Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    BMW Biznis liga: Stojan Kemera, Barry Callebaut za Istočnu Evropu

    Održano je prvo kolo za sezonu 2022. godine u takmičenju u vožnji automobila, koje medijska kuća BIZLife organizuje uz podršku BMW Srbija – BMW Biznis liga, na NAVAK stazi. Najbolji iz sveta biznisa pokazali su da dobri menadžeri i dobri vozači imaju mnogo toga zajedničkog i odlično se snašli za volanom BMW sportskih i biznis mašina.

    Stojan Kemera, GM, Barry Callebaut za Istočnu Evropu

    • Šta je zajedničko dobrom vozaču i dobrom menadžeru?

    Za početak, da 200 na sat u krivinu može samo u pesmi kod Ivana Gavrilovića. Ima mnoštvo paralela koje se mogu povući: dobra i studiozna priprema, jasne odluke iza kojih ćemo stati i na osnovu njih izvozati naše krugove – kako u poslovnom svetu tako i na stazi. Biti dosledan, drugim rečima.

    I da se vratim na početak: tek kada jasno osetimo tlo pod nogama, papučicu gasa možemo stisnuti do kraja. Na stazi je to kada izađemo iz krivine, u poslovnom svetu onda kada smo sigurni da smo okruženi pravim timom i adekvatnim resursima da iznesemo zacrtanu strategiju.

    Stojan Kemera, GM, Barry Callebaut za Istočnu Evropu

    Stojan Kemera, GM, Barry Callebaut za Istočnu Evropu

    • Koliko se često usudite da „vozite bez ruku” (preduzimate relativno riskantne poteze)?

    Relativno često, iako to, na prvu loptu, možda zvuči i donekle neodgovorno. Ali jednostavno, prateći našu poslovnu strategiju da je geografska ekspanzija srž naše globalne strategije – određena neistražena tržišta u razvoju jednostavno vam ne daju mnogo vremena da reagujete i na miru donosite odluke. Samim tim, prinuđeni ste da odluke donosite na osnovu osećaja, iskustva i poverenja u sam proces. Istraživački i preduzetnički duh su u genima Barry Callebauta, pa bih rekao da su nam „riskantni” potezi donekle usađeni.

    • Da li vam je u karijeri (ali i u privatnom životu) važnija brzina ili pouzdanost?

    Pretenciozno bi zvučalo da bismo pouzdanost morali donekle da zanemarimo kako bismo određene odluke mogli brže da donesemo. U načelu, tako nešto se ne može završiti dobro, niti brzina isključuje pouzdanost.

    Vremenom, kroz sada već 20-godišnje radno iskustvo, shvatio sam relevantnost donošenja brzih odluka, što je izuzetno važna odlika uspešnih ljudi i uspešnih kompanija. Preduslov za to su ljudi kojima smo okruženi i u privatnom i u poslovnom ambijentu. Drugim rečima, brze odluke se mogu donositi samo ukoliko pouzdane informacije stižu do vas, tako da je to poslovno i privatno okruženje koje pokušavam da izgradim i kojim težim da se okružim. Moja supruga, inače, ne toleriše neodlučnost, tako da deo zasluga za svoju transformaciju pripisujem i njoj, kao mom životnom suvozaču.

    Stojan Kemera, BMW Biznis liga, Navak staza

    Stojan Kemera, BMW Biznis liga, Navak staza

    • Šta najviše cenite kod suvozača u poslovnom, a šta kod suvozača u privatnom životu?

    Prvo treba povući jasnu liniju između suvozača i običnog putnika – razlika je velika. Dobar suvozač doprinosi barem polovini uspeha, a često je zaslužan i za mnogo više. I ja sam često u ulozi suvozača u raznim poslovnim i životnim situacijama, tako da umem svet da posmatram i iz te perspektive.

    Većina suvozača su i sami vozači, tako da je ta uloga, sama po sebi, nezahvalna i zahtevna. Baš iz tog razloga cenim kada neko prepozna da su obični komentari usmereni ka vašoj vožnji – u narodu poznatiji kao pametovanje – samo naporni, iritantni i kontraproduktivni, što su sve odlike običnog putnika, kako u poslovnom tako i u privatnom okruženju. U poslovnom svetu očekujem da mi suvozač ukaže na opasnosti koje vrebaju, na mogućnosti koje se otvaraju, jer vi, kao vozac, ipak najčešće niste u stanju da skrenete pogled sa puta, dok suvozač ima pogled od 360 stepeni. Ukoliko pri tome izgradite visok stepen međusobnog poverenja, uspeh je, zaista, zagarantovan.

    Privatno cenim ukoliko su plejlista i hrana dobro selektovane, a komentarisanje vožnje svedeno na minimum. 🙂

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE