CSR kolegijum - Martina Petrović, Lidl Srbija

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    CSR kolegijum – Martina Petrović, Lidl Srbija

    Tema poslednjeg BIZkolegijuma bio je CSR.

    Martina Petrović, rukovodilac korporativnih komunikacija u kompaniji Lidl Srbija

    • Tokom karijere na različite načine i iz različitih uloga bavili ste se temama CSR-a. Ima li razlike, na primer, u pristupu odgovornom poslovanju pre deset godina i sada?

    Ima napretka u svakom smislu. Prvenstveno, odgovornost je upotpunjena širim pojmom – održivošću, a ova polja postala su neodvojivi deo poslovnih strategija i vrednosti brenda gotovo svih kompanija, ili makar onih koje planiraju da budu aktivne u budućnosti. Dug put smo prešli od izjednačavanja odgovornosti sa donacijama do integrisanja principa održivosti u način na koji se radi i planira, ali i promišljanja o tome šta je svrha brenda (brand purpose). Za to su zaslužni pojedinci koji se predano bave CSR-om i, moram dodati, održivim poslovanjem, ali i samo tržište, potrošači i korisnici usluga, kojima više nije dovoljno zadovoljiti potrebe, dati kvalitet i cenu, već od kompanija i brendova očekuju vrednost više i stav i put prema svetu kakvom veruju da treba težiti.

    • CSR strategija je nacionalna ili internacionalna tema?

    Kod nas, u Lidlu, ovo su neodvojive teme. S obzirom na veličinu kompanije, ali i doseg i uticaj CSR tema kojima se bavimo, CSR strategija mora imati globalne ciljeve i aktivnosti koje doprinose ovim ciljevima u svakoj od zemalja, ali istovremeno, kao kompanija koja posluje na lokalnom tržištu, neke internacionalne teme ili prilagođavamo ili u potpunosti dodajemo nove, sopstvene. Mislim da je ovaj spoj lokalnog i globalnog pravi način u pružanju odgovora izazovima sa kojima se svakodnevno susrećemo.

    Martina Petrović, rukovodilac korporativnih komunikacija u kompaniji Lidl Srbija

    Martina Petrović, rukovodilac korporativnih komunikacija u kompaniji Lidl Srbija

    • Da li su CSR aktivnosti vaše kompanije određene industrijom kojoj pripada?

    Sve aktivnosti koje sprovodimo bliske su osnovnom biznisu – prodaji hrane, ali i svim elementima koji čine važan deo našeg lanca vrednosti, budući da na njih imamo direktan uticaj. Dakle, prirodno je da se bavimo pomaganjem kroz donacije hrane, ali i upravljanjem otpadom i racionalnim korišćenjem resursa, odgovornim odnosom prema zaposlenima, transparentnim informisanjem potrošačâ, zaštitom klime itd. Sve ove teme su proistekle iz naše osnovne delatnosti i uvek nastojimo da uspostavimo prirodnu konekciju između CSR-a i poslovnih tema, jer smo svesni svoje odgovornosti u njima. Svakako, naša mogućnost ostvarivanja pozitivnih promena sve je veća što nam je tema bliža.

    • Postoji li nešto što niste uspeli da ostvarite, a imate u planu?

    Već nekoliko godina se bavimo temama ekologije, i to tako što unapređujemo poslovne procese kao što su usmeravanje otpada u izvore energije, kupovina zelene energije, adaptacija asortimana kroz BIO ili klimatski neutralne proizvode itd., a pored toga, organizujemo i dodatne projekte koji uključuju i druge aktere, poput organizacija. Jedan takav projekat usmeren je na uklanjanje smeća, posebno plastike iz prirode – projekat „Čisto iz ljubavi”, u kome su nam ove godine pomogli organizacija „Čepom do osmeha” i još sedam manjih udruženja sa raznih lokaliteta, iz 15 opština Srbije, da uklonimo čak 14 tona otpada rasutog po prirodi.

    Martina Petrović, Lidl Srbija

    Martina Petrović, Lidl Srbija

    Ovo neće biti kraj našim naporima da okruženje učinimo lepšim i boljim mestom za život, pa za nekoliko meseci, na talasu dobrog iskustva čišćenja livada, planina, prigradskih naselja i puteva, razmatramo i planiramo prve ozbiljnije akcije čišćenja makar jedne reke i priobalja. Želja nam je da pokrenemo akciju čišćenja Dunava. Iako svesni da taj poduhvat prevazilazi naše kapacitete, smatramo da je važno da se načini makar prvi korak na putu vraćanja Dunava u naše živote kao prirodnog bogatstva koje je bilo i treba da ostane stanište za raznoliki biljni i životinjski svet.

    • Šta čini dobrog CSR profesionalca?

    Znanje, strast i hrabrost. U CSR-u je puno tema koje su nove, koje nije lako savladati, gde put napretka gotovo nikad nije pravolinijski. Zato verujem da su nam potrebni obrazovani profesionalci, spremni da uče celog života, isto tako dovoljno hrabri da uče kroz pokušaje, uspehe i greške i koji su dovoljno strastveni i osvešćeni o značaju ove teme da neće odustati, jer će saplitanja biti. Ipak, CSR krči put za budućnost čovečanstva, a to nije mali pohod. 

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE