Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Formirana ČETVRTA NAJVEĆA auto kompanija na svetu – STELANTIS

    Stupanjem na snagu spajanja globalnih proizvođača automobila Peugeot S.A. (PSA grupa) i Fiat Chrysler Automobiles N.V (FCA) formirana je nova kompanija Stelantis (italijanski za „posuta zvezdama“).

    Trgovanje običnim akcijama kompanije Stelantis će početi u ponedeljak, 18. januara, na berzama Euronext u Parizu i Mercato Telematico Azionario u Milanu, a u utorak i na Njujorškoj berzi pod berzanskom oznakom „STLA“.

    FCA poseduje više brendova, među kojima Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Ram i Maserati, a zapošljava blizu 200.000 ljudi širom sveta.

    Grupa PSA ima pet auto brendova: Peugeot, Citroen, DS, Opel i Vauxhall i pruža širok izbor pametnih i usluga mobilnosti pod brendom Free2Move.

    Udruživanjem je nastala četvrta po veličini svetska grupa u proizvodnji autoomobila: 14 brendova nove grupe predstavlja oko devet odsto svetskog automobilskog tržišta, sa osam miliona prodatih vozila 2019.

    „Igraćemo vodeću ulogu tokom naredne decenije redefinisanjem mobilnosti kao što su to činili naši očevi-osnivači, s velikom energijom“, rekao je predsednik FCA Džon Elkan početkom januara, pred „istorijsko venčanje“.

    Bivši predsednik odbora PSA i novi izvršni direktor Stelantisa Karlos Tavares u utorak će na prvoj konferenciji za štampu predstaviti svoju viziju grupe sa 400.000 zaposlenih, a u narednim mesecima će predstaviti i svoj strateški plan.

    Izazovi su mnogi: „elektrifikacija“ svih modela, vlasnici koji se zbig posedica pandemije okreću polovnim vozilima ili iznajmljivanju i zdravstvene krize koja otežava i proizvodnju vozila. Globalna prodaja PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel, Vauxhall) opala je za 27,8% 2020. godine.

    Matias Hek iz Mudisa pozdravio je spajanje jer grupisanje „poboljšava globalnu pokrivenost, mogu sarađivati tehnološki i u različitim segmentima i ostvariće uštede zahvaljujući sinergiji i iskustvu PSA, koji znao kako da odredi pravu cenu i upravlja rashodima“.

    PSA i Fiat-Chrisler procenili su da bi sinergijom uštedeli do pet milijardi evra godišnje, kako u proizvodnim troškovima, tako i u istraživanju. Te uštede međutim brinu i sindikate i države.

    Izvor: Beta

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE