za jednu konferenciju uspešnih ljudi u Srbiji na kojoj među govornicima nema ni jeden žene. To je velika nepravda i borim se protiv nje kao aktivan član Female Net organizacije koja okuplja i podržava  poslovne žene“, ističe ona.

    Ono što svakako utiče na razvoj i rast malih modnih brendova jeste i koncept „brze mode“ koji doživljava ekspanziju velikih razmera. Ovi brendovi sve više oponašaju komade velikih modnih kuća i postaju dostupni širem broju konzumenata, te tako u zapećak stavljaju autentične brendove koji su takođe vrlo dostupni.

    „Moram da priznam da me ‘fast fashion’ prilično užasava. Tolika količina garderobe koja se stvara, kupuje, kratko nosi i onda baca stvara ogromnu količinu otpada koju treba uništiti. Planeta se velikom brzinom zatrpava odbačenim stvarima. Nisam pristalica konzumerizma. I sama imam komade garderobe koji su stari preko 10 godina, a verujem da niko za mene ne bi rekao da izgledam staromodno“, nadovezuje se Gorana i dodaje da je stvar u detaljima koji čine stil autentičnim.

    Odeća treba da bude samo doprinos lepoti koja dolazi iznutra, a ne vaša suština. Lepo pakovanje se brzo zaboravlja jer ono je samo to – spoljašnjost. Ono što je unutar kutije je vredno i ostavlja utisak za pamćenje.

    A šta je potrebno da bi jedan mali brend poput onog koji je stvorila Gorana isplivao na površinu zauzeo svoje mesto na modnom tržištu?

    fast fashion

    „Mora se raditi na brendingu. Izgradnja brenda je dugotrajan proces i zahteva dosta posvećenosti. Na prvom mestu bitna je želja da se izgradi brend, što mnogi autori unikata ne shvataju. Brend vredi mnogo više od samog proizvoda. A brend je i mnogo više od utrošenog materijala i potrošenog vremena za izradu. Zato treba raditi na izgradnji brenda uz sve marketing alate koji su dostupni, kako bi uopšte došao do te površine mora i prikazao se svetu. Kada ga publika vidi i zavoli, sve je mnogo lakše“, navodi Gorana.

    Zato svi oni koji ulaze u modu i svet kreiranja, ističe naša sagovornica, ne bi trebalo da se povuku na prvoj ili drugoj prepreci, jer je moda trka na duge staze.

    „Trendovi se brzo smenjuju i mislim da ne treba da se prate već treba pokušati da budeš trend seter. Uvek će biti onih koji se identifikuju sa tvojim idejama, ako ih ne vidiš to je zato što nisu još čuli za tebe, a ne zato što ne postoje. Obrati im se direktno i pronaći ćeš ih…ili oni tebe. Autentičnost je uvek dobar put i ne treba ga žrtvovati zarad trke za brzim uspehom“, zaključuje Gorana za naš portal.

     

    Izvor: BIZLife/Mladen Stanković

    Foto: DivaGo Fashion

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE