Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Četiri pravila za uspešnu CSR kampanju

    Početak godine je period kada mnoge kompanije u Srbiji pokreću društveno odgovorne kampanje, kako bi danima praznika, porodičnih okupljanja i zajedništva pridružili i osećaj brige za sredinu u kojoj posluju. Ipak, u eri masovne komunikacije glavno pitanje je da li je dobrobit kompanija iskazan kroz njihov CSR dovoljno medijski vidljiv u datom momentu, da li dopire do većine postojećih i potencijalnih klijenata, kao i kako publika na njega reaguje.

    Merenje medijske uspešnosti prethodnih CSR kampanja, kao i detektovanje svih prednosti i nedostataka komunikacije, glavno je oruđe za uspeh svih narednih društveno odgovornih projekata.

    Start up kompanija Digital Element, koja se bavi analizom medijskog sadržaja i koja je prva na našim prostorima razvila softvere za čitanje i razumevanje srpskog jezika, predstavila je CSR izveštaj koji je obuhvatio medijsku prisutnost 36 društveno odgovornih kampanja, koje je plasiralo 28 kompanija.

    Pravilnosti uspešne komunikacijske prakse prema analizi Digital Elementa su sledeće:

    1. Izaberite adekvatan kanal komunikacije

    Nakon kreiranja sadržaja i forme projekta, vrlo je važno i iskomunicirati ga na pravi način, kako bi zajednica u periodu kampanje pozitivno reagovala na njegovu društvenu vrednost.

    U prvom mesecu ove godine CSR kampanje su mahom komunicirane putem online medija, te je čak 76 odsto komunikacije društvene odgovornosti kanalisano putem vesti na portalima. Pored toga značajan podatak predstavlja da su čitaoci u komentarima vesti vrlo pozitivno reagovali na CSR projekte, o čemu svedoči statistika da je 88 odsto zabeleženih komentara imalo pozitivnu konotaciju.

    U analizi start up kompanije Digital Element uočeno je da su sve analizirane kompanije o svojim društveno odgovornim projektima komunicirale dominantno putem Fejsbuka, gde je ujedno evidentiran veći stepen interakcije s publikom nego na online vestima. Naime, na ovoj društvenoj mreži je svaki post komentarisan u proseku tri puta, za razliku od online vesti, gde prosek iznosi jedna vest=jedan komentar.

    Samo dve kompanije koristile su tokom januara Youtube za komuniciranje društveno odgovornih aktivnosti. Imajući u vidu činjenicu da će se u narednim godinama sve više sadržaja plasirati putem videa, jasno je da kompanije ovde imaju svoju šansu.

    1. Odredite (pravu) oblast CSR poslovanja

    Kompanije koje posluju u Srbiji su tokom januara na društvenim mrežama u najvećoj meri komunicirale pomoć socijalno ugroženim grupama i podršku preduzetništvu, ali ovi projekti nisu nailazili na značajne reakcije publike. Ono na šta su Facebook korisnici najviše reagovali jeste podrška razvoju lokalne zajednice. Ovaj vid društveno odgovornog poslovanja je generisao ubedljivo najbolji engagement, privukao najveći broj komentara i imao je najveći viralni potencijal u januaru.

    Kada su u pitanju online mediji i izveštavanje putem informativnih i poslovnih portala, zabeleženo je da se najveći broj vesti odnosio na podršku u oblasti obrazovanja, ali da je epicentar pozitivnih reakcija publike bio na segmentu brige o deci, naročito novorođenčadi.

    Briga o zdravlju je oblast kojoj je u analiziranom mesecu posvećeno najmanje medijskog prostora, kako na portalima, tako i na društvenim mrežama.

    1. Odaberite pravo vreme

    Iako nije presudan faktor, na mnoge kampanje utiče period godine kada su pokrenute. Izveštaj Digital Elementa indicira da prvi mesec u godini nije najidealniji za početak plasiranja CSR kampanja.

    Naime, analiza pokazuje da je tokom ovog meseca u medijskim strategijama kompanija fokus na brend i korporativnoj komunikaciji: većina brendova reklamira popuste, sumiraju se rezultati poslovanja prethodne godine i najavljuju nove investicije.

    1. Pozovite publiku da bude deo projekta

    U januaru su ubedljivo najveći engagement generisala četiri “call-to-action” posta, u kojima je Fejsbuk publika pozvana da bude deo projekta koji doprinosi razvoju lokalne zajednice. Pozivanje korisnika socijalnih mreža da budu učesnici društveno odgovornih aktivnosti i dobar tok dvosmerne komunikacije je tokom januara bio odličan „mamac“ za stvaranje povoljnog virala.

    Dobro procenite gde se nalazi ciljna publika kojoj želite da se obratite – “spustite se” na onu platformu na kojoj je ona najaktivnija i pozovite je na akciju. U odabiru platformi, nemojte da zanemarite moć videa i potencijal koji ta forma sadržaja ima.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE