
Kako je Dubioza kolektiv u 2 minuta spakovala REALNOST današnjice (VIDEO)
Bosanskohercegovačka grupa „Dubioza kolektiv“ snimala je novu pesmu pod nazivom „Bubrezi“ kojom je izazvala brojne reakcije. Tema teksta i spota pesme su društvene mreže koje prožimaju gotovo svaki segment društva.
Poznati regionalni bend kroz parodiju je pokušao da predstavi društvene mreže i način na koji ljudi gledaju na njih.
Na sebi svojstven način napravili su tekst i spot koji je kompletno u maniru Tik Toka, društvene mreže doživljava vrhunac popularnosti u svetu.
U pesmi, kroz parodiju i „izlazeći iz Tik Toka poručuju kako „će zaraditi brze pare jer pošten rad je za budale“, a sam naziv pesme „Bubrezi“ koriste kako bi poručili da „umesto bubrega pradju mu*a“.
„Meni je puno draže da sam jutjub selebriti“
„Pekar, mlekar, apotekar, sve od toga mogu biti. Al’ je meni puno draže da sam ju-tjub selebriti – deo je teksta spota u kojem se pojavljuje i deo pesme „Glavo luda“ Zdravka Čolića.
Kako ocenjuju kritičari, u pesmi se govori o toksičnosti koja stoji iza pažljivo programiranih algoritama koji imaju zadatak da nas što duže zadrže na mreži i da usput klikćemo na različite marketinške ponude.
„Naše postojanje je u jednom periodu bilo u suženoj svesti konzumiranja mreža uz kratke pauze da pojedemo ono što smo kliknuli i da nam neki od kurirskih dostavnih servisa to isporuči na vrata. Osim pritiska koji algoritmi prave na konzumenta, postoji i pritisak na kreatore sadržaja i tu je mehanizam još agresivniji i brutalniji. Ukoliko ne ubacuješ dovoljno sadržaja u večito gladna usta algoritma – sve što si do tada napravio postaje nevažno i toneš u anonimnost na dno feeda gde te niko više ne vidi. To primorava ljude da u očaju rade sve luđe i ekstremnije stvari ne bi li dobili taj nesretni view ili like, a to je opasna zona i za kreatora i za konzumenta sadržaja“, objašnjavaju iz benda.
Izvor: BIZLife
Foto: Screenshot