Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Budućnost psihoterapije: Hoće li ljupki roboti postati naši novi terapeuti?

    Iako izgleda nezamislivo, možda ćete videti robote umesto svojih psihoterapeuta ili lajf koučeva jednog dana. Istraživači sa Univerziteta u Kembridžu sproveli su studiju koristeći dva različita robota u ulozi lajf kouča.

    Istraživanje u kojem je 26 zaposlenih učestvovalo u nedeljnim sesijama sprovedeno je u jednoj tehnološkoj konsultantskoj kompaniji i trajalo je ukupno četiri nedelje.

    Roboti su imali iste glasove, izraze, pa čak i scenarije za sesije. Međutim, zbog njihovog izgleda, interakcija ljudi sa njima je bila potpuno različita.

    Svetska zdravstvena organizacija (SZO) savetuje poslodavce da preduzmu korake za zaštitu i unapređenje mentalnog zdravlja na poslu. Ipak, zbog nedostatka osoblja i resursa, ove preporučene prakse moguće je implementirati samo do određenog stepena.

    Da bi napravili kompromis zbog nedostatka osoblja, istraživači sa Univerziteta u Kembridžu došli su do pomalo neobične, ali briljantne ideje – da uvedu robote kao lajf koučeve. Razlog za ovo je činjenica da su roboti pokazali da imaju izuzetan kapacitet za promociju mentalnog zdravlja. Postepenim prihvatanjem takve asistivne tehnologije, poslodavci bi mogli da prevaziđu resursne barijere.

    Imajući ovo na umu, istraživači su sproveli istraživanje koja je uključivala robota nalik igrački po imenu Misty II i QTRobot, poznatog jednostavno kao QT. Tokom istraživanja, učesnici i roboti su radili na nekoliko vežbi pozitivne psihologije. Svaka sesija bi počinjala tako što bi robot tražio od učesnika da se prisete nekog pozitivnog iskustva ili da opišu stvari na kojima su zahvalni. Robot bi zatim postavio dodatna pitanja.

    Nakon svake sesije, učesnici su evaluirali robote putem intervjua i upitnika.

    Šta mislite ko je uspostavio bolju konekciju, Misty ili KT?

    Pre nego što odgovorite, znajte da je izgled robota bio jako bitan, možda čak i presudan. A da li je vaš odgovor tačan i zašto je to baš tako, pročitajte ovde.

    Izvor: WebMind

    Foto: WebMind

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE