Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Deloitte istraživanje: Klimatske promene već negativno pogađaju 97% kompanija

    Kompanija Deloitte objavila je svoj „Izveštaj o održivosti za 2022. godinu: Raskorak između ambicije i uticaja“, koji otkriva da su vodeće svetske kompanije, tj. njihovo najviše rukovodstvo sve više zabrinute za klimatske promene „jer je svet na rubu propasti i zahteva hitno reagovanje“.

    Osamdeset devet odsto anketiranih izvršnih direktora saglasno je da postoji klimatska kriza. Skoro 65 odsto kaže da su njihove organizacije veoma zabrinute. Ipak, teško im je da u potpunosti ugrade održivost u svoje osnovne poslovne strategije, poslovanje i kulturu.

    Razumevajući sve veći značaj održivosti i ogromnu pretnju koju nose klimatske promene, Deloitte je dopunio prethodna istraživanja angažovanjem više od 2.000 izvršnih direktora iz 21 zemlje. Sve kako bi ispitao zabrinutost poslovnih lidera i kompanija i aktivnosti koje sprovode u vezi sa klimatskim promenama i održivosti. Izveštaj takođe istražuje raskorak između ambicija kompanije i uticaja, kao i mere koje menadžment kompanije može da preduzme da bi premostili taj jaz.

    Briga i optimizam: Pokretači promena

    Uticaji klimatskih promena u velikoj meri brinu rukovodioce. Većina (79 odsto) ispitanika veruje da je svet stigao do kritične tačke kada je reč o reagovanju na klimatske promene. To je za 20 procentnih poena više u odnosu na istraživanje Deloitte-a koje je sprovedeno pre osam meseci. To naglašava sve veći značaj brzog delovanja. Štaviše, 88 odsto anketiranih su optimisti i smatraju da se neposrednom akcijom mogu ograničiti najgori efekti na planetu. To je sličan porast u odnosu na 63 odsto u anketi sprovedenoj pre osam meseci. Rast zabrinutosti, ali i optimizma, pokazuje da su lideri sve svesniji potrebe da reaguju bez odlaganja.

    Podaci pokazuju da menadžment kompanije oseća značajan pritisak na više nivoa. Skoro svi ispitanici (97 odsto) nagovestili su da su njihove kompanije već negativno pogođene klimatskim promenama. Polovina je rekla da njihovo poslovanje trpi efekte (npr. poremećaj poslovnih modela i mreža snabdevanja širom sveta).

    Više od 80 odsto ispitanika je lično doživelo neki klimatski događaj (npr. ekstremne vrućine, snažne oluje, veliki požari) u poslednjih 12 meseci. Pored toga, grupe stejkholdera – uključujući regulatore, akcionare, potrošače i zaposlene – doprinose ovom pritisku da se mora reagovati.

    Klimatske promene su sadašnjost

    „Klimatske promene više nisu ni u dalekoj ni u bliskoj budućnosti. Ovde su, sada, i odluke koje danas donosimo odrediće kvalitet života za generacije koje dolaze“, kaže Miroslava Gaćeša, direktorka u  Sektoru za upravljanje rizicima. „Bolja budućnost zavisi od korenite i trajne promene stava i ponašanja vlada, preduzeća i pojedinaca. Poslovna zajednica može da pomogne u modelovanju novih oblika saradnje koji prepoznaju najbolje ideje, bez obzira na izvor – i kreiraju nova i trajna rešenja koja će imati najveći učinak za njih, njihove stejkholdere i njihove zajednice.“

    Postoji raskorak između ambicija, aktivnosti i uticaja

    Kompanije reaguju: Dve trećine ispitanika reklo je da njihove organizacije koriste održivije materijale i povećavaju efikasnost korišćenja energije. Više od polovine usvojilo je energetski efikasne ili po klimu pogodnije mašine, tehnologije i opremu. Većina planski smanjuje putovanje avionom i obučava zaposlene o aktivnostima u vezi sa klimom akcijama i njihovom uticaju.

    Deloitte-ova analiza izveštaja identifikovala je aktivnosti od značaja koje pokazuju dublje razumevanje poslovnih prednosti održivosti.

    To su: razvoj novih proizvoda ili usluga pogodnih za klimu i zahtevanje od dobavljača i poslovnih partnera da ispune specifične kriterijume održivosti. Tu je i ažuriranje ili premeštanje pogona i objekata kako bi bili otporniji na klimatske uticaje. Takođe, uključivanje klimatskih razmatranja u lobiranje i političke donacije i vezivanje nadoknada višeg rukovodstva za učinak u smislu održivosti.

    U poređenju sa drugim merama, mnogo je manja verovatnoća da su kompanije već preduzele ovih pet, a više od jedne trećine organizacija nije sprovelo više od jedne mere.

    Takođe, anketirani izvršni direktori izabrali su prepoznavanje brenda i reputaciju, zadovoljstvo kupaca, kao i optimizam i dobrobit zaposlenih kao tri od četiri glavne prednosti napora njihovih kompanija u primeni održivosti. To ukazuje na to da mnogi direktori za upravljanje iskustvom kupaca vide aktivnosti u vezi sa klimatskim promenama kao korisne za odnose sa svojim stejkholderima.

    Najniže rangirane koristi (prihodi i od dugogodišnjeg i od novog poslovanja, vrednost imovine, troškovi investicija i operativne marže) sugerišu da direktori i dalje imaju teškoća sa kratkoročnim troškovima prelaska na budućnost niske emisije ugljenika.

    Lekcije lidera održivosti

    Deloitte-ovo istraživanje otkrilo je grupu lidera — 19 odsto uzorka – čije organizacije služe kao model za hvatanje u koštac sa održivošću na efikasan i delotvoran način. Ove vodeće organizacije sprovele su najmanje četiri od pet značajnih aktivnosti u cilju postizanja održivosti. U poređenju sa onim organizacijama koje nisu sprovele više od jedne aktivnosti – 35 odsto od ukupnog broja.

    Klimatske promene će PREPOLOVITI proizvodnju kafe

    Izvor: Deloitte

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE