Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, preporuke, Linkedin

    Facebook i X odustali od vesti: LinkedIn želi da bude novo mesto za takav sadržaj

    Velike onlajn platforme su uglavnom odustale od poslovanja sa vestima. Meta je konačno uklonila svoje namenske alate za izdavače vesti. Google eksperimentiše sa uklanjanjem kartice sa vestima iz rezultata pretrage. AI chatbot-ovi isprobavaju poslednje preostale načine na koje izdavači mogu da usmere saobraćaj na svoje sajtove. Ilon Mask, vlasnik X-a, sajta ranije poznatog kao Twitter, provodi većinu svojih dana napadajući mejnstrim medije.

    Sve ovo je dovelo do prilično ozbiljnog istraživanja američkih novinara. Da li je budućnost email newsletter? Da li će podkasti spasiti vesti? Da li sada sve treba da bude kratak vertikalni video? Pa, evo pitanja koje je možda vreme da počnete da postavljate: Šta je sa LinkedIn-om?

    LinkedIn nikada nije bio posebno seksi onlajn platforma, piše Fast Company. Ima ogroman broj korisnika. Sajt trenutno broji oko milijardu korisnika u stotinama zemalja. Ali manje je jasno koliko ga njih svakodnevno aktivno koristi za čitanje i deljenje sadržaja. Portparol LinkedIn-a je rekao da više od 100 miliona članova komunicira sa sadržajem u svojim fidovima svake nedelje.

    Kada njegovi korisnici kreiraju javni sadržaj na fidu, on takođe ima tendenciju da bude nešto drugačiji od onoga što biste mogli da vidite prilikom otvaranja, recimo, X-a ili Threads-a. LinkedIn nalog je vezan za vašu radnu istoriju i, pretpostavlja se, vaš pravi identitet.

    Threads (Screenshot)

    Threads (Screenshot)

    Ljudima se serviraju vesti na LinkedIn-u

    Prema istraživanju Pew, objavljenom prošlog novembra, nešto manje od četvrtine korisnika LinkedIn-a kaže da dobijaju vesti na sajtu. Prema istom istraživanju, korisnici vesti na LinkedIn-u su prilično ravnomerno podeljeni između muškaraca i žena, pretežno su liberalni, a skoro 70 posto njih je mlađe od 49 godina.

    Ako pokušate da pogledate ko su najviše uticajni ljudi na LinkedIn-u, naći ćete iste liste poznatih poslovnih ljudi: Bil Gejts, Ričard Brenson, Geri Vajnerčuk. I dok oni možda dele sadržaj i imaju milione pratilaca, to nije baš novinarstvo. Vainerčuk posebno prednjači u objavama, ali sve o čemu zapravo govori je on sam. Mada, njegova nova emisija degustacije vina je prilično zabavna.

    Ako želite da vidite dobar primer o tome kako objava postaje viralna na LinkedInu u bilo kom trenutku, video koji je menadžer proizvoda u Madridu objavio je ,,eksplodirao“ na LinkedInu. To je, u suštini, video rezime. Komentari ispod su pretežno pozitivni.

    Međutim, to što su onlajn platforma na koju bi izdavači mogli da se oslone prevazilazi deljenje linkova uticajnih ljudi. I izgleda da je LinkedIn u ovoj oblasti zaista posvećen. Barem više od drugih platformi.

    Sajt je novinarima pružio izuzetno snažan alat za novinarstvo više od decenije. Takođe, u poslednjih nekoliko godina pokrenuli su mrežu podkasta, proizvod za native newsletter i alat za premium pretplatu. Portparol LinkedIn-a je kazao da direktno sarađuju sa više od 400 izdavača i da su ti izdavači stekli ukupno 240 miliona pratilaca. Ovakva vrsta podrške zapravo nije nova.

    Naravno, mnoge platforme sada imaju neku verziju ovih funkcija. Da li su one dovoljne da pretvore korisnike LinkedIn-a u pravu publiku?

    LinkedIn

    Linkedin (Pixabay)

    Iskustvo novinara

    Tako misli novinar Aleks Kantrovic. Na mnogo načina, Kantrovic je savršen kandidat za procenu da li je društvena mreža trenutno pogodan dom za onlajn novinarstvo. Bio je jedan od novinara koji je skovao termin „LinkedIn broetry“ još 2017. Od tada je pokrenuo sopstvenu publikaciju Substack pod nazivom Big Technology, a pre dve godine počeo je da radi sa LinkedIn-om na svom podkastu Big Technology.

    ,,Podkast se utrostručio za dve godine“, kazao je on.

    Kantrovic je dodao da je jedno od najvećih iznenađenja koliko su ljubazniji korisnici LinkedIn-a u poređenju sa ljudima na drugim platformama.

    „Oni shvataju da će sve što tamo napišu videti svi sa kojima rade ili oni koji će ih potencijalno zaposliti. Tako da su komentari obično konstruktivniji nego na drugim društvenim mrežama“, istakao je.

    Međutim, njegov podkast se ne distribuira na LinkedIn-u. Izlazi preko Megaphone-a i podržava ga LinkedIn-ova oglasna mreža. Ali radeći sa LinkedIn-om, on je takođe povećao svoje prisustvo na platformi.

    „Mislim da sam sa oko 4.000-5.000 pratilaca na LinkedIn-u dostigao 20.000 pošto sam počeo da radim sa podkast mrežom“, objasnio je.

    I upravo ova vrsta rasta počinje da čini da LinkedIn bude održiva zamena za omiljenu društvenu mrežu u svetu novinarstva, Twitter ili Facebook.

    Facebook, studija

    Facebook (Freepik)

    Šta je interesantno na LinkedIn-u?

    LinkedIn je profesionalna mreža, po definiciji. I iako je kompanija uvela funkcije za zabavu, poput vertikalnih video-zapisa, to se ne menja. Takođe, dok korisnici dele članke velikih izdavača, članci koji imaju najbolji učinak na sajtu uglavnom se odnose isključivo na posao.

    U decembru je, međutim, LinkedIn-ov ,,Ads Blog“ podelio listu najzanimljivijih članaka na LinkedIn-u u 2023. Svi su imali neku vezu sa korporativnom Amerikom. Dve najinteresantnija članka, sa više od 100.000 interakcija na svakoj, bile su priče The Washington posta pod naslovom „Pilot projekat četvorodnevne radne nedelje bio je toliko uspešan da većina firmi kaže da se neće vratiti“ i priča Vogue Business-a pod naslovom „Budućnost influens marketinga je van interneta i hiper-niše“.

    Kajli Šulc, urednica za društvene mreže The Washington Posta, rekla je da je njen tim poslednjih meseci počeo ozbiljnije da shvata LinkedIn kao izvor saobraćaja. List je pokrenuo newsletter na platformi Post Grad, koji ima četiri miliona čitalaca.

    Linkedin

    Linkedin (Pixabay)

    Mejnstrim sadržaj

    Kao što Šulc vidi, smisao pronalaženja novog doma za vesti nije u pronalaženju fida na koji možete da ubacite svoje priče i očekujete da će ljudi bez razmišljanja kliknuti. A ako izdavači misle da je LinkedIn mesto gde će strategija konačno funkcionisati, veoma se varaju.

    „Ljude će to isključiti i otići negde drugde“, navela je ona.

    Šulc takođe tvrdi da kako je počela da koristi društvenu mrežu sve više se pitala da li je zaista raznovrsnija nego što njena reputacija navodi ljude u to. Ona je napomenula da je ideja da korisnici LinkedIn-a žele da čitaju samo o poslovnom sadržaju pomalo samoispunjavajuće proročanstvo.

    A kako sve više izdavača počinje doslednije da koristi sajt, to bi moglo da se promeni. U stvari, analitičar društvenih medija Met Navara je rekao da nije nemoguće zamisliti da LinkedIn evoluira u društvenu mrežu sa osećajem mejnstrima jer postaje destinacija za sadržaj vesti.

    „To je mnogo više kao tradicionalna društvena mreža u kojoj ljudi dele vesti, mimove i smešne stvari“, naveo je on.

    Dodao je da njegova lična upotreba LinkedIn-a ide u fazama, ali danas nije neuobičajeno videti skoro isti sadržaj koji vidite na sajtovima kao što su X i Threads, samo sa malo ljubaznijim odgovorima ispod. I kao i Kantrovic, on misli da je nedostatak toksičnosti razlog zašto vesti napreduju tamo bolje.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Screenshot, Pixabay, Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE