Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Adam Silverman photo Vedran Tomac

    AI Weekend u Rovinju okupio predstavnike regionalne i svetske tech scene

    U Rovinju je održan prvi AI Weekend, u organizaciji Weekend Media Festivala i CroAI-a, koji je okupio regionalnu i svetsku tehnološku scenu kako bi razmenili informacije, znanja te raspravili šta nam AI dodatno donosi u budućnosti.

    Jedan od keynote speakera Mark van Ryswyk, bivši Chief Product Officer (CPO) Tindera, oslanjajući se na svoje bogato iskustvo u industriji igara i tehnološkim inovacijama, kako u Glu Mobileu tako i u Electronic Artsu, istražio je kako se AI pejzaž razvija te postavio ključno pitanje: „Služe li današnji tehnološki razvoj uistinu ljudskim potrebama?“ Naglasio je važnost izgradnje poverenja potrošača, ističući da 54 odsto korisnika AI-a ne veruje podacima korišćenim za treniranje AI sistema, naglašavajući potrebu da se korisnicima omogući kontrola nad njihovim podacima i razumevanje kako se ti podaci koriste.

    Beslic_Cosic_photo_Vedran Tomac-30

    Weekend Media Festival (Foto: Vedran Tomac)

    O važnoj temi isprepletenosti AI-a i kibernetičke sigurnosti govorila je Evanna Hu, CEO tvrtke Omelas, na predavanju pod pokroviteljstvom US Embassy pod nazivom AI and cybersecurity: Expanding the digital battlefield gde je istakla brzorastuće kibernetičke napade, poput ransomwarea i napada na industrijske sisteme, ističući da AI može pomoći i napadačima i obrambenim snagama. Naglasila je da je važno shvatiti da je AI samo alat, što nam daje mogućnost da se borimo protiv pretnji, ali je istakla da više nije pitanje hoćemo li biti napadnuti nego kada. „Sto posto je sigurno da ćemo biti napadnuti ili da ćemo se negde slučajno kompromitirati u digitalnom okruženju. Pretnje su se promenile. Površina napada se umnožila i za pojedince, ali i za organizacije“, rekla je Hu te savetovala tri stvari kojima se može sprečiti većina napada, a to su VPN, enkripcija i menadžeri lozinki.

    Tobias Zwingmann, suosnivač Rapyd.ai, u predavanju How to fail with AI and how to succeed“ podržano od strane Konrad-Adenauer-Stiftung, istakao je česte greške organizacija pri uvođenju AI tehnologija, ali i ključne elemente uspeha. Kroz jednostavan primer, kada recimo od AI-a tražimo pojam „velika mačka“, a dobijemo tigra, uporedio je nedostatak preciznosti u korišćenju AI s pogrešnim očekivanjima. Naglasio je i da je neuspeh čest deo inovacije, ali da je ključno učiti iz tih grešaka kako bi se razvile uspešne strategije za dugoročnu implementaciju veštačke inteligencije.

    Damir Sabol, photo: Vedran Tomac

    Od tech proizvoda iz Hrvatske do treće najkorišćenije AI aplikacije u svetu

    Kako iz male zemlje doneti globalno jak tech proizvod predočio je Damir Sabol, direktor Software Engineeringa u Google-u. Sabol je s publikom podelio kako je došao do ideje stvaranja Photomatha, aplikacije za rešavanje matematičkih problema, danas preuzete više od 700 miliona puta koju je prodao Google-u te je danas treća najkorišćenija aplikacija u svetu. Ideja je nastala 2013. dok je sa sinom rešavao matematičke zadatke, a tehnologija Microblinka omogućila mu je da reši problem kroz automatizovano skeniranje.

    Šta AI donosi sportu i fintechu?

    Na ovom su panelu When do product companies bet on AI?  Ivan Bešlić, CSO Sofascorea, i Hrvoje Ćosić, CEO Aircasha, raspravljali o ulozi AI-a u sportu i fintechu, ističući kako AI pomaže u poboljšanju korisničkog iskustva i optimizaciji procesa. Bešlić je naglasio važnost stručnosti pri korišćenju AI alata, dok je Ćosić istakao saradnju između poslovnih i tehničkih timova. Kao dobre primere iz prakse, Bešlić je istakao da koristi AI za prepoznavanje govora mržnje u live chatovima, a Ćosić za onboarding i upravljanje rizicima. Na kraju, oba panelista zaključila su kako je obrazovanje ključ uspešnog korišćenja AI-a.

    Važnost AI Acta

     „Nismo srećni, ali moglo je biti i gore„,  odgovorio je  Daniel Abbou, predsednik EU AI Foruma, na pitanje moderatorke Milly Doolan, generalne direktorke EuroNavigatora, za njegova razmišljanja o evropskom zakonu o veštačkoj inteligenciji koji je stupio na snagu početkom avgusta. Na panelu „AI Act is out, what now“ panelisti su izrazili duboku zabrinutost uvođenjem akta jer kako kažu „može li se regulisati nešto što se stalno menja?“. Takođe, naveli su i kako mnogi ne razumeju u potpunosti ulogu veštačke inteligencije te da strahuju od njenog uticaja na društvo i birokratiju. Zaključci panela bili su ti da za kvalitetan razvoj AI treba da poradimo na edukaciji i etici koja je važna kako kod izrade tako i kod korišćenja AI alata.

    Building enterprise grade AI agents

     Adam Silverman, izvršni direktor AgentOps.ai, govorio je o rastućem tržištu AI agenata, predviđenom da dosegne 28,5 milijardi dolara do 2028. Silverman je govorio o alatima potrebnim programerima za razvoj i testiranje AI agenata te o usklađivanju s regulatornim standardima. Istakao je važnost rane primene AI automatizacija koje donose brze i učinkovite rezultate, uz upozorenje da potpuna automatizacija nije uvek moguća. Zaključak je bio da programeri trebaju pažljivo birati AI rešenja kako bi izbegli skupe greške i povećali operativnu učinkovitost.

    Inovacije vs. biroktacija

    Da je AI tehnologija današnjice, složio se s ostalim panelistima i govornicima i dr. Mazin A. Gadir, direktor partnerstva i strateških saveza u IQVIA-i, vodećem globalnom pružaocu napredne analitike, tehnoloških rešenja i usluga kliničkih istraživanja za industriju bioloških nauka te stručnjak za digitalno zdravlje. Iako se i na ovom panelu otvorilo pitanje inovacija i birokratije, dr. A. Gadir, primerom AI inicijative za dijabetes u Dubaiju, istakao je kako su vlade one koje igraju ključnu ulogu u finansiranju i obrazovanju. Uprkos brzim rezultatima AI-a, poput skeniranja za manje od 24 sata, izazovi nedostatka talenata, birokratije te usvajanja tehnologija i dalje ostaju. Za kraj, moderator Zlatko Matokanović, direktor istraživanja i razvoja veštaćle inteligencije u Q agency, naglasio je važnost zajedničkog angažmana, a dr. Gadir je istakao potrebu za trajnim finansiranjem i podrškom vlade.

    Glavna ideja AI Weekenda bilo je deljenje međusobnog znanja i iskustava, te podsticanje kompanija da se otvore prema startapima i agencijama, da zajedno surađuju i koriste AI na najbolji mogući način. Detaljnije o prvom AI Weekendu možete pronaći na internet stranici te društvenim mrežama Instagram, Facebook i LinkedIn.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Vedran Tomac

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE