Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Do polovnjaka i skuplje i sporije nego u EU

    Građani Srbije prilikom prodaje ili kupovine polovnog automobila potroše i do pet puta više vremena nego građani u Evropskoj uniji, pokazuje istraživanje NALED.

    Da smo previše opterećeni birokratijom u odnosu na stanovnike razvijenih zemalja, može se videti i na jednostavnim poslovima kao što je kupovina ili prodaja polovnog automobila, koja obuhvata čak sedam puta više plaćanja, osam puta više obilazaka šaltera i do 10 puta više troškova, objavio je NALED.

    U Srbiji je dosad evidentirano gotovo 2.500 administrativnih procedura i skoro nijedna od njih ne može da se obavi bez odlaska u institucije i podnošenja papirnih dokumenata.

    Holanđani i Francuzi kupovinu polovnog automobila mogu da završe potpuno elektronski, dok kupac i prodavac u Srbiji moraju da prođu osam koraka i isto toliko šaltera – od overe ugovora kod notara, preko prijave poreza do registracije i plaćanja svih obaveza u tim poslovima (u analizu nisu uključene zamena saobraćajne dozvole i plaćanje komunalne naknade).

    Već prvi korak, overa ugovora, ne postoji u Holandiji, Sloveniji, Nemačkoj, Austriji i Francuskoj, s kojima je napravljeno poređenje, dok u Holandiji i Nemačkoj ugovor može da bude i usmen. Takođe, u Srbiji kupac i prodavac obave ukupno sedam plaćanja (po dve MUP, NBS i poreskim organima i jedno notarima).

    Korak dalje bilo bi uvođenje elektronskog plaćanja umesto odlaska u poštu ili banku.

    Iako postoje agencije za registraciju preko kojih je moguće završiti ovaj posao na jednom mestu (uz proviziju), pravo rešenje bilo bi omogućavanje da sve neophodne dokumente građani mogu da podnesu elektronskim putem, a da one podatke koje već poseduju, institucije pribave same.

    Situaciju bi, dakle, trebalo da promeni Zakon o e-poslovanju koji je formalno izjednačio elektronski dokument sa papirnim, što je prvi korak ka digitalizaciji postupaka.

    Izvor: RTS

    Foto: Beta

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE