Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    dm Srbija: Podrška malim proizvođačima

    Kompanija dm drogerie markt Srbija pokrenula je pre nešto više od dve godine projekat „dm Inkubator“ sa ciljem da pruži priliku malim i srednjim domaćim proizvođačima da razviju, a potom plasiraju na tržište proizvode iz segmenta prehrane, kao i asortimana za negu i lepotu. U okviru ovog jedinstvenog projekta do danas su razvijena 72 domaća proizvoda, o čemu pričamo sa Radojem Krajišnikom, menadžerom asortimana dm Srbija i koordinatorom projekta „dm inkubator“.

    • Odakle je potekla ideja za pokretanje projekta dm inkubator?

    Ideja da pokrenemo projekat koji ima za cilj da podstakne domaću privredu usledila je kao prirodan nastavak naših aktivnosti usmerenih na poboljšanje života u zajednici u kojoj poslujemo. Poznato je da  je naša zemlja bogata sirovinama i prirodnim resursima, ali i izuzetnim malim i srednjim domaćim proizvođačima, koji, nažalost, često nemaju kapaciteta i resursa da izađu na šire tržište. Neki od njih se čak bave samo izvozom u inostranstvo jer im uslovi ne omogućavaju da kvalitetan proizvod prodaju u sopstvenoj zemlji. Mi smo želeli da im damo vetar u leđa i domaćim proizvodima pružimo šansu kakvu zaslužuju. Tako se rodio projekat koji ujedno predstavlja uspešan biznis model i primer pokretanja domaće privrede kroz pružanje podrške na nivou kvalitetne edukacije na različite ključne teme poslovanja, tehnologije sastava i izgleda pakovanja proizvoda i na kraju, plasmana na naše police kao krune koja zaokružuje celinu.

    Iza naših sjajnih rezultata stoji i nesebična podrška partnera budući da smo dm Inkubator pokrenuli u saradnji sa USAID-ovim Projektom za konkurentnu privredu, Razvojnom agencijom Srbije, Nacionalnim udruženjem za razvoj organske proizvodnje Serbia Organica i Fakultetom primenjenih umetnosti u Beogradu.

    • Šta su mala i srednja preduzeća dobila učestvovanjem u ovom projektu?

    Zahvaljujući ovom projektu, 18 domaćih proizvođača dobilo je jedinstvenu priliku da izađe na tržište pod jednakim uslovima i to u okviru dm-a, najvećeg drogerijskog lanca u Evropi.

    To je posebno važno ukoliko se ima u vidu konkurentnost industrije i snaga velikih međunarodnih brendova. Time je preduzetnicima omogućen dolazak do novih kupaca, a proizvodi dm Inkubatora su postali već prepoznatljiv deo našeg asortimana. Osim toga, svaki polaznik projekta imao je podršku u razvoju i unapređenju proizvoda kroz praktična predavanja i rad  sa stručnjacima iz oblasti prehrane, kozmetologije, asortimana, dizajna i marketinga.

    Ta podrška kompanije i naših partnera traje i danas, više od dve godine nakon pokretanja projekta. Tako je Razvojna agencija Srbije kao partner projekta ove godine raspisala Program podrške za učesnike dm Inkubatora kako bi im pružila još jednu značajnu finansijsku pomoć. Za svakog proizvođača koji ispuni uslove opredeljen je maksimalan iznos  do  čak 992.000 dinara. Osim toga, imaće na raspolaganju i 50 sati mentoring usluge  koja će doprineti optimizaciji njihovih proizvodnih kapaciteta, a samim tim i pozitivno uticati na povećanje kvaliteta proizvoda i potencijalnom plasmanu novih, što za cilj ima dodatno učvršćivanje njihove pozicije na tržištu.

    • S obzirom na veliku tržišnu konkurenciju stranih proizvođača, šta je to što naše proizvode svrstava rame uz rame sa proizvodima svetske klase?

    Proizvode razvijene u okviru dm Inkubatora odlikuju visok kvalitet sastojaka, inovativnost izrade i pakovanja, kao i jedinstvena kombinacija sirovina na osnovu kojih i mogu da stoje u rangu sa svetskim brendovima. Posebna čar i ono što uvek volimo da kažemo, je to što se u svim tim proizvodima nalazi ono najbolje iz Srbije – čuvena malina kao odlika ariljskog kraja, zatim jabuka, kruška, šumske pečurke i razne prirodne sirovine kojima su bogati brojni naši predeli. Iako, kada navedemo ove namirnice pomislimo samo na prehranu koja i predstavlja jedan segment projekta, naši proizvođači su pokazali kako one mogu biti i deo kozmetike upotrebivši ih na potpuno nov i inovativan način – u proizvodima poput rumenila, seruma i krema za lice.

    Iako smo lansirali zaista ekskluzivne proizvode, nastojimo da ih kupcima ponudimo po pristupačnim cenama u odnosu na njihov neosporni kvalitet, što je još jedna specifičnost celog ovog asortimana.

    • Na osnovu iskustva vaše kompanije, imamo li kao potrošači naviku da kupujemo domaće?  

    Naše iskustvo pokazuje da su kupci poslednjih godina postali svesniji kvaliteta domaćeg proizvoda, a verujemo da je ta potreba da se vratimo sopstvenim korenima i sirovinama koje potiču iz naše zemlje naročito došla do izražaja od trenutka kada smo se suočili sa pandemijom virusa korona.

    Kada su u pitanju proizvodi nastali u okviru projekta dm Inkubator, beležimo podatke od početka prodaje istih sredinom 2019. godine prodato preko 117.000 komada u okviru dm drogerija. To je potvrda da kupci prepoznaju i podržavaju naše inicijative koje su usmerene na poboljšanje celokupnog života u okruženju u kojem poslujemo, ali ujedno može da posluži kao uspešan primer društveno odgovorne kampanje usmerene na poboljšanje domaće privrede. 

    ===============================================================================================================

    Šta sve kupci mogu naći u ponudi, kada je u pitanju asortiman dm Inkubator?

    Asortiman je zaista šarenolik i ispunjava sve potrebe kupaca od prehrane do proizvoda namenjenih nezi i lepoti. Kao što sam pomenuo, kupce najviše privlači njihova jedinstvenost koja se ogleda u sirovinama od kojih se prave, kao i sastojcima koji su očuvani u svom vitalnom obliku. Tako, na primer, brend Biona nudi proizvode za celokupnu negu lica na bazi organske celularne vode jabuke, zelenog kavijara i mahovine. Tu je i jedinstvena Zoya kozmetika – njihov serum za predeo oko očiju na bazi kofeina postao je jedan od omiljenih proizvoda naših kupaca.

    Kada govorimo o segmentu hrane, tu su matični sokovi Dolovac bez dodataka vode, šećera i aditiva, a sa specifičnim postupkom proizvodnje bez dodavanja antioksidanata. Još jedan proizvođač sačuvao je namirnice netaknutim – Taste of the West miks organskih pečuraka, ručno sakupljanih, a potom sušenih i pakovanih tako da zadrže sva nutritivna svojstva. Tu su još i Vrtlari, PrirodNo1 namazi, Hvala kozmetika, Coquette rumenila i brojni drugi koji su u potpunosti osvojili naše kupce.

    ===============================================================================================================

    Izvor: BIZlife magazin

    Foto: dm Srbija

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE