Fejsbuk zabranjuje POLITIČKE reklame putem AI
Meta, matična kompanija Fejsbuka, zabranjuje političkim kampanjama i drugim oglašivačima da za reklamiranje koriste njene alate veštačke inteligencije (AI), rekao je predstavnik firme.
„Dok nastavljamo da testiramo nove generativne AI alate za stvaranje u Ads Manageru, oglašivačima koji vode kampanje koje se kvalifikuaju kao oglasi za stanovanje, zaposlenje, kredite ili društvena pitanja, izbore, politiku ili su vezani za zdravstvo, farmaciju i finansijske usluge trenutno nije dopušteno koristiti te AI usluge“, objavila je kompanija.
„Verujemo da će nam taj pristup omogućiti da bolje shvatimo potencijalne rizike i izgradimo ispravnu zaštitu u korišćenju AI u oglasima koji se odnose na potencijalno osetljive teme u regulisanim industrijama“, dodaje se.
Ta odluka dolazi mesec dana nakon što je Meta, druga najveća platforma za digitalno oglašavanje, najavila da će proširiti pristup oglašivačima AI alatima koji mogu stvoriti pozadine, prilagođavati slike i varirati tekstove u reklamama na osnovu jednostavnih tekstualnih zadataka.
Ti alati su na početku, od proleća, bili dostupni samo manjoj grupi oglašivača. Naredne godine bi trebalo da budu dostupni u celom svetu, najavila je tada kompanija.
Najznačajnija mera do sada
Meta i druge tehnološke firme se utrkuju u lansiranju generativnih AI proizvoda i virtualnih asistenata u odgovoru na OpenAI chatbot ChatGPT koji daje odgovore nalik ljudskim na pitanja korisnika i druge zadatke.
Firme su inače objavile malo informacija o merama bezbednosti koje će uvesti nad tim sistemima, pa je odluka Mete o zabrani upotrebe u političkom oglašavanju jedna od najznačajnijih mera do sada.
Alfabetov Gugl, najveća svetska kompanija za digitalno oglašavanje, prošle sedmice je najavila lansiranje sličnog AI alata.
Takođe planira da isključiti politiku iz te funkcije, blokirajući političke ključne reči, rekao je Guglov portparol za Rojters. TikTok zabranjuje političke oglase, a Snepčat ih blokira u svom AI botu.
Izvor: Index
Foto: Pexels