Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Bojan Simović, generalni direktor kompanije Hörmann

    Reč „kvalitet” im isto znači u Srbiji i Nemačkoj: Kako je Hörmann postao lider u proizvodnji vrata?

    Bojan Simović, generalni direktor kompanije Hörmann, otkriva poslovnu strategiju kojom je ova firma uspela da postane lider u proizvodnji vrata na globalnom tržištu.

    Gotovo svi veći građevinski objekti poseduju vrata iz Hörmannovog asortimana i sve veći broj vlasnika domaćinstava opredeljuje se za neki od njihovih proizvoda. „Za naš status na tržištu i reputaciju koju imamo u okviru naše industrije zaslužni su, pre svega, naši proizvodi, ali ništa manje važni nisu ljudi koji sarađuju sa nama, bilo kao naši distributeri ili arhitekte. Puno pažnje posvećujemo razvoju međusobnog poverenja i saradnje kako sa našim klijentima tako i sa kolegama van naše kompanije”, otkriva Bojan Simović, generalni direktor kompanije Hörmann.

    • Sa kakvim rezultatima završavate ovu poslovnu godinu i da li ste zadovoljni postignutim?

    Poslednje godine su postavile mnogobrojne izazove ne samo pred kompaniju Hörmann već i pred većinu kompanija koje posluju kod nas i u svetu. Zahvaljujući požrtvovanosti tima kojim rukovodim, zahvaljujući distributerima, ali i kupcima koji su beskompromisno birali kvalitetne proizvode i u ovim delikatnim vremenima, mogu sa ponosom da kažem da je ova, 2022. godina, zapravo, najbolja godina našeg poslovanja na tržištu Srbije. I pored izmenjenih okolnosti rada i otežanog snabdevanja, kupci nisu odustajali od svojih porudžbina, upravo zato što nisu bili spremni da odstupaju od kvaliteta i osećaja sigurnosti koji imaju kada kupuju, tj. koriste naš proizvod.

    Izuzetni poslovni rezultati, koje beležimo već nekoliko godina, kao i plaketa koju smo ove godine dobili za platinastu bonitetnu izvrsnost, jesu putokaz da nastavimo u istom smeru.

    Želimo da lidersku poziciju u našoj industriji imamo zasluženo i u vremenima koja dolaze.

    Upravo zato se u našim fabrikama proizvodni program stalno unapređuje i usavršava kako bismo našim kupcima uvek mogli da ponudimo bolji proizvod.

    • Vaša grupacija je vodeća u Evropi i svetu u segmentu vrata – garažnih, industrijskih… Kome ili čemu dugujete takav status na tržištu?

    Tokom svih ovih godina marljivo smo razvijali poslovanje na ovom tržištu, pre svega, kroz kontinuirani rad i saradnju sa našom mrežom distributera, na koju smo veoma ponosni. Domaćim kupcima je danas na raspolaganju kompletan proizvodni program naše kompanije, koji odgovara strogim nemačkim i evropskim standardima. Tržište se kod nas menja velikom brzinom, a sa njim se menjaju i navike kupaca. Oni postaju sve zahtevniji u pogledu ispunjavanja estetskih i svih drugih kriterijuma i zato smo posebno zadovoljni što su njihov sve češći izbor upravo neki od proizvoda po kojima je kompanija Hörmann poznata.

    • Šta u vašoj kompaniji znači relacija lokalno‒globalno?

    Rečenica „Razmišljaj lokalno, komuniciraj globalno” bila je aktuelna prethodnih decenija. Ona je, možda, aktuelna u nekim drugim industrijama i dalje, ali u našoj, građevinskoj – sve manje i manje. Procesi globalizacije su toliko snažni da su se nijanse i razlike između globalnog i lokalnog gotovo izgubile. Vrednosti kao što su pouzdanost, istrajnost, lojalnost i sigurnost svuda imaju istu važnost. Naše lokalno tržište sve više liči na tržište drugih evropskih zemalja i za to su zaslužne upravo kompanije poput naše, jer na svim tržištima nude iste palete proizvoda, identičnih performansi.

    Hörmannova segmentna vrata koja se prodaju u Srbiji ista su kao ona koja se prodaju u Nemačkoj, a u komunikaciji na svim tržištima reč „kvalitet” ima identično značenje.

    • Poslujete u gotovo svim krajevima sveta. Po čemu se razlikuju takva tržišta i gde leže najveći izazovi?

    Naša kompanija, pored Evrope, posluje i u Americi, Aziji, Africi. Danas se tržišta međusobno i ne razlikuju previše. Ipak, na tržištu Srbije je poslednjih godina naša kompanija prošla dugačak put prilagođavanja, ali kroz proces pozicioniranja na tržištu – ujedno ga je i menjala. Uticali smo na podizanje nivoa očekivanja kupaca, tj. šta treba da dobiju kupovinom jednog proizvoda. Postepeno su se menjale navike i uverenja, pa tako danas skuplji proizvod može, zapravo, da se posmatra kao jeftiniji, ukoliko imamo u vidu vek njegovog trajanja, njegovu bezbednost pri upotrebi i njegovu energetsku efikasnost. Estetski kriterijumi našeg tržišta ne razlikuju se mnogo od očekivanja kupaca na drugim kontinentima. Odavno je Srbija u svakom smislu deo Evrope i sveta i drago mi je da smo barem malim delom doprineli tom pozicioniranju.

    • Kakvi su vam poslovni planovi za 2023. godinu?

    Vreme u kojem živimo i poslujemo postavilo je nove parametre i merila uspešnosti.

    Uspeh se danas ne meri samo kroz brojeve i završene projekte, već i kroz odgovornost.

    U jeku velikih poskupljenja i nestašica energenata važno je promovisati odgovorno korišćenje električne energije i energetski efikasnih proizvoda. Želimo da podignemo svest naših kupaca da, birajući naše proizvode, doprinose održivom razvoju naše planete. Ostajemo posvećeni i u narednoj godini i u godinama koje dolaze borbi protiv klimatskih promena i očuvanju prirodnih resursa. Ništa manje nam nije važno da nastavimo da unapređujemo kulturu življenja u Srbiji tako što ćemo učestvovati, pored plasmana i promocije naših proizvoda, i u razvojnim procesima naše industrije.

    Iako se posledice globalne krize već osećaju, uvereni smo da će kvalitetni proizvodi biti uvek traženi. Ali takođe smo svesni da bez posvećenog tima nema uspešnog poslovanja, zato nameravamo da proširimo tim naše kompanije u Srbiji. Pored širenja znanja i iskustva, želimo da širimo optimizam i da nastavimo da budemo pouzdan partner i klijentima i privredi.

    Izvor: BIZLife Magazin/Mladen Stanković

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE