Drastičan pad akcija, Netflix za dan izgubio 50 MILIJARDI USD

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Netflix

    Drastičan pad akcija, Netflix za dan izgubio 50 MILIJARDI USD

    Akcije Netflixa doživele su drastičan pad na kraju prošle nedelje, od čitavih 20 odsto. U odnosu na prošli četvrtak ukupan pad iznosio je više od 23.

    Kompanija je na taj način izgubila više od 50 milijardi tržišne vrednosti za samo 24 sata.

    Žestok pad usledio je nakon što je kompanija u petak objavi poslovnih rezultata za četvrti kvartal prošle godine priznala da konkurencija počinje ozbiljno da narušava njihov rast.

    Ovo je najžešći pad vrednosti akcija Netflixa od jula 2012. godine kada je za nedelju dana vrednost akcija pala za 28 odsto.

    Uprkos tome što su probili očekivanja analitičara, i po broju korisnika i po zaradi u četvrtom kvartalu, ovo saopštenje je očigledno uzdrmalo investitore. Rukovodioci Netfliksa su neslavno u više navrata navodili da su im glavni konkurenti san, i bilo šta drugo što korisnici rade, a da nije gledanje serija i filmova na njihovoj platformi, piše CNBC.

    “Iako se oseti efekat konkurencije na rastu naše kompanije, mi i dalje rastemo u svim zemljama u kojima su se pojavile alternative našem striming servisu”, piše u otvorenom pismu kompanije.

    Pitanje konkurencije je još važnije, s obziorm da je Netflix odlučio da poveća cene u SAD i Kanadi. Samim tim potrošačima konkurencija se može učiniti primamljivijom.

    Netflix je dodao 8,28 miliona globalnih plaćenih neto pretplatnika u četvrtom kvartalu 2021. Analitičari su očekivali da će kompanija dodati 8,19 miliona korisnika, što je manje od 8,5 miliona pretplatnika koliko je Netflix dobio u četvrtom kvartalu 2020. Tu istu cifru je kompanija predviđala i za četvrti kvartal 2021.

    Netflix je naveo da očekuje da će povećati pretplatničku bazu za 2,5 miliona ljudi tokom prvog kvartala 2022. Daleko ispod 3,98 miliona koliko je bio u plusu u prvom kvartalu 2021.

    Netflix je naveo da je povećana konkurencije jedan od razloga za usporavanje. Iako je u prošlosti bilo reči da kompanije poput Epla i Diznija neće materijalno uticati njih.

    Netflix bi u UK mogao da izgubi 750.000 korisnika

    Netflix se trenutno suočava sa borbom da spreči beg 750.000 pretplatnika u Velikoj Britaniji. Sve to dok rival Dizni preuzima ekskluzivnu kontrolu nad hitovima kao što su “Moderna porodica”, “Kako sam upoznao vašu majku” i “Sinovi anarhije” kako bi ojačao sopstvenu uslugu.

    Kompanija za striming, koja je prošle nedelje prognozirala najmanji broj novih globalnih pretplatnika u prvom kvartalu od 2010. godine, izgubila je prava na pet popularnih britanskih Dizni+ igara ovog meseca, a biće ih još.

    Analitičari su procenili da bi gubitak naslova, uključujući  “Prison Break” i “The New Girl”, a ubrzo potom i “Homeland”, mogao koštati Netflix UK do 90 miliona funti godišnje ako svih 750.000 ode, piše Gardijan.

    Netflix je i dalje najpopularniji servis za strimovanje u Velikoj Britaniji. Sa oko 14 miliona pretplatnika na kraju prošle godine, ispred Amazona sa 12,3 miliona i Diznija sa 4,7 miliona.

    Poslednji pad vrednosti akcija 2021.

    Striming platforma izvestila je o usporavanju rasta broja pretplatnika u prvom kvartalu 2021. Pad je tada doveo i do pada vrednosti akcija kompanije. U periodu januar-mart prošle godine prijavilo se 3,98 novih pretplatnika, umesto očekivanih oko šest miliona.

    Kompanija je tada navela da je manji broj pretplatnika od predviđenog možda posledica nedostatka novih emisija. Dodajući da očekuje da će se to popraviti kada stignu nastavci hit serija. Akcije Netflix-a su tada pale, a to je umanjilo vrednost tržišne kapitalizacije kompanije za 25 milijardi dolara.

    Kompanija je još tada predvidela usporenu dinamiku rasta u drugom kvartalu 2021. godine sa dodatnih milion pretplatnika. Umesto ranije predviđenih pet miliona. Uprkos sporijem rastu u prvom kvartalu, Netflix je zabeležio prihod od 7,16 milijardi dolara, odnosno neto profit od 1,71 milijardu dolara.

    Netflix diže cene

    Svake godine cena striming servisa postaje sve više, a poslednje povećanje u nizu je januarski porast cena Netflix-a.

    Iako talas povećanja cena za sad cilja samo Severnu Ameriku, očekujemo da će se nivelacija sprovesti i na ostatak sveta koliko već u februaru. Povećanje od 11 odsto je treće od 2019. godine kada su cene bile znatno jeftinije – 7,99/9,99/11,99 USD za tri paketa respektivno na 9,99/15,49/19,99 USD koliko koštaju danas.

    Kako je srednji paket najpopularniji, sa cenom od 15,5 USD, Netflix je skuplji od HBO Max. Pa čak i Disney Bundle, koji uključuje ESPN i Hulu (u zemljama u kojima je dostupan, a koje nisu Srbija).

    Netflix opravdava rast cena rastom biblioteke sadržaja. Da bi ostali konkurentni, moraju da povećaju broj pretplatnika ili cenu usluge. A broj pretplatnika ne raste u onoj meri u kojoj su očekivali. Bez drastičnih povećanja cene, Netflix se odlučio sa malim, inkrementalnim skokovima.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay/Pixels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE