Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vozačka dozvola, auto-škola

    Dodatnih 600 evra za časove: Vozačka dozvola u NEMAČKOJ uskoro samo za bogate

    Časovi obuke za vožnju su u Nemačkoj skuplji nego ikada pre, pišu nemački mediji. Mediji navode da oni koji sada žele da sednu za volan automobila moraju izdvojiti minimalno između 3.000 i 4.000 evra.

    “Ovo će teško platiti ne samo osobe sa niskim primanjima, već i mnogi sa normalnim primanjima”, upozoravaju iz Nemačkog automobilskog kluba (AvD).

    Vozačke dozvole su zato u opasnosti da postanu luksuz, zbog čega AvD poziva političare na reakciju, piše Fenix magazin. 

    “Političari moraju osigurati da vozačke dozvole ostanu pristupačne”, navedeno je u apelu AvD-a.

    To je “važan preduslov za učestvovanje u društvenom životu, ali i u radnom životu”, dodaju.

    Za mnoga zanimanja vozačka dozvola B klase zapravo je neophodna, na primer medicinskim sestrama ili u zanatskim zanimanjima.

    “Vozačka dozvola važna je za ostvarivanje građanskih sloboda, poput slobode kretanja i putovanja”, tvrdi predstavnik udruženja.

    Gorivo i automobili sve skuplji

    ADAC je takođe primetio kako časovi vožnje postaju sve skuplji. Autoklub je utvrdio kako su najveći pokretači cena “poskupljenje vozila, povećanje troškova goriva i, pre svega, povećanje troškova osoblja, jer postoji akutni nedostatak instruktora vožnje”.

    Prosečna plata

    Novčanik (Unsplash)

    Međutim, kada su cene u pitanju postoje velike regionalne razlike. Prema informacijama Udruženja instruktora vozača Severne Rajne-Vestfalije, čas obuke vožnje (45 minuta) košta u proseku između 55 i 70 evra.

    U pojedinim se slučajevima naplaćuju veće cene. Prema informacijama ADAC-a, do 95 evra po času vožnje plaćaju se za zakonom propisana tzv. posebna putovanja (najmanje dvanaest sati na auto-putevima, seoskim putevima, vožnja po mraku).

    „Auto-škole su prisiljene da prenesu povećane troškove na učenike”, rečeno je iz Udruženja vozača instruktora Severne-Rajne Vestfalije.

    Činjenica je: ako instruktor vožnje ne podučava dovoljno svog klijenta i on zbog toga padne na testu, učenik tada mora da zakaže dodatne časove kako bi se mogao ponovno prijaviti za ispit. To onda dodatno košta.

    Potrebno više časova obuke

    U svakom slučaju, u proseku je danas potrebno više časova vožnje pre nego što budu ljudi spremni za ispit nego pre.

    “Pre dvadeset godina to je bilo oko 20, a danas je to 30 do 40 časova”, kažu iz Udruženja.

    “Saobraćaj je postao složeniji, posebno u velikim gradovima, zbog veće gustine saobraćaja, a više je i e-trotineta i biciklista”, dodaju.

    Osim toga, novi sistemi pomoći u teoriji i praksi sada su takođe deo ispita.

    Prema informacijama Berlinskog udruženja instruktora vožnje, nema dovoljno termina za ispite, posebno u velikim gradovima.

    U Berlinu gotovo da nema termina. Ako na ispit morate čekati četiri meseca, do tada su vam ipak potrebna barem dva dvočasa nedeljno. To brzo znači dodatnih 600 evra. A ako ne položite – onda plaćate dvostruko”, objašnjavaju iz navedene Udruge.

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE