
Drastičan primer transformacije na medijskom tržištu rada
Više od polovine radnih mesta u američkim štampanim medijima ukinuto je od 2001. godine, pokazuju zvanični podaci, pri čemu je velik deo tih gubitaka nadomešten zapošljavanjem u internet kopmpanijama.
Statistika Vladinog zavoda za zapošljavanje pokazuje da je broj radnih mesta u štampanim medijima u SAD pao sa 412.000 u 2001. godini na 174.000 u 2016.
U internet izdavaštvu i području medijskih portala broj poslova narastao je, sa druge strane, sa 67.000 u 2007. godini, prvoj za koju su u vladi raspolagali potrebnim podacima, na prošlogodišnjih 206.000.
Podaci potvrđuju velika previranja u medijskoj industriji, gde je prelazak na digitalne medije nametnuo veliko rezanje troškova i talase otkaza u štampi.
Isti izveštaj pokazuje da je broj firmi u segmentu novinskog izdavaštva pao za 18 posto, s 9.310 u 2001. na 7.623 u prošloj godini.
Broj portala koji se bave medijskim izdavaštvom i drugim aktivnostima na Internetu skočio je od 2007. godine 150 posto, na 13.924.
Podaci pokazuju pad broja radnih mesta u području izdavanja časopisa, knjiga, kao i emitovanju radio stanica, dok je nivo zaposlenosti u televizijskoj industriji gotovo stagnirao od 2001. godine.
Broj nedeljnika i mesečnika, odnosno časopisa, dosegnuo je vrhunac 2008. kada ih je bilo 9.232 i od tad beleži pad. U 2016. godini bilo ih je 7.566.
Izvor: Seebiz