Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li su moć i uticaj isto?

    Piše: Dijana Carić, autor knjige ‘Umetnost pregovaranja’

    Dvajt Ajzenhauer je uticaj definisao kao “umetnost da neko uradi nešto što vi želite, zato što on želi da to uradi”. Možemo slobodno reći da je uticaj veština koju osoba ima i koju prenosi na okruženje svojim ponašanjem, pojavom ili rečima. Uticaj se može izvršiti i znanjem, iskustvom, stavom, veštinama, harizmom, itd.

    Da bismo izvršili uticaj na drugu stranu i da bismo je uverili da postupi kako mi želimo, ono što tražimo moramo prvo dati. Na primer ako želimo poštovanje, prvo ga moramo ukazati. Ako želimo da nam osoba veruje, prvo moramo biti osoba od poverenja. Međutim, postoje i brojne druge strategije uveravanja, kao što su na primer:

    • stalno održavanje međusobnog poverenja
    • predstavljanje rešenja koja mogu da zadovolje obostrane interese
    • pričanje o pozitivnim iskustvima drugih (kao kod reklama)
    • iznošenje argumenata i činjenica
    • nuđenje ustupaka
    • izazivanje jakih emocija kod druge strane (čest slučaj u reklamama)
    • slikovito opisivanje rečima
    • sugestivnošću, itd.

    Međutim, potrebno je napraviti razliku između uticaja i moći. Moć je sposobnost kojom se mogu menjati tuđi stavovi i ponašanje, a uticaj je delovanje moći u akciji ili stvarna poruka i taktika koju neko koristi kako bi dobio ono što želi. Drugim rečima, moć je samo postojanje mogućnosti menjanja stavova, odluka i ponašanja drugih ljudi, ali to ne znači da će osoba koja ima moć da iskoristi te mogućnosti. Dakle, uticaj je primena moći, a moć je mogući uticaj. Kako će se moć koristiti i u koje svrhe zavisi od osobina ličnosti odnosno karaktera osobe koja poseduje moć. Određeno sredstvo u rukama loših ljudi može dovesti do negativnog ishoda, dok u rukama dobrih ljudi može rezultirati napretkom.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE