Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    persu

    Birajte dobre ljude za svoje zaposlene, jer sve ostalo mogu da nauče

    Porodične vrednosti su nit koja spaja sve nivoe kompanije PerSu, počev od načina na koji je osnovana gotovo pre tri decenije do toga da sada ima čitave porodice zaposlene u prodajnom lancu.

    „Naši zaposleni su najbolji ambasadori brenda”, poručuje Snežana Mirković, direktorka Sektora ljudskih resursa kompanije PerSu.

    • Kako su izgledali počeci prakse employer brandinga kod vas u kompaniji?

    Naša kompanija postoji već 26 godina i tokom prve dve decenije nismo govorili o employer brandingu na ovaj način. Smatrali smo da su naši zaposleni najbolji ambasadori brenda i dan-danas smo bliski tom stavu, jer stvari koje radimo radimo isključivo zbog nas koji smo deo PerSu porodice. Međutim, sada je jasno da smo već tada negovali određeni employer branding pravac. Nekako smo se prirodno odredili kao kompanija koja brine o ljudima i zajednici čiji smo deo. Još tada smo videli suštinu u ljudima sa kojima radimo. Ponosni smo na to što odolevamo mnogim izazovima tržišta rada, a upravo je današnji rezultat produkt svih pređašnjih aktivnosti. Svi resursi su bili usmereni na zaposlene i njihove porodice i na dobrobit njihovog privatnog života, jednako kao na zadovoljstvo na poslu. Postavljali smo se kao pravi domaćini u svim aspektima poslovanja. Iz takve filozofije u poslednjih sedam godina rodilo se mnoštvo projekata kroz koje smo se pozicionirali i jačali svoj brend. Zadržali smo inicijalnu ideju kao osnovu – ljudi moraju biti zadovoljni i moraju da znaju da nam je stalo do njih i da brinemo o njima.

    Svi stavovi koje inače zastupamo oslikani su i u ponašanju i stavovima naših zaposlenih, za šta je jednim delom odgovoran način na koji upravljamo regrutacijom i selekcijom, jer zaista biramo ljude koji su usklađeni sa našom kulturom.

    persu

    PerSu (Bojan Vijatov)

    • Rekli ste da pažljivo birate ljude kroz proces regrutacije. Kako izgleda taj proces i kako kombinujete employer branding prakse kroz njega?

    S obzirom na to da se employer branding gradi i jača iznutra, počinjemo već na procesima selekcije, na razgovorima za posao. Bilo da kandidat postane naš kolega ili samo dođe na razgovor, važno nam je da oseti za šta se zalažemo i da ponese pozitivan utisak, jer se dobar glas daleko čuje. U svakom odnosu, pa i za employer branding, najvažniji su iskrenost i poverenje. Ukoliko je poverenje prokockano već na prvom razgovoru u pogledu obećanja i ponude za zaposlene koja se neće ili će se delimično ostvariti, ne verujem da će poslovni odnos trajati. To nije cilj nijednog ozbiljnog poslodavca, pogotovo ne u današnjem vremenu, kada se borimo sa izazovima koji su na tržištu rada. Bitno nam je da imamo takve timove u kojima rade zaposleni koji su, pre svega, dobri ljudi. Stoga, smisao aktivnosti employer brandinga jeste da one traju, a da zaposlene čine srećnim radeći posao koji vole u kompaniji koja je deo njihovog života. Za nas je to suština.

    Porodični život je od početka u središtu planova kompanije PerSu

    • Kako kreirate benefite za svoje zaposlene?

    Porodične vrednosti su nit koja spaja sve nivoe naše kompanije, počev od načina na koji je osnovana do toga da imamo čitave porodice zaposlene u našem lancu. Samim tim, kada smo formirali benefite, porodični život je morao da bude u središtu naših planova. Tako smo došli do projekta pod nazivom „SuPer bebe”. Svi naši zaposleni nakon rođenja deteta dobijaju novčanu podršku, a uz to sa posebnom pažnjom pripremamo i poklon-paket proizvoda za nove članove PerSu zajednice, koji se tek spremaju da menjaju svet nabolje.

    Tu nit nastavljamo kroz pogodnost koju kolege najviše vole i čini mi se da im pričinjava veliku radost. Jedna od njih, koja je prvi put sprovedena 2013. godine, jeste besplatan odmor za naše zaposlene i njihove porodice. Odlučili smo da naši ljudi moraju imati priliku da putuju, da se odmore od posla i da provedu vreme sa porodicom ili prijateljima. Tako smo došli na ideju da im omogućimo petodnevni boravak na planini o trošku kompanije. Prvo je to bila Tara, a od ove godine smo se preusmerili na Zlatibor. Kompanija pokriva troškove smeštaja i prevoza, a koliko to prija zaposlenima, pokazuje nam činjenica da od početka godine do danas nismo imali nijedan upražnjen termin.

    • Kao kompanija koja je orijentisana na lokalnu zajednicu i trudi se da doprinosi svojoj okolini, kako vas zajednica doživljava?

    Momenat u kojem se susreće rad marketinga sa radom ljudskih resursa čine akcije i događaji na kojima učestvujemo i koje organizujemo. Tu se, takođe, baziramo na porodične događaje, na ono što doprinosi zdravijem, zabavnijem i kvalitetnijem životu zajednice. Uvek se rado odazivamo da budemo prijatelji sportskih događaja, dečjih programa, ekoloških akcija. Ponosni smo na to što imamo priliku da na taj način pokažemo koje su to vrednosti u koje mi verujemo i za koje se zalažemo. Jedan od najpoznatijih projekata, koji smo realizovali prvi put pre osam godina i radimo ga u kontinuitetu, jeste „Topli dinar”. To je velika humanitarna akcija koju organizuju PerSu marketi u saradnji sa partnerima kako bi preko sto socijalno ugroženih porodica u Vojvodini dobilo ogrev za zimu.

    Ne mogu da ne pomenem i korak na koji smo se odlučili kao odgovor na inflaciju. Snizili smo cene na preko pet hiljada proizvoda, u želji da doprinesemo rasterećenju kućnog budžeta naših komšija. Cilj nam je da kvalitetni i sveži proizvodi budu dostupni svima. To je bio ozbiljan posao za ceo PerSu tim, naročito za kolege u maloprodaji. Nagrada za vredan rad nam je u tome što su naši potrošači prepoznali trud i domaćinski način poslovanja.


    „Od prošle godine zaživeo je još jedan od projekata – ’PerSu roze oktobar’, gde smo svim ženama želeli da poručimo da budu heroine svojih i tuđih života i osnažimo se međusobno u borbi protiv raka dojke, te smo našim zaposlenima omogućili ultrazvučni pregled dojke o trošku kompanije. Na ovaj projekat sam posebno ponosna, jer nam je svima izuzetno bitan”, ističe Snežana Mirković.


    • Na čemu vam je trenutno najveći fokus?

    U najvećem fokusu su nam zaposleni, njihov kontinuiran razvoj i njihova edukacija. Iz toga se ove godine rodila i naša PerSu akademija, kroz koju naše kolege prolaze i kao edukatori i kao oni koji uče. Idući u korak sa savremenim tehnologijama, trudimo se da unapređujemo procese i načine rada, veštine komunikacije i lične karakteristike. Zato ćemo kroz obuke posvetiti jednaku pažnju mekim i tvrdim veštinama. Cilj nam je da posao učinimo jednostavnijim, ljude rasterećenijim i rezultate boljim.

    Sa druge strane, trudimo se da prikupimo što više povratnih informacija, na osnovu kojih planiramo projekte i tražimo rešenja. Zbog toga godinama imamo kvartalne konferencije za poslovođe maloprodajnih objekata, gde razmenjujemo iskustva i predloge. Uvek se na kraju tog dana raziđemo ispunjeni energijom za nove poslove i spremni da implementiramo zajedničke ideje. Više glava uvek bolje misli od jedne glave.

    • Čini se da konkurentnost nikad nije bila veća. Kako se borite za autentičnost?

    Svesni smo da je danas tržište rada takvo da se stalno povećava broj pogodnosti koje se nude zaposlenima. Isto tako, danas neke kompanije od svake aktivnosti koju sprovedu pokušavaju da naprave veliku priču o employer brandingu, što nije pravi put i nije dugoročna strategija. Stoga mi je, pre svega, izuzetno bitno da se naši zaposleni svakodnevno osećaju ispunjeno i zadovoljno na poslu. Smatram da čovek može dati svoj maksimum jedino u poslu koji voli i koji mu prija. Danas je potrebno balansirati između posla i privatnog života zaposlenih, a omogućiti im razvoj i jasan put u karijeri, što je veliki izazov za svakog poslodavca. Kod nas je taj pravac osvežen energijom mladih i inovativnih ljudi, koji čine sve veći deo naše mreže i u velikoj meri su i na rukovodećim pozicijama. Mislim da se iz toga vidi koliko verujemo u potencijal novih generacija i otvoreni smo za promene. Upravo taj spoj modernog i tradicionalnog pokazuje se kao dobitna kombinacija.

    Naposletku, ostaću dosledna tome da employer branding ne mora biti komplikovan, ukoliko se sve aktivnosti rade zbog nas koji smo deo cele priče i naših potrošača, zbog kojih smo tu gde jesmo.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Bojan Vijatov

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE