Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dabl-dekeri koji će za 27 minuta povezivati BG i Novi Sad (FOTO)

    Brzom prugom između Beograda i Novog Sada saobraćaće „Štadlerovi“ vozovi na dva nivoa, najavio je predsednik Srbije Alkesandar Vučić.

    Kako je rekao, karta će koštati oko 1.000 dinara.

    „Kupujemo švajrcarske Štadlerove dabl-deker vozove sa najlepšim pogledom“, rekao je Vučić.

    Tender za nabavku tri kompozicije je raspisan u februaru, a rok za njegovo okončanje je 15. mart.

    Prvi voz u Srbiju bi trebalo da stigne u oktobru, a već krajem godine putnici bi mogli da se provozaju trasom od Beograda do Novog Sada brzinom do 200 kilometara na sat. Procena je da bi putovanje između dva grada trebalo da traje oko 27 minuta.

    Kako pišu „Večernje novosti“, voz će biti poput onih koji već saobraćaju u Austriji, na liniji izmedju Beča i Salcburga. Dugi su oko 150 metara i imaju oko 500 mesta za sedenje, a oni koji će biti isporučeni Srbiji biće u bojama srpske zastave.

    Rok za isporuku preostala dva voza iz javne nabavke je 31. decembar. U tenderskoj dokumentaciji su navedeni detalji koje vozovi koji će saobraćati prvom brzom prugom u Srbiji moraju da ispune.

    Kako izgledaju „Štadlerovi“ vozovi?

    Traži se voz dužine 100 metara, koji će imati minimum 300 sedišta prvog i drugog razreda.

    „Štadlerovi“ vozovi na dva nivoa imaju 12 kliznih vrata na električni pogon. U vozovima postoje i toaleti za osobe sa ograničenom pokretljivošću, vaj-faj sistem za rezervaciju sedišta, sistem za zvučna obaveštenja i monitori za vizuelno obaveštavanje putnika, uključujući i prikaz rezervisanih mesta u vozu.

    Od tri deonice na trasi brze pruge kroz Srbiju, ruska kompanija „RŽD i nternešnel“ gradi onu u sredini, između Stare Pazove i Novog Sada, u dužini od 40,4 kilometra. Prvu deonicu, od Beograda do Stare Pazove gradi kineska kompanija CRSC, koja bi narednih meseci trebalo da počne sa radovima i na delu od Novog Sada ka Subotici. Ukupna dužina brze pruge kroz Srbiju biće 182,3 kilometra.

    Izgradnja brze pruge između Beograda i Novog Sada košta oko 850 miliona dolara, a deo je projekta železničke saobraćajnice koja bi trebalo da poveže Beograd i Budimpeštu.

    Kiss200

    Voz koji bi mogao da odgovara navedenim karakteristikama naveden je na zvaničnoj stranici proizvođača kao KIss200. Proizvođač navodi daje namenjen za putovanje na velike raazdaljine. U pitanju je međugradski voz koji je, kako se navodi, lagan i energetski efikasan.

    Izvor: BIZlife, Večernje novosti

    Foto: Screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE