Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Evropska „kočnica“ za kineske električne automobile

    Evropska komisija je objavila da od 5. jula uvodi privremene više carine na uvoz električnih vozila iz Kine. U Briselu ne smatraju da će Kina uzvratiti istim merama.

    Na kineske automobile firme BYD carina će od petka iznositi od 17,4 odsto, kompanija Gili (Geely) će plaćati 19,9, a SAIC 37,6 odsto, navodi se na sajtu Evropske komisije.

    Ostali kineski proizvođači automobila će plaćati carine od 20,8 odsto, dok kompanije koje nisu sarađivale u istrazi EU o subvencijama očekuje carina od 37,6 odsto.

    Privremene carine su, u odnose na stope koje su objavljene 12. juna, blago promenje naniže na osnovu komentara o tačnosti proračuna koje su dostavile zainteresovane strane, navodi Evropska komisija.

    Visoki predstavnik EU za trgovinu Valdis Dombrovskis izjavio je za Blumberg da Kina nema osnova da uzvrati istim merama. „Naš cilj je da obezbedimo fer konkurenciju i jednake uslove“, rekao je Dombrovski.Električni automobili

    Razlika u cenama izazvala je brz porast uvoza automobila proizvedenih u Kini s 3,9 odsto tržišnog udela u 2020. na 25 odsto na kraju 2023. godine, prema Komisiji.

    Ovaj talas jeftinog uvoza predstavlja „pretnju od ekonomske štete“ industriji EU koja bi mogla dovesti do razornih gubitaka i dovesti u opasnost više od 12 miliona direktnih i indirektnih radnih mjesta, upozorili su.

    Hoće li Kina uzvratiti?

    Sa druge strane, kinesko Ministarstvo trgovine pojasnilo je da su obe strane održale više rundi tehničkih pregovora o carinama.

    „Nadamo se da će evropska i kineska strana krenuti u istom pravcu, pokazati iskrenost i nastaviti sa procesom konsultacija što je pre moguće“, poručili su iz ministarstva.

    Više carine na uvoz električnih vozila, uvode se devet meseci nakon pokretanja istrage o navodnim subvencijama u Kini. EK je zaključila da kineski proizvođači profitiraju od subvencionisanja, čime se nanosi šteta evropskim proizvođačima električnih vozila.

    Peking je tada saopštio da će preduzeti „sve neophodne mere“ da zaštiti svoje interese, što bi moglo da uključuje uzvratne carine na izvoz proizvoda, poput konjaka ili svinjetine u Kinu.

    Konsultacije sa kineskom vladom pojačane su poslednjih nedelja, a kontakti sa Pekingom se nastavljaju na tehničkom nivou da bi se postiglo rešenje koje je kompatibilno sa pravilima Svetske trgovinske organizacije, dodaje se na sajtu EK.

    Privremene carine će se primenjivati u trajanju od najviše četiri meseca.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: RTS, Klix

    Foto: screenshot, BIZLife, Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE