Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    delegiranje

    Postoji RAZLIKA: Kako posao DELEGIRAJU menadžeri, a kako lideri

    Delegiranje – kako?

    Da je moć delegiranja jedna od najvažnijih u procesu poslovanja, svedoče mnogi ljudi koji sebe nazivaju menadžerima i liderima.

    Ako se uradi kako treba, postoji šansa da se biznis eksponencijalno razvije bez potrebe da se radi mnogo sati nedeljno. Ali, da li ste znali da kada je u pitanju delegiranje, postoji nekoliko različitih pristupa?

    Danas istražujemo različite načine na koji menadžeri i lideri delegiraju.

    Naredba vs angažovanje

    Jedna razlika između lidera i menadžera je način na koji angažuju svoj tim.

    Menadžer upućuje članove tima da urade određeni zadatak, a član tima to radi, jer je to od njih traženo.

    Lider to posmatra malo drugačije. On svojim članovima tima pomaže da steknu određeno vlasništvo u čitavom procesu. Oni daju smisao zbog kojeg članovi tima odlučuju da nešto rade. Pomažu svom timu da dobiju rezultate.

    Kada menadžer natera člana svog tima da uradi zadatak, on radi jer oseća pritisak da to izvrši. Kada lider podstakne člana tima da nešto uradi, oni to rade jer smatraju da je to ispravno. Osećaju da je ono što rade – važno. To ih, samim tim, osnažuje da urade i više.

    Odgovornost

    Delegiranje bez odgovornosti je recept za katastrofu, ali način na koji se osigurava odgovornost je važan.

    Menadžer će svoje zaposlene držati odgovornim tako što će ih nadgledati i brzo intervenisati ako primeti da neko ne ispunjava svoje rokove.

    S druge strane, lider će stvoriti kulturu u kojoj se ljudi smatraju odgovornim za svoje obaveze i dati im alate kojima će sami da upravljaju svojim zadacima kako bi se na taj način osećali podržano od strane svog lidera.

    Premda postoje vreme i mesto za oba pristupa, deo vašeg razvoja je razumevanje kada i gde treba da primenite svaki od ovih pristupa.

    Osnaživanje tima

    Još jedna razlika između menadžera i lidera je u tome kako oni osnažuju svoje osoblje da preuzmu zadatke i da napreduju.

    Dobar menadžer će dodeliti uloge koje ljudi znaju da obavljaju.

    „Hej Marko, dobar si u ovome. Možeš li, molim te, da uradiš to? Računam na tebe da završiš.“

    Lider će takođe to učiniti, ali će otići korak dalje i podstaći svoje najbolje ljude da rastu i uspeju i u oblastima koje još nisu savladali. Što ne samo da pomaže u razvoju njihovog poslovanja, već i članova njihovog tima.

    Razlike su suptilne, ali ovi mali trikovi mogu da naprave ogromnu razliku u putanji vašeg poslovanja.

    Usredsredite se na osnaživanje svog tima i dajte im razlog da veruju u svoje sposobnosti i projekte koji su pred njima, a ostalo će doći na svoje mesto.

     

     

    Izvor: BIZLife/JJ

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE