Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    CxO Study Horváth

    Digitalna transformacija ponovo u prvom planu: AI ključ uspeha kompanija

    Digitalna transformacija ponovo je u središtu pažnje menadžera širom sveta, podstaknuta napretkom veštačke inteligencije (AI) i dugoročnim projektima koji se sprovode u mnogim kompanijama, pokazuje 5. godišnje istraživanje prioriteta direktora kompanije Horváth (CxO Priorities Study).

    Da bi iskoristile pun potencijal tehnologije, kompanije moraju da definišu jasnu AI strategiju, uspostave strukturiran operativni model i razviju neophodne veštine unutar svojih organizacija.

    Kompanije širom sveta prelaze na takozvane transnacionalne modele poslovanja, dok se kreiranje vrednosti, uključujući razvoj proizvoda, sve više premešta na tržišta u razvoju. Ključni faktori koji utiču na ovaj trend jesu optimizacija lanca snabdevanja, povoljniji uslovi poslovanja na takvim lokacijama i sveukupna optimizacija troškova. Uspešne transformacije zahtevaju redefinisane modele upravljanja i saradnju između centrala i regionalnih organizacija, kao i nove kompetencije. Ovo se odnosi ne samo na zaposlene, nego i na top menadžment.

    CxO Study Horváth

    CxO Study Horváth

    U svetu koji se brzo menja, kompanije moraju da pronađu optimalna rešenja da bi obezbedile otpornost i prilagodljivost promenama. To uključuje negovanje agilnih organizacionih struktura, definisanje novih pristupa liderstvu, promociju kulture brzog inoviranja i prilagodljivosti, implementaciju visoko bezbedne IT infrastrukture i uspostavljanje robusnih lanaca snabdevanja.

    Prema rezultatima našeg petog godišnjeg istraživanja, u kojem je učestvovalo više od 770 rukovodilaca, digitalna transformacija je glavni prioritet u svim industrijama da bi se osigurao srednjoročan i dugoročan rast. Pritisak na troškove i likvidnost, usled kombinacije rastućih cena sirovina, visokih zaliha i poremećaja lanca snabdevanja, dodatno komplikuje poslovnu situaciju. Ograničena mogućnost prenošenja povećanih troškova na kupce zbog prezasićenosti kapaciteta i pojačane konkurencije podstakla je kompanije da preispitaju strukture i fokusiraju se na optimizaciju operacija“, objašnjama Maria Boldor iz kompanije Horváth.

    U proizvodnim industrijama, poboljšanje strukture troškova i profita je daleko najvažniji prioritet. Uslovi na tržištu doveli su do toga da kompanije revidiraju svoje vrednosne lance kako bi povećale otpornost i optimizovale operacije u svim regionima u kojima posluju ili su prisutni na tržištu. S druge strane, u uslužnim industrijama, AI je glavni pokretač digitalne transformacije, kako u internim operacijama tako i u interakciji sa klijentima.

    Fokus na kupca i operativnu izvrsnost ključni su za konkurentnost u svim industrijama, zaključuje ovo istraživanje. Razumevanje i zadovoljenje specifičnih potreba kupaca postaje sve važnije, dok tradicionalni stubovi poput tehnološkog liderstva i kvaliteta više ne igraju centralnu ulogu.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Horvath

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE