Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    filip travel

    Osnivač Filip Travel-a za BIZLife: Ovo je najvažniji razlog zašto nam poveravaju ogranizaciju putovanja

    Sa delimičnim gašenjem epidemije, procvetala je i želja građana za putovanjima. Ipak, ovaj sektor najviše je propatio, a o tome kako im je bilo tokom dve i po godine, svedoči činjenica o brojnim ugašenim i zatvorenim turističkim agencijama.

    S druge strane, kao što i iz svake borbe isplivaju najjači, tako su i turističke agencije koje su preživele „crno doba“ za turizam sada među onima kojima se najviše veruje.

    Filip Blagojević, osnivač i marketing direktor jedne od najpoznatijih turističkih agencija u Srbiji, Filip Travel-a, u ovom je poslu već 30 godina. Zajedno sa bratom Petrom, komercijalnim direktorom u Agenciji, gradi priču u koju veruje preko milion putnika, koliko ih je kroz agenciju prošlo za tri decenije.

    Oni trenutno broje više od 70 stalno zaposlenih, imaju prodajnu mrežu sa saradnjom sa preko 700 turističkih agencija širom regiona, kao i jedan od najposećenijih sajtova u Srbiji.

    Povodom 30 godina poslovanja, na ove teme razgovarali smo ekskluzivno za BIZlife sa jednim od osnivača Filip Travela, Filipom Blagojevićem.

    filip travel

    Filip Blagojević

    • Agencija Filip Travel posluje već 30 godina kao porodična firma. Na koji način ste tokom tri decenije rada stekli titulu jednog od vodećih tour operatora u Srbiji? Šta je doprinelo tome?

    Mi smo porodična firma i od samog osnivanja 1993. bili smo tu moj brat Petar, naš otac i ja. Put do uspeha definitivno je bio predoređen činjenicom da smo brat i ja usmerili sve svoje najbolje veštine ka istom cilju, on kao komercijalni direktor, ja kao direktor marketinga.

    Nikad se nismo vodili preteranom željom da preko noći ostvarimo velike rezultate. Daleko od toga da tokom prethodnih 30 godina nije bilo rizičnih odluka, ali smo ipak rasli postepeno i sigurno, pažljivo smo birali destinacije, partnere i naše zaposlene.

    Rastu je možda i najviše doprineo naš osnovni cilj, a to je zadovoljstvo putnika.

    Osmeh i dobro poznati izraz lica po povratku sa kvalitetno provedenog odmora je ono što nas pokreće da budemo još bolji. Sa druge strane, kao tour operator oslonjeni smo na mnoštvo saradnika – od prevoznika, hotelijera, lokalnih partnera, izvođača izleta na destinaciji sve do naših zaposlenih u prodaji, komercijale, vodiča… Mnogo je tačaka u tom lancu gde nešto može da krene kako ne treba.

    Nije bez razloga ona izreka da je lanac jak onoliko koliko i najslabija karika. U tom smislu, izazov je održati da čitav taj lanac funkcioniše kako treba.  

    • Vi ste jedan od osnivača agencije, ali i direktor marketinga, po vokaciji grafički dizajner. S tim u vezi, kakve promene uočavate kada je u pitanju marketing u turizmu tokom godina? Koliko je marketing generalno važan za ovakvu granu industrije kao što je turizam? 

    Turizam je specifična branša jer se bazira na pružanju usluga, koje spadaju u tzv. „neopipljive“ proizvode. Osim konkretnih informacija o destinaciji i smeštaju, veliku pažnju posvećujemo samom iskustvu na destinaciji zbog čega je naš marketing prilično fokusiran na davanje preporuka za samu destinaciju. Svakako možete zapaziti trend rasta travel blogera na društvenim mrežama koji zaista nesebično dele svoja iskustva.

    filip travel

    Filip Blagojević

    Ovo je u današnje vreme u najmanju ruku podjednako važno koliko i sama informacija da će putnik negde odleteti, negde prespavati i konzumirati obroke. Preporuka nas kao Agencije verovatno ostaje najvažniji pokazatelj zadovoljstva putnika, i zato se snaga jednog brenda ne ogleda samo u medijskom prisustvu, već u poverenju koje nam pružaju klijenti. Odnos sa klijentima je uvek dvosmerna ulica, u modernom marketingu odavno su prevaziđeni klasični pojmovi prodavca i kupca. Danas se radi o jednom dugoročnom odnosu koji mora da se brižljivo neguje kako biste imali zadovoljnog putnika. To podrazumeva pravovremeno i transparentno komuniciranje u smislu tačnih i proverenih informacija.

    • Kakva su vaša saznanja o promenama u turizmu tokom tri decenije postojanja agencije Filip Travel? Koje su to najznačajnije promene u percepciji i navikama građana?

    Tokom ovih 30 godina rada, mogu da kažem da se kultura putovanja značajno promenila. Posredstvom interneta ali većim mogućnostima da negde otputuju, klijenti su danas mnogo bolje upoznati sa destinacijama i znaju gde žele da potroše svoj novac.

    Mi kao Agencija nismo prosti posrednik, već pre svega pružalac kompletne usluge. To je i ujedno najvažniji razlog da nam putnik poveri ogranizaciju svog putovanja.

    Prednosti putovanja preko turističke agencije jesu kompletniji doživljaj putovanja i ležernije iskustvo bez opterećivanja operativnim detaljima. Ukratko, putnici ne moraju da troše svoje slobodno vreme na planiranje odmora u poređenju sa putovanjem u sopstvenoj režiji. 

    • Kažu da bez inovacija u jednoj kompaniji nema uspeha. Šta je najznačajnija inovacija koju ste vi, kao turistička agencija i kompanija za sebe, sproveli u delo?

    Porast naše ponude rezultirao je i porastom tražnje što nam je otežavalo da održavamo kvalitet komunikacije kakav smo imali ranijih godina kao manji tour operator. Kako bismo to prenebregnuli, uložili smo mnogo resursa u jačanje tehničkog aspekta. Radimo na uvođenju novih tehnologija koje omogućavaju bržu i efikasniju komunikaciju sa klijentima.

    Poslednji novitet je uvođenje chatbota (virtuelnog asistenta) na sajtu koji pruža klijentima informacije 365 dana godišnje, 24 časa dnevno.

    • Imate preko 70 stalno zaposlenih, preko 1.000.000 zadovoljnih putnika, prodajnu mrežu od preko 700 turističkih agencija širom regiona, jedan od najposećenijih sajtova u Srbiji, a prošlog leta ste otvorili i poslovnicu u Novom Sadu. Šta je dalji korak kada govorimo o širenju poslovanja?

    Sa ponosom mogu reći da smo se od skoro odlučili i na korak širenja poslovanja na region – tačnije tržište Bosne. U pitanju je Banja Luka koja već godinama prirodno gravitira ka našoj zemlji.

    filip travel

    Filip Blagojević

    Kako bismo zadovoljili taj nivo tražnje, a putnicima omogućili odlazak na odmor iz svog grada, ponudili smo pakete za Tursku i Tunis direktnim čarter letovima iz Banja Luke, od čega Tunis prvi put direktno iz pomenutog grada.

    1. Sve nas je pogodila pandemija koronavirusa, ali reklo bi se da je turizam najviše pretrpeo. Kako se Filip Travel nosio sa novonastalim okolnostima u tom trenutku, i kako sada, kada se sve završilo delimično (makar za turizam) posmatrate to iskustvo?

    Što bi rekla čuvena opaska, ne postoje prepreke već samo izazovi. Šalu na stranu, tog perioda se baš ne prisećam sa osmehom na licu, ali mislim da nas je mnogo toga naučio. Bili smo odlučni da se borimo i ovo je bilo iskustvo koje nas je motivisalo da unapredimo određene stvari kako na poslovnom tako i privatnom planu, ojačamo snagu tima i krenemo svim snagama napred.

    Glavni motiv nam je bio da ljudima opet omogućimo odmor i u tome nismo ustuknuli.

    Vrlo sam ponosan što u kolektivu imamo ljude koji su se borili za to uprkos velikom stresu 2020. godine. Ovakve situacije su dokaz koliko su zaista značajni ljudi u svakoj firmi.

    • Na koji način ste u tom veoma rizičnom periodu stekli poverenje kod klijenata? Čini se da se putnici tada nisu obraćali manjim i nepoznatim agencijama, već samo onim proverenim, za koju važi upravo Filip Travel?

    Ubeđen sam da su ljudi prepoznali naše prisustvo, borbu i činjenicu da ni u jednom momentu tokom čitavog perioda od početka pandemije nismo zatvorili poslovnice, čak i onda kada je bilo najneizvesnije. Bili smo pozitivni i na neki način smo bodrili i sebe i putnike da ćemo ponovo putovati, što je, siguran sam, uticalo na njihov duh i ulivalo im nadu da će se jednog dana sve vratiti u neko normalno stanje.

    filip travel

    Filip Blagojević

    • Šta je plan za 2023. godinu kada je u pitanju poslovanje Filip Travela, ali i kada su u pitanju generalno putovanja? Šta će u predstojećoj sezoni biti fokus?

    Leto kojem se svi radujemo, ali i raznovrsnost proizvoda u smislu mogućnosti trajanja vašeg odmora, kombinacije direktnih čarter letova sa direktnim linijama.

    Osim toga, konstantno proširujemo svoju ponudu sa novim destinacijama koje razvijamo u bliskoj saradnji i dogovoru sa našom nacionalnom kompanijom Air Serbiom.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Igor Mandić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE