Na koje načine se korporacije nose sa preprekama izazvanim naglim tehnološkim napretkom
Piše: Olivera Krnjajić, Cybersecurity Engineer, PULSEC grupa
U današnje vreme jedino što je izvesno jeste promena. Biznisi konstantno traže put ka rastu, upravljanju rizicima i smanjenju troškova, a suočeni su sa velikim količinama podataka, koje je teško održavati na efikasan način. U ovom tekstu vam predstavljamo na koje načine se uspešne korporacije nose sa preprekama izazvanim naglim tehnološkim napretkom.
Čuvanje informacija u odgovarajućim bazama podataka
U 2024. godini, a naročito u korporativnom svetu, biće gotovo nemoguće zamisliti kvalitetno funkcionisanje kompanija i pružanje usluga bez adekvatnih baza podataka. Nažalost, veliki procenat preduzeća i danas koristi klasične direktorijume i dokumente za čuvanje svih informacija.
Korišćenje alata za centralizovano upravljanje poslovnim procesima umesto tradicionalnih sistema
Kod korporacija sa velikim brojem zaposlenih i klijenata – efikasnost i pravovremena realizacija zahteva predstavljaju imperativ. Iako aktivno koriste elektronsku poštu i druge standardne kanale, poseduju i specijalizovane alate za različite oblasti poslovanja, kao što su korisnička podrška, upravljanje uslugama ili imovinom. Takođe, kako su podeljene na veliki broj departmana, centralizovanjem svojih procesa i integracijom različitih sistema na jedinstvenu lokaciju podižu svoju produktivnost na najviši nivo.
Kontrola pristupa podacima
Prema istraživanju koje je sproveo Varonis 2023. godine, čak 17 odsto osetljivih dokumenata dostupno je svim zaposlenima na nivou organizacije, a jedan zaposleni, u proseku, ima pristup bazi od 11 miliona dokumenata. Kompanije koje ozbiljno shvataju bezbednost svojih podataka aktivno sprovode kontrolu pristupa, tako da su informacije dostupne samo ovlašćenim licima.
Posedovanje baze znanja i unapred definisanog načina rešavanja zadataka i problema
U velikim sistemima se određeni problemi i zahtevi često ponavljaju i izuzetno je važno oporaviti se od nepredviđenih situacija u što kraćem roku. Korišćenjem unapred definisanih procedura i baza znanja, bez kojih bi previše resursa odlazilo na pronalaženje rešenja, izrazito se podiže efikasnost i štedi vreme u adresiranju istih pitanja.
Korišćenje automatizovanih procesa
Kako bi se osigurala pouzdanost, povećala produktivnost i smanjili troškovi, uspešne kompanije poseduju kvalitetno dizajnirane automatizovane procese. To je dobar način da se zaposleni rasterete i fokusiraju na druge sfere poslovanja, ali i smanji rizik od ljudske greške.
Kako vaš biznis može da sprovede ove prakse u delo?
Usled brzog razvoja tehnologije, korporacije godinama digitalizuju sve svoje procese. Njihov najvažniji kriterijum za odabir adekvatnih softverskih alata jeste mogućnost da se, umesto prilagođavanja svojih procedura dostupnim funkcionalnostima, rešenje potpuno prilagodi načinu poslovanja, a takva su na tržištu i dalje izuzetno retka.
Jedno od najpoznatijih rešenja za upravljanje poslovnim i IT procesima koje odgovara na date zahteve jeste ServiceNow – inteligentna platforma za digitalnu transformaciju, koja je, prema Gartnerovom istraživanju više od decenije lider u svom domenu. Od upravljanja IT servisima i imovinom, preko korisničke podrške i bezbednosnih operacija, pa sve do upravljanja rizicima i ljudskim resursima – ServiceNow nudi širok spektar modula za sve oblasti poslovanja. Mnogi od globalnih lidera u korporativnom svetu, kao što su Majkrosoft, Koka-Kola i Goldman Saks grupa, koriste upravo ServiceNow rešenje.
Kompanija PULSEC, specijalizovana za pružanje servisa u oblasti informacione bezbednosti, jedan je od prvih ServiceNow partnera na prostoru Zapadnog Balkana, u čijim se redovima nalaze sertifikovani stručnjaci za implementaciju ServiceNow rešenja. Ukoliko odlučite da digitalizujete svoje procese korišćenjem upravo alata ServiceNow, bićemo tu da vas posavetujemo i pružimo vam podršku u svakom koraku.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Alex Shuper / Unsplash