Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    CSR #BIZkolegijum – Blaž Ferenc, A1

    Tema poslednjeg BIZkolegijuma bio je CSR.

    Blaž Ferenc, direktor korporativnih komunikacija kompanije A1 Srbija i A1 Slovenija

    • Šta je održivo ili odgovorno poslovanje u 2022. godini? 

    Pre svega bih rekao – neophodnost. Govorimo o razumevanju potreba društva i preuzimanju odgovornosti, posebno za nove generacije. Na ovaj način se gradi kvalitetna poslovna kultura i približava zaposlenima, brine se o njihovim potrebama, grade se kvalitetni odnosi sa zajednicom, jača ugled u javnosti, kao i konkurentska pozicija na tržištu. Potrošači danas ne nagrađuju kompanije koje posluju održivo, već kažnjavaju one koje nisu spremne da zauzmu neki stav i ulažu u razvoj društva. 

    Sve nam je jasnije koliko je ponašanje svakog od nas važno, ali i to koliko je značajna podrška svih aktera društva, a posebno velikih korporacija. U društvu je mnogo problema koji traže neko rešenje, a kompanije mogu da budu snažan pokretač promena. Zbog toga svi zajedno moramo da verujemo u promene kako bismo uspeli da ostavimo trag i inspirišemo one kojima ostaje svet.

    • Šta biste naveli kao tri osnovna cilja održivog razvoja? 

    Imajući u vidu da je reč o ciljevima koji se odnose na najveće razvojne izazove sa kojima se suočavaju ljudi u Srbiji i u celom svetu, jasno je koliko je teško izdvojiti samo tri. Ipak, shodno našim strateškim usmerenjima u okviru društveno odgovornog poslovanja, izdvojio bih ciljeve koji se odnose na unapređenje zdravlja, obrazovanja i kvaliteta života. Upravo su ovo i stubovi našeg doprinosa zajednici kroz društveno odgovorni program i platformu „Svet kakav želiš”.

    • Recite nam više o vašim CSR aktivnostima. Kakvi su vam planovi na ovom polju? 

    Pomenuo sam platformu „Svet kakav želiš” i oblasti u okviru kojih, od prošle godine kao A1, podržavamo i pokrećemo inicijative, kao i svih prethodnih 15 godina poslovanja na ovom tržištu.

    Za ovih godinu dana omogućili smo realizaciju 11 fantastičnih projekata. Tim relevantnih eksperata nam je pomogao da upravo njih izaberemo, a zajedno sa njima verujemo da upravo ove inicijative imaju moć da ovaj svet učine boljim mestom. 

    Digitalna edukacija jedna je od prioritetnih tema društvene odgovornosti – kako za celu Telekom Austrija grupu, tako i za kompaniju A1 Srbija. Na ovom polju smo godinama aktivni kroz različite formate edukacije, kao i kroz platformu „Bezbedni klinci”, putem koje pružamo podršku roditeljima u savladavanju svih izazova sa kojima se susreću u vaspitanju dece, koja odrastaju u onlajn okruženju.

    „A1 Kinoteka”, kao projekat očuvanja kulturne baštine, zahvaljujući digitalnoj restauraciji filmskih klasika, još je jedna od aktivnosti kojoj ćemo biti posvećeni i u narednom periodu.

    Blaž Ferenc, direktor korporativnih komunikacija kompanije A1 Srbija i A1 Slovenija

    Blaž Ferenc, direktor korporativnih komunikacija kompanije A1 Srbija i A1 Slovenija

    Dalji doprinos oblastima obrazovanja, javnog zdravlja, ekologije i kulture za sve nas u kompaniji A1 Srbija predstavlja ono što nas motiviše svakodnevno i vodi dalje u budućnost.

    • Koji su najveći izazovi u CSR strategijama? 

    Uzimajući u obzir percepciju koju o velikim korporacijama javnost često ima, izazov je sprovoditi CSR strategije, a da to ne bude protumačeno kao licemerje, ekološka manipulacija (green washing) ili delovanje samo zarad reputacije i sopstvenih interesa.

    Zbog toga je jako važno, posebno u vremenu kada se zauzimanje stavova i doprinos društvu podrazumevaju i očekuju od kompanija, da u tome budemo vrlo oprezni i relevantni tako što ćemo u društveno odgovorne aktivnosti uključiti stručnu javnost, koja nam na ovom putu može pružiti važnu podršku. Osim toga, neophodno je da kontinuirano osluškujemo i širu javnost, kako bismo na najbolji način razumeli koje su potrebe društva i u čemu mi možemo da im budemo podrška.

    Blaž Ferenc, A1

    Blaž Ferenc, A1

    Na kraju, ali ne i najmanje važno, moramo i sami da verujemo u promene koje pokrećemo, da vrednosti za koje se zalažemo živimo i kao pojedinci i unutar kompanije – samo na taj način će naš doprinos pronaći pravi put. 

    • Da li su CSR projekti kompanija dovoljno prepoznati i vidljivi? 

    CSR projekti vidljivi su onoliko koliko zasluže promenama koje ostvare u društvu. Trebalo bi da osnovni cilj društveno odgovornog angažovanja bude realna promena u društvu, a komunikacija o tome samo „nagrada” za kompaniju zbog promena koje je pokrenula ili napravila u društvu

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE