Francuska izrekla kaznu Guglu od 222 miliona EUR
Francuska regulatorna agencija kaznila je kompaniju Gugl sa 220 miliona evra nakon saznanja da je kompanija zloupotrebila dominantnu poziciju na tržištu za plasiranje onlajn oglasa.
Kazna je deo nagodbe koja je postignuta nakon što su tri medijske grupacije News Corp, belgijski Groupe Rossel, te francuski Le Figaro optužili Gugl da ima monopol nad prodajom oglasa za veb stranice i aplikacije.
Regulatorno telo za zaštitu konkurencije u Francuskoj je utvrdilo da je Gugl nudio klijentima prostor za oglase putem platformi AdX te Doubleclick Ad Exchange, a koje su u vlasništvu Gugla.
Medijske grupacije koje žele prodati prostor za reklame na stranicama ili mobilnim aplikacijama putem konkurenata, uočile su da Gugl koristi određene metode koje nisu u skladu s pravilima poslovne prakse kako bi naštetio konkurenciji.
„Regulatori su otkrili da Doubleclick menja proviziju koju je uzimao prilikom prodaje oglasa na osnovu cena koje nude druge platforme za oglase koje nisu u vlasništvu Gugla„, ističu regulatori.
Kako se navodi, Gugl je prihvatio odluku francuskog regulatora, a kompanija se obavezala na promenu politike prodaje oglasnog prostora.
Francuski, ali i drugi evropski regulatori u poslednjih nekoliko meseci vrše pritisak na kompanije poput Fejsbuka, Gugla i Amazona, te su od njih tražili promenu poslovne politike.
Najveći problem, kako su istakli evropski regulatori, odnosio se na pitanja zaštite privatnosti korisnika i probleme korišćenja monopolističkog položaja na tržištu.
Izvor: BIZLife
Foto: Beta/AP