Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Aljoša Stanojević

    Kako funkcioniše digitalizacija službenih putovanja i kome je namenjena?

    Generalni menadžer Aljoša Stanojević otkriva kako je DIB Travel poboljšao organizaciju i realizaciju poslovnih odlazaka u inostranstvo.

    Nama najveći izvor zarade u ovom trenutku proizilazi iz partnerske saradnje sa dobavljačima. Tu mogućnost smo stvorili formirajući jednu od najvećih mreža turističkih agencija u Skandinaviji – DIB Alliance

    Aljoša Stanojević intenzivno je počeo da se zanima za turizam u vreme studija na Ekonomskom fakultetu u Beogradu. Tako se zaposlio u turističkoj agenciji za mlade. „Nakon toga, nekoliko godina sam proveo u inostranstvu, u ritejl industriji i multinacionalnoj kompaniji. Kada sam, 2019. godine, čuo za DIB Travel i digitalizaciju poslovnog turizma, nisam imao nikakve nedoumice da ideju primenimo i na Balkanu”, počinje priču za BIZLife.

    • Ako kažemo da je DIB Travel startap biznis, a suština svakog startap biznisa jeste da ponudi rešenje za postojeći problem ili „popuni rupu” na tržištu – kada, kako i zašto ste došli na ideju za ovaj biznis?

    Startap je pojam koji dosta ljudi različito tumači; ja bih rekao da smo mi fazu startapa prerasli. Što se tiče same ideje, mislim da je proizišla iz ljubavi prema turizmu, sa jedne strane, i nedostatka digitalizacije procesa, sa druge strane. Trenutno postoji vrlo razvijeno tržište privatnih putovanja. Kompanije kao što su Booking.com, Expedia grupacija, AirBnB deluju na tom segmentu tržišta. Sa druge strane, segment poslovnih putovanja veoma zaostaje. Povezati ove dve stvari nije bilo teško. Globalni svetski problem je što se poslovna putovanja bukiraju na nivou iz 90-ih godina 20. veka, uz razmenu velikog broja imejlova, telefonskih poziva, gomile faktura.

    DIB Travel je platforma koja omogućava da bukirate sve potrebne servise onlajn, dobijete objedinjenu fakturu za sva putovanja vaših zaposlenih, postavite ograničenja iz vašeg pravilnika o putovanju i date ljudima slobodu da bukiraju sami, a vi, kao kompanija, ne brinete o troškovima.

    • Od trenutka kada ste došli na ideju, šta vam je sve bilo potrebno za njenu realizaciju i šta se ispostavilo kao najveći izazov?

    Teško pitanje! Mislim da, kad radite na nečemu što je inovativno i novo, svaka stvar može biti izazov i prepreka. Ukoliko bih morao da izdvojim jednu, to bi bila edukacija tržišta. Objasniti ljudima koja je dodatna vrednost koju donosi digitalizacija procesa službenih putovanja i da to nije bauk i teško, već vrlo lako primenjivo, a benefiti su ogromni.

    • Da li je celokupno vaše poslovanje onlajn, ili klijent može da vas vidi, sastane se sa vama, popije kafu i sl.?

    Odlično pitanje! Mislim da je ljudska strana bitna u svakom poslu. Takođe, svesni smo navika tržišta na Balkanu, kao i mentaliteta, tako da je ta crta vrlo bitna kod nas. Zato i imamo dvadestčetvoročasovnu podršku za sve naše klijente, koja im omogućava da u svakom trenutku mogu dobiti pomoć za sve što im je potrebno, od bukiranja do saveta oko platforme. Takođe, sa klijentima uvek volimo da se vidimo, razgovaramo sa njima, podelimo iskustva, jer to je ono što gradi dugoročnu saradnju.

    • U redu, uskoro treba da otputujem u Milano na jedan sastanak. U čemu konkretno DIB Travel može da mi pomogne?

    Za svega tri minuta možete odabrati i rezervisati avio-kartu, hotelski smeštaj (sve što ima na booking.com i expedia.com – ima i kod nas), pa čak i voz ili taksi od aerodroma do hotela. Sve je unapred plaćeno, a vaše finansije dobijaju objedinjenu fakturu.

    • Ko su korisnici vaše platforme?

    Sve kompanije koje imaju poslovna putovanja naši su potencijalni korisnici. Naši klijenti u Srbiji su raznovrsni, od IT kompanija, preko farmaceutskih kuća, pa sve do multinacionalnih kompanija. Takođe, neke kompanije se odlučuju da koriste sve funkcionalnosti naše platforme, pa tako daju mogućnost svojim zaposlenima da sami bukiraju, dok drugi proces bukiranja ostavljaju kolegama koji se isključivo time bave, a naša platforma im je jedini alat koji im je potreban.

    • Bez namere da vam zavirujemo u novčanik – šta je glavni izvor zarade u vašem poslovnom modelu?

    Turizam i IT industrija su vrlo dobar spoj i donose mnogo mogućnosti i izvora zarade.

    Nama najveći izvor zarade u ovom trenutku proizilazi iz partnerske saradnje sa dobavljačima. Tu mogućnost smo stvorili formirajući jednu od najvećih mreža turističkih agencija u Skandinaviji – DIB Alliance. Takođe, to nam daje mogućnost da imamo i niže cene u odnosu na konkurenciju.

    Izvor: BIZLife Magazin/Stefan Tošović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE