Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, preduzetnice, vizuelizacija, AI

    Mladi zaposleni ne žele da budu menadžeri i direktori: Evo šta su im prioriteti

    Prosečni zaposleni više nema interesa da postane menadžer, što dovodi kompanije u opasnost. ,,Kao mlad programer računara, nikada nisam imao aspiracije da budem menadžer, a kamoli izvršni direktor“, priznao je izvršni direktor kompanije Visier Rajan Vong.

    Kada je započeo svoju karijeru pre nekih 30 godina, činilo se da svi u njegovoj oblasti slede takozvani IBM model penjanja na korporativnoj lestvici – počevši od početnog nivoa nekoliko godina, a zatim skačući sa stepenika na stepenik do viših menadžerskih pozicija.

    ,,To nije bilo za mene“, dodao je.

    Rajan je radio za progresivnu kompaniju koja je razumela potrebu za stvaranjem dvostrukih karijera. Prema njegovim rečima, postojala je mogućnost da ostane saradnik i da ponekad vodi tehničke projekte, ili da bude menadžer.

    ,,Odabrao sam tehničku stazu i napredovao sam sve dok nije preostalo ništa drugo osim izvršnog tima. Sada kada sam ovde, vidim veliki problem“, navodi on.

    Posao, aplikacije, zaposleni

    Posao, zaposleni (Freepik)

    Prosečni zaposleni više nema interesa da bude menadžer

    Njegova kompanija je nedavno sprovela anketu među 1.000 stalno zaposlenih širom SAD koji nisu na rukovodećoj poziciji.

    Samo 38 odsto je reklo da su zainteresovani da postanu menadžeri u svojoj trenutnoj kompaniji. Ovaj problem prelazi granice i industrije.

    ,,Vidimo klijente u svim oblastima rada koji se bore da popune rukovodeće pozicije na prvoj liniji. Postaje jasno da kompanije moraju da se prilagode kako bi popunile ove praznine, a ulozi ne mogu biti veći. Zamislite Jenga toranj. Postoji samo nekoliko blokova koje možete ukloniti iz sredine pre nego što se vrh sruši“, istakao je.

    Zašto su rukovodeće pozicije postale manje privlačne?

    Bilo je vremena kada je titula menadžer značila prestiž, poštovanje, možda čak i divljenje – šansa za vođstvo, put ka vrhu. Ali ta dinamika se menja decenijama i sada može da izgleda nedodirljivo i zastarelo.

    Primetno je da je poverenje u vođstvo naglo urušeno. Samo 21 odsto zaposlenih kaže da veruje rukovodstvu u svojoj kompaniji, ali broj je u padu od pandemije.

    Povratak u kancelariju, zaposleni

    Posao, zaposleni (Freepik)

    Istovremeno, „saradnik“ uživa sve bolji status u mnogim krugovima, posebno u tehnološkoj zajednici. Talentovani programer, na primer, može da napreduje u kompaniji bez upravljanja ljudima. Na kraju, njihova plata i pogodnosti mogu da se uporede sa liderima, a da nikada ne moraju da se bore sa izazovima koji idu uz menadžment.

    Pritisak na menadžere

    U međuvremenu, pritisci na menadžere samo rastu. Izazovi u vezi sa davanjem rezultata i krajnjom vrednošću uvećani su poslednjih decenija. Za mnoge, stres i vremenska posvećenost menadžmenta jednostavno nadmašuju sve dodatne prednosti.

    Od svih uvida dobijenih iz ove ankete, jedan mi se izdvojio više nego bilo koji drugi – ljudi koji imaju menadžersku odgovornost misle da nemaju ravnotežu između posla i privatnog života.

    ,,Među onima koje smo anketirali, 40 odsto je reklo da su njihova najveća briga, kada su postali menadžer, povećani stres, pritisak i radni sati. Kada smo pitali ljude da identifikuju svoje najveće ambicije, 67 odsto je reklo da žele da provode više vremena sa svojim prijateljima i porodicom, a 64 odsto je izrazilo želju da budu fizički i mentalno zdraviji. Najniži prioriteti su bili da postanu izvršni direktori (4 odsto) i menadžeri (9 odsto).

    Posao, kolega (Unsplash)

    Posao (Unsplash)

    Kako popuniti stimulisati mlade?

    Ovaj jaz nije mogao doći u gorem trenutku. Dok se kompanije bore sa promenama zbog primene veštačke inteligencije, sve veće automatizacije i skučenog tržišta rada, vođstvo je potrebno više nego ikad, ali ga je sve teže pronaći.

    Zato se postavlja pitanje: kako kompanije mogu da popune „sredinu koja nedostaje“ i ponovo učine menadžment privlačnim.

    Jedan važan korak je redefinisanje značenja menadžera. Delimično se radi o rekonceptualizaciji pozicije. Tehnološka industrija je, na primer, popularizovala „trenere:“ zaposlene koji nastavljaju da doprinose kao pojedinci, dok takođe predvode male timove kolega od poverenja.

    Posao, zaposleni

    Posao, zaposleni (Freepik)

    ,,Iako ova ravnoteža može da bude izazovna za postizanje, prednost je kontinuirano angažovanje na vašem polju i razvoj novih veština upravljanja“, zaključio je Rajan Vong.

    Istovremeno, kompanije pronalaze nove načine da vrednuju menadžment. Kada je McKinsey pitao srednje menadžere šta žele više, očigledan odgovor su bili bonusi. Na konkurentnom tržištu, mnoge kompanije nude bonuse za potpisivanje ugovora kako bi privukle talente u svoje redove. Prema istraživanju iz 2021. godine, 43 odsto je nudilo više plaćenih slobodnih dana, a 40 odsto bolje radne titule kako bi pobedili u ,,ratu za talente“. Međutim, nije sve u pogodnostima. Srednji menadžeri su takođe izjavili da žele da budu nagrađivani povećanom autonomijom i većim odgovornostima, piše Entrepreneur.

    Povišica

    Jednako važan korak je pomoći menadžerima da se bolje nose sa povećanim odgovornostima pomoću bolje tehnologije, omogućavajući im da prošire obim kontrole dok istovremeno smanjuju nepotrebne poslove i rutinske zadatke.

    Uzmimo izazov dodele povišica kao primer. Tradicionalno, ovaj proces je zahtevao od menadžera da procenjuje svakog zaposlenog i osmisli određenu cifru i razloge za svakog od njih. Međutim, nove alatke eliminišu nagađanje i papirologiju. Koristimo pametni alat za kompenzaciju kako bismo ocenili metrike učinka i stvorili jasnu sliku o tome koliko osoba zarađuje u odnosu na svoje kolege i industrijske standarde. Ovo ne samo da uklanja rizik od pristrasnosti, već i štedi vreme. Postoje slični alati za postavljanje ciljeva i mapiranje veština, smanjujući teret redovnih ocena učinka i čineći ih značajnijim“, objasnio je Vong.

    Kompanija, posao, plate

    Posao, plate (Pexels)

    Iza svih ovih napora stoje napretci u prikupljanju i deljenju podataka o ljudima. Što bolje se opreme menadžeri na terenu sa uvidima o njihovim timovima, to brže mogu da donose ispravne odluke.

    U svetu sa manje menadžera, ovi koraci znače da kompanije mogu da povećaju obim kontrole održavajući produktivnost, smanjujući stres i štedeći vreme zaposlenima. Na kraju, ovo nije samo za zadržavanje trenutnih menadžera, već i za privlačenje novih.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Freepik, Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE