Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zanimanja koja bi veštačka inteligencija (uskoro) mogla da ugrozi

    Nagli napredak veštačke inteligencije (AI) iz korena će, po svemu sudeći, promeniti tržište rada. Mnogi ljudi su zabrinuti da će nagli uspon robotike i softverske automatizacije vođene veštačkom inteligencijom ugroziti, pa čak i eliminisati njihove poslove, a samim tim, i njihov način života. Međutim, to ne mora nužno biti tako.

    Koji bi poslovi mogli biti u neposrednoj opasnosti?

    Pre 10 godina, 2013. godine, dvojica akademika na Univerzitetu u Oksfordu Majkl Ozborn i Karl Frej sproveli su istraživanje o tome koliko su različiti poslovi podložni automatizaciji. Čak 16 zanimanja ima visok rizik od automatizacije usluga pre nego što biste, možda, i pomislili, dok bi 11 moglo biti zamenjeno u nekom trenutku u budućnosti. Proniknite u to koje su profesije najugroženije.

    Kancelarijski poslovi

    Kancelarijski poslovi su, verovatno, oni koji su u najvećoj opasnosti od automatizacije. Ono što su nekada radili ljudi sada bi mogla veštačka inteligencija, s većom preciznošću i manje vremena utrošenog na zadatak.

    Knjigovodstvo i unos podataka

    Mašine postepeno zamenjuju repetitivni rad i organizacione sposobnosti potrebne za knjigovodstvo i unos podataka. Danas se mnogi poslovni procesi mogu automatizovati, a podaci koje prikupljaju i čuvaju ovi uređaji često su tačniji od onih koje unose ljudi. Krivulja učenja za unos podataka i vođenje knjiga obično je kratka i ne zahteva specijalizovanu obuku. Pored toga, pošto roboti rade brže od ljudi, smanjeni su troškovi rada za upravljanje dobavljačima i klijentima.

    Analitičari tržišta

    Istraživanje tržišta je još jedno polje podložno automatizaciji. Na osnovu korporativnih ciljeva, istraživanje tržišta vođeno veštačkom inteligencijom može unaprediti upravljanje portfoliom projekata, marketinške strategije i stope uspeha. Zapravo, analitičari istraživanja već koriste tehnike veštačke inteligencije kako bi prikupili i procenili podatke iz različitih izvora, kao što su društveni mediji i onlajn forumi. AI im omogućava da brže saznaju više o tome šta kupci žele nego što bi to mogli koristeći konvencionalnije metode.

    Finansijski analitičari i savetnici

    AI može uticati na pozicije u sektoru ličnih finansija koje zahtevaju rukovanje značajnim količinama numeričkih podataka, kao što su finansijski analitičari i lični finansijski savetnici. Naime, AI je sposoban da prepozna tržišne obrasce, istakne šta u portfoliju ima bolje, a šta slabije performanse i prenese sve te činjenice. Kasnije, može primeniti mnoge druge oblike podataka kako bi predvideo povoljniji investicioni miks.

    Korisnička služba

    Korisnička služba je još jedna oblast kojoj će ulaganje u alate za automatizaciju robotskih procesa doneti korist. Algoritmi već imaju kapacitet da upravljaju klijentima i odgovaraju na najčešće postavljana pitanja (FAQ). Još jedna prednost automatizovanih izvršnih direktora službe za korisnike jeste što mogu raditi 24 časa dnevno svaki dan bez potrebe za pauzom.

    Mogući problem je što upravljanje klijentima zahteva mnogo ljudske interakcije. Dok su mlađe generacije znatno opuštenije u komunikaciji sa četbotovima i drugim digitalnim asistentima, starije generacije, možda, i dalje preferiraju razgovor sa živim ljudskim bićem. Kao rezultat, robotizovani predstavnici korisničke službe možda neće u potpunosti zameniti svoje ljudske kolege, već ih samo poboljšati.

    Lektura i korektura

    Greške u gramatici, sintaksi i pravopisu u tekstovima već dugo se ispravljaju pomoću robotske automatizacije. Samo se setite alata poput Grammarlyja, koji automatizuje uobičajene gramatičke ispravke i smanjuje vreme potrebno za lektore u ljudskom obliku.

    Ipak, iako lektore često može zameniti AI, urednici su i dalje, uglavnom, ljudi. Ključno je zapamtiti da je čovek taj koji i dalje mora odlučiti da li problem na kraju treba ispraviti ili ne treba.

    Proizvodnja

    Automatizacija proizvodnog procesa odgovara repetitivnim dužnostima u sektoru. Rad, održavanje i kontrola kvaliteta mašina uobičajeni su zadaci u proizvodnim industrijama. Budući da su ove operacije jednostavne za automatizaciju, uključivanje veštačke inteligencije u proizvodni proces može povećati produktivnost. Iako autonomni roboti ne mogu potpuno da zamene ljude u sektoru proizvodnje, njihove sposobnosti omogućile su eliminaciju mnogih mnogo težih procesa.

    Građevinski radnici

    Rad na gradilištu može biti izuzetno zahtevan i opasan za ljude. Roboti sa sposobnostima veštačke inteligencije, s druge strane, mogu raditi brže i bezbednije, smanjujući mogućnost nesreća na radnom mestu. Građevinarstvo je veština koja ne zahteva previše razmišljanja, što je veština u kojoj se autonomni roboti ističu. Mogu raditi duže od ljudi i, u nekim situacijama, obavljati zadatke brže, jer su bolji u obavljanju repetitivnih zadataka bez umora ili ometanja.

    Vozači autobusa i taksija

    Uobičajeni komercijalni izazovi transportne industrije uskoro bi mogli biti potpuno transformisani autonomnim automobilima. Vozači taksija i autobusa uskoro bi mogli da se suoče sa konkurencijom vozila s AI tehnologijom koja omogućava samovožnju i koja može voziti sigurnije i preciznije od ljudi kada uđu u javni prostor.

    Vozači kamiona

    Robotski procesi kod vozača kamiona postaju eksponencijalno automatizovaniji. Roboti opremljeni veštačkom inteligencijom mogu predstavljati ozbiljnu pretnju vozačima kamiona u bliskoj budućnosti. Kamioni koji koriste tehnologiju bez vozača već su produktivniji, pouzdaniji i ekonomičniji od kamiona s ljudskim vozačima.

    Kurirske usluge

    Interakcije s klijentima su deo spektra aktivnosti kurirske službe. Iskustvo kupaca može se poboljšati korišćenjem veštačke inteligencije za automatizaciju obrade porudžbina i statusa isporuke. To omogućava kurirskoj službi da brže obradi porudžbine i isporuči ih na vreme.

    Međutim, poslovne primene se ne završavaju tu. Funkcionišući autonomno u skladištima i eliminišući potrebu za ljudskim radom, roboti i softver omogućeni veštačkom inteligencijom mogu ubrzati proces isporuke. Obučavanje robota može u skoroj budućnosti značajno povećati brzinu i efikasnost rada kurirskih službi.

    „Front-end” i „back-end” poslovi

    Da li vam veštačka inteligencija ili roboti kao prva tačka interakcije zvuče prilično futuristički i neverovatno? Ne baš koliko mislite.

    Recepcioner

    Recepcija je još jedna oblast gde se može smanjiti značaj međuljudske interakcije. Automatski sistemi za prepoznavanje govora mogu da prime pozive, filtriraju ih i, ako je potrebno, proslede pravom agentu ili odeljenju. Veštačka inteligencija unapređuje ove organizacione sposobnosti i veštine upravljanja klijentima. Ako već nije, veštačka inteligencija će uskoro zameniti ljude u službi za korisnike pri odgovaranju na upite za pomoć.

    Kuvari

    Roboti koji pripremaju vašu hranu? Nema šanse! Nakon što upoznate robota kuvara, možda promenite mišljenje. Samsung Bot Chef, robotika koju pokreće veštačka inteligencija, prepoznaje i razume radnje kako bi se poboljšalo funkcionisanje robotskog asistenta, kuvara i saputnika, upravljajući svime što mu „dođe pod ruku”.

    Poslovi u medicini i farmaciji

    Robotika se već neko vreme uključuje u određene medicinske procedure. Međutim, s napretkom veštačke inteligencije i tehnologije – možda ćemo sve više viđati robote koji zamenjuju medicinske radnike.

    Radiolozi

    Medicina zahteva visok nivo znanja i stručnosti. Stoga bi vam moglo biti teško da zamislite robote umesto medicinskih stručnjaka. Ipak, napredak AI alata već pomaže radiolozima da postave preciznije dijagnoze, identifikuju ključne pokazatelje tokom tretmana i unapređuju standard zdravstvenih usluga.

    Mnogi medicinski roboti mogu raditi autonomno bez rizika od kontaminacije objekta, jer su sterilni postupci ključni u zdravstvenim ustanovama. Pored toga, ovi sterilni postupci mogu se koristiti u hirurgiji, farmakologiji i farmaceutskim uslugama, kao i u drugim granama medicine.

    Dizajniranje farmaceutskih lekova

    Robot psihijatar možda je još uvek nekoliko godina daleko. Međutim, veštačka inteligencija se već koristi u farmaceutskom sektoru kako bi pomogla u razvoju lekova za poremećaje kao što su depresija, šizofrenija i autizam. Algoritmi mogu analizirati velike količine podataka iz kliničkih ispitivanja mnogo brže nego istraživači u ljudskom obliku.

    Pregledavanjem podataka pacijenata i kreiranjem novih terapijskih mogućnosti robot psihijatar može potencijalno poboljšati proces proizvodnje. To može povećati efikasnost ovih tretmana, a istovremeno omogućiti farmaceutskim kompanijama da efikasnije proizvode lekove.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE