Održano je drugo kolo za sezonu 2022. godine u takmičenju u vožnji automobila, koje medijska kuća BIZLife organizuje uz podršku BMW Srbija – BMW Biznis liga, na NAVAK stazi. Najbolji iz sveta biznisa pokazali su da dobri menadžeri i dobri vozači imaju mnogo toga zajedničkog i odlično se snašli za volanom BMW sportskih i biznis mašina.
Ivan Protega Retail Manager, JYSK
- Vozači često moraju da menjaju taktiku u toku trke. Da li ste i vi nekad bili u takvoj situaciji?
Teško je očekivati da će sve biti idealno i onako kako ste zamislili pre samog početka trke. Generalno, pravovremeno planiranje je deo danske poslovne kulture i zaista smatram da, ako imate dobar poslovni plan, u samu trku ulazite puno spremniji, mirniji i sigurniji. Ipak, idealni scenariji su retkost. Mnogo češće se suočavamo sa situacijama na koje, usled izmenjenih okolnosti, moramo brzo da reagujemo i menjamo planove u hodu. Prethodnih godina posebno svedočimo tome koliko budućnost može biti neizvesna i koliko spoljni faktori utiču na poslovanje, ali i na naše poslovne odluke. Pored toga, jako je važno da sve vreme ostanemo fokusirani na svoj cilj i rezultat koji želimo da postignemo, ali i da razmišljamo jedan korak unapred i, po potrebi, donosimo nove odluke, tj. menjamo taktiku u skladu sa situacijom.

Ivan Protega, Retail Manager, JYSK
- Koje odlike, po vašem mišljenju, čine šampiona?
Izdvojio bih orijentisanost na rezultat, odlučnost i, pre svega, proaktivnost. U koju god industriju da stavimo ove tri odlike, upravo su one te koje čine razliku između šampiona sa vrhunskim performansama i onog sa samo dobrim performansama.
- Koliko treba ulagati u mašinu (proizvod, uslugu i sl.), a koliko u „pit-stop” (ljude)?
Ljudi su uvek u svemu na prvom mestu i čvrsto verujem da je to zaista tako. U krajnjoj liniji, oni su ti koji će razviti i poboljšati performans same mašine, razviti novi program i napraviti nove nacrte. BMW biznis liga je pravi pokazatelj da je sve u ljudskim sposobnostima i kapacitetima. Svi imaju priliku da pokažu svoje veštine upravljanja vozilom i dokažu svoje sposobnosti na istim mašinama. Iako svi startujemo sa iste tačke i imamo iste vremenske uslove, postoje razlike u ostvarenim rezultatima. To je upravo ta razlika koju čini ljudski faktor.

Ivan Protega, JYSK
Izvor: BIZLife Magazin