Hakovanje vremena i navika

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    najbolje vreme za trening

    Hakovanje vremena i navika

    Piše: Bogoljub Pejčić, fitnes stručnjak

    Često me klijenti pitaju kada je najbolje vreme za trening. Odgovor je: onda kada imate vremena za trening

    Bogoljub Pejčić, fitnes stručnjak

    Bogoljub Pejčić, fitnes stručnjak

    Možemo reći kako nam je za trening potrebno 2,5 odsto našeg vremena u toku dana. Ipak, ljudima nije lako da ga pronađu. „Radim od ujutru do uveče”, „Posle posla sam mrtav”, „To malo slobodnog vremena koje imam želim da budem sa klincima” – to su komentari koje čujemo.

    Ako bismo posmatrali naš biološki sat (cirkadijalni ritam), onda bi neko idealno vreme za kardiotrening bilo u prepodnevnim časovima, a težinski trening u popodnevnim (16‒18 č.). Ali to ne mora da bude tako. Trening treba prilagoditi svom načinu života i poslu, a ne obratno. Savet: pokušajmo da ustalimo termine spavanja i treninga. Biološki sat se na tako nešto brzo navikava – za to mu treba od 21 dan do 40 dana.

     

    Po jutru se dan poznaje

    Radeći sa ljudima iz sveta biznisa u Americi, neretko sam od njih mogao da čujem: „See you at 4.30 am.” Više od 90 odsto profesionalaca trenira ujutro. S druge strane, trebalo bi i rekreativci da uzmu u razmatranje ovu opciju. Zašto? Zato što jutarnjim treningom ubrzavamo metabolizam, koji onda u nastavku dana ostaje u tom ritmu. To znači da ćemo u toku dana sagoreti više kalorija, jer odmah ujutro koristimo masti kao energiju i time smanjujemo nepotrebne zalihe. Trenirajući ujutru, osetićemo poboljšanje u opštoj kondiciji tokom čitavog dana. Bićemo poletniji. Počevši dan treningom, regulišemo i apetit, podstičemo organizam na pravilnu ishranu. Moja preporuka je da se spremi obrok uveče i pojede pre jutarnjeg treninga.

    Ako praktikujete redovno treniranje ujutru, vaše telo će naviknuti na to i već koji sat pre, prilikom procesa buđenja, proradiće vaš endokrini sistem i počeće polako da otpušta hormon rasta (GH). To će pojačati proizvodnju testosterona. Kada se telo navikne na jutarnji ritam treninga, biće vam lakše svakodnevno ustajanje, probudićete se vedriji, poletniji i spremniji – kako za trening tako i za sve ostale svakodnevne obaveze. Uz to, jutarnji trening pomaže u regulisanju procesa varenja i probave, pospešuje antioksidantne procese čišćenja krvi i pozitivno utiče na krvni pritisak i rad srca.

    Sve se sabira

    Jedan od mitova koje bi valjalo razbiti jeste da se trening ne računa ako ne traje bar 20 minuta. Ovako: dva minuta čučnjeva u toku dana, pa još dva minuta uveče, između toga izdržaj od minut ili dva, penjanje uz stepenice – sve se to „sabira”. Važno je da se aktivirate, malo-pomalo.

    Ako se dosta krećete, to znači da održavate visok nivo fizičke aktivnosti, iako ne odlazite na ciljani trening. Da biste izvukli još koristi, pokušajte da malo pojačate tempo. Neka 150 minuta umerene aktivnosti nedeljno bude mera koju treba postići. Šta je umerena aktivnost? Ona koja vas natera da se malo oznojite. Ako hodate, umereni tempo je onaj koji vas sprečava da vodite duži razgovor tokom te šetnje, recimo.

    Najbolje vreme za trening je onda kada imate vremena

    Najbolje vreme za trening je onda kada imate vremena

    AMRAP

    AMRAP je trening koji se sastoji od besprekidnog ponavljanja određene vežbe. Dakle, ako imate samo nekoliko minuta koje možete da odvojite za vežbanje, onda izaberite određenu vežbu i radite je neprekidno pet minuta. Birajte vežbe koje biste inače radili u teretani ili na treningu (čučnjevi, trbušnjaci, sklekovi, vežbe na steperu i sl.). Ovakav način vežbanja će vas održati u formi dok ne budete imali vremena da ponovo kročite u teretanu.

    Dirty 30-30

    Dirty 30-30 je sličan kao AMRAP vežba, samo što se bazira na vežbanju gornjeg i donjeg dela tela. Dakle, poenta je da 30 sekundi radite gornji deo tela, a da, zatim, drugih 30 sekundi radite donji deo tela. Na ovaj način ćete povremeno odmarati pojedine mišiće i za pet minuta uvežbati celo telo. 

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Luka Šarac

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE