Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Da biste zaista bili ono što treba da budete, to zahteva izuzetnu hrabrost“

    Trogodišnje čudo od deteta sa violinom u ruci kojem su se svi divili – Stefan Milenković. Vreme nezaustavljivo prolazi i to čudo sada ima 42 godine i svoje umeće i čaroliju na violini prenosi drugima. Stefan sada kao univerzitetski predavač živi i radi u SAD-u, ali Srbiju nije zaboravio i njen je čest gost. Upravo jedna takva prilika bilo je i predavanje u okviru projekta „Lepo mi je jer tako želim“ koje je nedavno održano u tržnom centru „Ušće“ .

    Svašta smo čuli i saznali o ovom čarobnjaku na violini koji uprkos strahu od visine iza sebe ima više od 600 padobranskih skokova. Redovno trenira jogu, iako je celog života mislio da je ona veoma dosadna i da nije za njega. Kaže da stalno radi na tome da ne izgubi životni kompas, da održi životni balans, a  čini se da mu to dobro uspeva.

    Život u strahu je nešto što sebi ne smemo da dozvolimo, ali poneki neuspeh smemo i možemo sebi da dopustimo i oprostimo, jer je to normalna pojava. To su samo neke od glavnih poruka i pouka koje nam je Stefan ostavio za razmišljanje.

    “Ma čime da se bavimo, suština je samom procesu, gde bi trebalo negovati disciplinu i posvećenost, a u isto vreme ne biti privržen cilju po svaku cenu. U redu je biti i 100 odsto posvećen uspehu, ali dozvoliti sebi varijacije na tom putu, jer su one normalna pojava, kojoj ako se suprostavljamo, mislieći samo na uspeh, stalno bivamo nezadovoljni i nesrećni”, ove Stefanove reči svakako treba upamtiti i ponavljati.

    Iskoristili smo priliku i da sa njim popričamo o onoj poslovnoj strani njegove ličnosti, o biznis strani života i umetnosti.

    Da li sebe doživljavaš kao poslovnog čoveka, ima li biznismena u tebi?

    U suštini da, jer ja smatram da vodim jedan mali biznis. To je biznis gde sam ja i proizvod i proizvodna traka, sve. Nastojim da, ipak, održim moralni kompas. Smatram da je u svemu tome, pogotovo u korporativnom svetu, profit  iznad svega, a mi kao umetnici imamo privilegiju da nas takav stav ne vodi uvek. Ja gledam na sebe kao direktora firme gde sam ja i direktor i proizvod. U mom poslu je to neophodnost, jer mnogo toga čovek prosto mora da radi sam. Voleo bih da samo mogu da vežbam sviram i ne mislim ni na šta drugo, ali to prosto nije moguće, pa zato na to gledam kao na jedan manji bizis – lakše mi je tako.

    Ima li nečega u umetničkom principu što bi moglo da bude primenljivo u biznisu?

    Sve. Ja sam u biznisu da činim ljude srećnim, to je moj posao. Ja nisam tu da bih ostvario profit. Naravno, sve to ipak mora da bude kompenzirano, mora da postoji jedan balans. Ipak, pre svega, moj posao je da činim da ljudima bude lepo u tom momentu kada su na koncertu. Mislim da bi neki zdravi principi biznisa trebalo da budu univerzalni, a to su – poštovanje, korektnost.

    Ti si i predavač, pa kako pristupaš tom poslu i studentima?

    Trudim se da svakog sagledam kao ličnost, da svakog upoznam, da upoznam i njihove navike. Nemoguće je primeniti isti pristup i princip na svakoga. Na primer, imao sam studenta koji pegla farmerke. Neko ko pegla farmerke nikada neće moći da improvizuje.

    Kako osetiti sebe, kako videti i prepoznati ono čime bi trebalo da se bavimo?

    Prosto je – pitajte sebe šta biste najradije radili? Problem nije u tome, problem je kako da to stvarno i radite. Najčešće imamo problem sa tim da menjamo kolotečinu u koju smo upali u žibotu. Nikada nije kasno, ali zahteva ogromnu hrabrost. Da biste zaista bili ono što treba da budete i što što u stvari jeste, to zahteva izuzetnu hrabrost. Upozano sam ljude koji su uspeli da rade baš ono što je uvek trebalo da rade i to je baš divno. Ipak, većina ljudi ima konflikt i živi život koji nije zaista njihov. Nije lako, svi mi donekle upadamo i radimo stvari koje nisu baš ono što bismo hteli da radimo, to je i normalno. Ali, ako je mnogo takvih stvari, onda se treba zapitati i preduzeti neki korak, nešto. Dovoljan je jedan korak u pozitivnom smislu da se to malo promeni.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Youtube

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE