Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Putovanja Ryanair

    EU želi da zabrani naplatu ručnog prtljaga, Ryanair tvrdi: Ne mogu to da urade

    Stvari koje su odavno standardne za mnoge avio-kompanije mogle bi da se promene, jer se borba za prava putnika u Evropi nastavlja. Evropska unija razmatra rešavanje nedoslednih pravila za ručni prtljag avio-kompanije. Predlog rezolucije o standardizovanim dimenzijama za ručni prtljag podnet je krajem septembra 2023. godine.

    Prema saopštenju Evropskog parlamenta objavljenom nedavno, „zakonodavstvo EU o pravima putnika u vazdušnom saobraćaju treba da se revidira kako bi se obezbedilo rešenje“, osiguravajući da putnici koji lete različitim avio-kompanijama ili moraju da promene svoje letove ne naiđu na zbunjujuća i nedosledna pravila u vezi sa naknadama za ručni prtljag.

    Nova rezolucija takođe predlaže ukidanje doplate. Štaviše, predlog koji se stavlja na glasanje ističe potrebu da se definišu odgovarajuće dimenzije i težina za prtljag.

    Kofer, prtljag, aerodrom (Pixabay)

    Različita pravila o ručnom prtljagu među avio-kompanijama mogu biti nezgodna za putnike, posebno one sa povezujućim letovima. Ovo povećava šansu za neočekivane naknade na ukrcavanju. EU poziva avio-kompanije da pruže jasne informacije o dodatnim naknadama, kao što su naknade za izbor sedišta. U predlogu rezolucije je navedeno:

    „Usklađivanje zahteva na nivou EU o veličini, težini i vrsti ručnog i čekiranog prtljaga za sve avio-kompanije koje posluju u Evropskoj uniji poboljšalo bi transparentnost i zaštitu potrošača za sve one koju putuju avionom“.

    Pored toga, EU poziva države da sprovedu presudu u vezi sa ručnim prtljagom koju je doneo Evropski sud pravde 2014. Sud je utvrdio da je ručni prtljag suštinska stavka za putnike i da ne bi trebalo da podleže dodatnim taksama, pod uslovom da je ručni prtljag razumnih ograničenja težine i veličine i usklađen sa relevantnim bezbednosnim propisima.

    Implikacije za niskotarifne prevoznike

    Ljudi obično veruju da se profit avio-kompanija prvenstveno oslanja na cene karata. Međutim, u brojnim slučajevima, posebno za niskotarifne avioprevoznike, značajan profit se ostvaruje kroz pomoćne usluge.

    Uzmite u obzir stavke kao što su ručni prtljag ili čekirane torbe, željena sedišta, obroci tokom leta i sve druge dodatne usluge koje možete obaviti u vezi sa rezervacijom leta. Tokom protekle decenije, prihod ostvaren od dodatnih usluga je porastao, prvenstveno zahvaljujući niskotarifnim prevoznicima, koji nude najniže osnovne cene i prodaju sve ostalo kao opcione dodatke.

    Avion, sedišta (Unsplash)

    Stoga bi revizija predložene rezolucije i potencijalna zabrana naknada za ručni prtljag mogli da dovedu do smanjenja prihoda za evropske niskotarifne prevoznike kao što su Ryanair, Wizz Air i EasyJet, između ostalih.

    U proteklih nekoliko godina, veliki broj niskotarifnih avio-kompanija uveo je stroga pravila o prtljagu i takođe naplaćivao putnicima unošenje kofera u avion. Trenutno, Ryanair besplatno dozvoljava samo malu tašnu ili ranac. Što se tiče prtljaga na točkovima, putnici podležu dodatnoj naknadi.

    Ryanair se usprotivio odluci EU

    Sasvim očekivano, irska niskotarifna kompanija Ryanair se usprotivila predlogu EU, a izvršni direktor Edi Vilson je uveren da Evropska komisija neće zaista primeniti novo pravilo.

    „Mislim da ne mogu. Nama je dozvoljeno da određujemo cene naših proizvoda, to je osnovno pravo prema evropskom zakonu“, rekao je on u intervjuu.

    „Imamo slobodu da određujemo cene. U avionu nema dovoljno prostora da svako nosi ručni kofer i još jedan ispod svog sedišta, pa ga ograničavamo tako da oni koji žele da imaju pogodnost da nose dodatnu torbu to doplate. U međuvremenu, svako može da unese na avion torbu koja stane ispod sedišta“, dodao je on.

    Da li će EK doneti revolucionarnu odluku ili ne, ostaje da se vidi, ali svakako postoji presedan, pošto su Ryanair i nekoliko drugih avio-kompanija ovog leta bili pod istragom španskih sudova zbog njihove „zloupotrebljive“ politike prtljaga.

    ryanair

    Ryanair (unsplash)

    Član 97. Zakona o vazdušnom saobraćaju navodi da prevoz prtljaga mora biti uračunat besplatno u cenu karte. Problem je, naravno, u tome što ovaj ručni prtljag ima ograničenje težine i zapremine koje postavlja svaka
    aviokompanija, a neki su očigledno nedovoljni.

    Ryanair je, međutim, uporan da se njegova politika neće promeniti:

    „Ni Evropska komisija ni Parlament ne mogu da povećaju raspoloživi prostor za prtljag u avionu, pa neće svi putnici moći da ponesu kofer. Zato postoje cene. To je isto kao i u svakom drugom poslu, ako u hotelu želite sobu prve klase, plaćate više“, zaključio je Vilson.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash/Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE