Duh starih vremena: Hotel „Moskva” je simbol kvaliteta još od 1908. godine
Beogradski hotel „Moskva” je od svog otvaranja prepoznatljiv, uočljiv i primamljiv za sve posetioce i, kao takav, godinama gradi reputaciju, kaže u intervjuu za BIZLife Zdenka Gajović, menadžerka hotelskog domaćinstva.
Ona naglašava i to, da bi reputacija nastavila da se gradi i dalje, glavni zadatak je na rukovodećem kadru, koji nastoji da očuva tradiciju, primeni standarde i uvede inovacije, kako bi se pratio korak sa savremenim hotelijerstvom.
- Kako su izgledali vaši počeci u hotelu „Moskva” i kako se vaša karijera razvijala tokom godina?
U hotelu „Moskva” radim od 1988. godine. Još kao student počela sam da radim u ovom hotelu kao pripravnik u Sektoru hrane i pića. Nakon završenih studija hotelijerstva i restoraterstva, kao i stečenog iskustva, unapređena sam na poziciju šefice smene u restoranu, a nešto kasnije na poziciju menadžerke restorana. Nakon privatizacije hotela, 2007. godine, postavljena sam na poziciju menadžerke hotelskog domaćinstva. Preuzela sam ovu, vrlo odgovornu, kompleksnu i sveobuhvatnu funkciju menadžerke hotelskog domaćinstva. Imala sam sreću što sam zatekla tim koji je još tada bio na zavidnom nivou po iskustvu, znanju i dobrim radnim navikama. Tim je vodila koleginica Nada Vujović, koja je bila pred penzijom. Ona je imala dugogodišnje iskustvo, posedovala je poseban dar za enterijer i estetiku, korektan stav prema poslu i ljudima, pa sam se i ja trudila tako da nastavim i mislim da sam uspela u tome.
- Kako ste doživeli proces renoviranja hotela 2007. godine i koji su bili najveći izazovi tokom tog perioda?
Renoviranjem je bilo potrebno prilagoditi standarde ambijentu i konceptu našeg hotela, modernizovati sisteme i sadržaje, kao i uvesti dodatne usluge koje se očekuju u hotelu visoke kategorije (spa centar), što je i postignuto. Time smo dodatno unapredili standarde, restaurirali stilski nameštaj, vodeći računa da sve ostane autentično. Važan segment je bilo i uvođenje procedura i uputstava na osnovu integrisanog sistema, doslednost primene.
S obzirom na to da se renoviranje odnosilo na kompletan objekat, a da je u toku renoviranja hotel radio, bilo je, zaista, izazovno uskladiti građevinske radove i redovan proces rada. Kako je hotelsko domaćinstvo najviše bilo izloženo tom balansiranju između gostiju i izvođača radova, bilo je neophodno da na pravi način vodim svoj tim kroz ovaj izazov i dam podršku i primer svakom zaposlenom.
VIZIJA NAM JE BILA DA ZADRŽIMO DUH STARIH VREMENA, KOJI GOSTU PRUŽA POSEBAN UGOĐAJ
- Kakva je bila vaša vizija unapređenja hotela „Moskva”, na osnovu vašeg dugogodišnjeg iskustva i poznavanja hotela?
Moja vizija, kao i vizija svih mojih kolega, bila je da zadržimo duh starih vremena, koji gostu pruža poseban ugođaj. Na nama je bio zadatak da prilagodimo i primenimo sve potrebne usluge i standarde koji se očekuju u hotelu visoke kategorije.
- Kako ste stečena znanja i iskustva iz hotela najviših kategorija u Engleskoj, Italiji i Sloveniji prilagodili ambijentu i konceptu hotela „Moskva”?
Za mene je bila velika čast što sam imala priliku da posetim hotele visoke kategorije u Engleskoj, Italiji i Sloveniji, boravim u njima i da učim od najboljih rukovodilaca koji su u njima radili. Izdvojila bih hotel „Dorchester” u Londonu, u kome sam videla i prepoznala spoj stila i standarda, a koji sam mogla da primenim i kod nas u hotelu. Stilski nameštaj, kvalitetni materijali i profesionalan odgovor na zahteve gostiju odavali su utisak otmenosti, prestiža i jedinstvenosti, po čemu se i mi danas razlikujemo od ostalih hotela koji se grade i opremaju u novijem dobu.
PRIZNANJE „MENADŽER GODINE” KOJE SAM DOBILA UJEDNO JE I PRIZNANJE ZA MOJ TIM
- Šta za vas znači priznanje „Menadžer godine” i kako je to uticalo na vaš dalji rad i reputaciju hotela?
Priznanje koje sam dobila ujedno je i priznanje za moj tim. To je bila potvrda naših zajedničkih i dugogodišnjih rezultata u radu. Nastavili smo sa još većim entuzijazmom i još većom ljubavlju prema poslu koji radimo.
- Kako se reputacija hotela „Moskva” gradila tokom godina vašeg rada i koji su ključni faktori doprineli njenom jačanju?
Hotel „Moskva”, kao simbol Beograda, koji postoji od 1908. godine, čvrsto stoji u samom njegovom srcu. Od svog otvaranja je prepoznatljiv, uočljiv i primamljiv za sve posetioce. Kao takav, godinama gradi reputaciju, a da bi reputacija nastavila da se gradi i dalje, glavni zadatak je na rukovodećem kadru, koji nastoji da očuva tradiciju, primeni standarde i uvede inovacije, kako bi se pratio korak sa savremenim hotelijerstvom. Menadžer hotelskog domaćinstva takođe je deo sistema koji radi sa istim ciljem – da gost bude zadovoljan. Dobra organizacija rada, međusobno upotpunjavanje, disciplina, posvećenost, jasna komunikacija i dobra atmosfera – temelj su dobrog poslovanja.
- Kako održavate visoke standarde u hotelu i šta smatrate ključnim za dugoročnu reputaciju hotela „Moskva”?
Hotel visoke kategorije gostu mora da pruži adekvatnu uslugu, besprekorna čistoća se podrazumeva, usluga više se očekuje. Sve to se postiže dobrom organizacijom rada, pravilnim rasporedom osoblja prema obimu operacija, uz kontrolu kvaliteta, održivost, zaštitu životne sredine, planiranje i optimizaciju troškova. Vrlo značajnu ulogu ima i odabir kvalitetnih materijala, posebno tekstilnih standarda, kozmetike i galanterije, jer treba razmišljati unapred i dugoročno.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Hotel Moskva