Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Evo zašto je Džef Bezoz najpametniji momak u biznisu

    Svetski gigant za internet prodaju Amazon šokirao je svet amloprodaje najavom da će za 13,7 milijardi dolara kupiti firmu koja ima lanac prodavnica hrane Hol fuds (Whole Foods), čime širi svoju ekonomsku imperiju.

    Svetski gigant za internet prodaju Amazon za 13,7 milijardi dolara kupuje firmu koja ima lanac prodavnica hrane Hol fuds (Whole Foods), čime širi svoju ekonomsku imperiju. Očekuje se da ova, ujedno i najveća transakcija ikada za Amazon, bude zaključena u drugoj polovini ove godine.

    Taj lanac piljarnica-samousluga, osnovan 1980. godine koji prodaje „zdravu hranu“, posluje u SAD, Kanadi i Velikoj Britaniji, ali mu u poslednje dve godine opada prodaja.

    Transakcija će biti sprovedena u drugoj polovini godine. Lanac za prodaju „zdrave hrane“ će zadržati naziv i na čelu će mu ostati dosadašnji vlasnik, osnivač Džon Mekej.

    Iako je ovim potezom uzdrman biznis supermarketa pa i sam Vol Strit, stručnjaci koji su radili u Amazonu ili prate poslovanje te kompanije su bili manje iznenađeni, jer je, kažu, „u pitanju klasični Džef Bezos“.

    Osnivač i izvršni direktor Amazona poslednje dve decenije dokazuje da njegove ambicije ne znaju za granice, prenose američki mediji vest o novoj akviziciji, nazivajući Bezosa „najpametnijim momkom u biznisu“.

    Amazon koji je na početku bio internet knjižara, zatim prodavac kompjuterskih igara i programa, a sada i kompanija za skladištenje podataka „u oblaku“ (Cloud computing), postao je najveća svetska maloprodajna firma uz korišćenje elektronske trgovine preko interneta, proširivši ponudu elektronikom, opremom za domaćinstvo, odećom, hranom, igračkama, nakitom.

    Amazon je i najvrednija javna kompanija na svetu, s prihodom od 136 miijardi dolara 2016, a ima i više od 340.000 službenika u SAD i širom sveta.

    „Džef je lud – lud kao lisica, on ima jasnu viziju“, rekla je Nadia Šurabura, bivši direktor u Amazonu. U jezgru te vizije je suštinska transformacija kompletnog maloprodajnog sistema, sektor po sektor. Počelo je sa knjigama, sad prodaju svoju odeću, eksperimentisali su sa bukiranjem hotela i dostavom svežih namirnica…

    Kupovinom Hol Fudsa, Amazon dobija priliku da „zagrize“ veći zalogaj na tržištu koje samo u SAD godišnje obrne 600 milijardi dolara…

    [preporucene_vesti ids=“253206″]

    Izvor: Beta, B92, BIZLife

    Foto: Beta/AP

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE