Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Marketing, tablet (Unsplash)

    Bilbord i TV reklama nisu dovoljni: Šta je MarTech koncept marketinga?

    Ako ste u „retail“ biznisu, onlajn prodaji, bankarskoj ili telekomunikacionoj industriji, velika ste klinika ili lanac laboratorija, ili ste u nekom drugom poslu u kom komunicirate sa velikim brojem ljudi – odavno uviđate koliko je važan deo posla – upravljanje odnosima sa korisnicima, tj kupcima.

    Za vas se klasični marketing polako preseljava u jedan novi prostor, onaj koji spaja marketing i tehnologiju i koji vam omogućava viši nivo komunikacije sa kupcima u digitalnoj sferi. Jeste vama važan bilbord ili TV reklama, ali je još važniji SMS, viber poruka, email koji stigne do vašeg korisnika, oglas koji tačno pronađe onog koji je zainteresovan za vaš proizvod ili uslugu.

    Ako ste se prepoznali u ovom opisu, ključna reč za vas je MarTech.

    Marketing zasnovan na tehnologiji

    „Preselili smo poslove u digitalnu sferu pa se tako i klasični marketing pomerio ka marketingu zasnovanom na tehnologiji. Nekad smo otkrivali navike potrošača kroz istraživanja, sada to radimo kroz praćenje njihovog kretanja na internetu. Na osnovu dobijenih podataka, pravimo softvere koji nam omogućavaju da im efikasnije predstavimo svoju ponudu“, kaže Vanja Cvetkov, biznis direktor agencije Cheil Centrade Adriatic, koja je, prema uslugama koje nudi, MarTech agencija.

    Vanja Cvetkov, biznis direktor agencije Cheil Centrade Adriatic

    To znači da pravi softvere i druge tehnološke alate a onda ih primenjuje u marketinške svrhe.

    Šta MarTech koncept znači za kupce, korisnike?

    Odete na sajt poznatog tehno brenda, tamo proćaskate ugodno sa njihovim AI ekspertom, dobijete sve informacije od njega/nje. Kupili ste kućni aparat a sada na sajtu možete i da validirate garanciju. Dobijate poruku da je stigao novi model pametnog sata koji ima ugrađen GPS sa uputstvima za planinare i bicikliste, jer je brend razumeo da vi idete na vikend bicikliranje po planinama i taj podatak iskoristio za komunikaciju.

    Kupci dobijaju puno iskustvo kupovine i usluge i na onlajn platformama, podjednako kao u fizičkom prostoru.

    „MarTech koncept je ta dobra kombinacija marketinga i tehnologije i zato kod nas na kampanjama, gotovo podjednako, rade kreativci i IT inženjeri. Prvi da pronađu tu formulu za osvajanje pažnje kupaca ili korisnika, a drugi da na osnovu prikupljenih podataka na internetu naprave tech alate koje ćemo dalje koristiti“, objašnjava Vanja Cvetkov.

    Marketing

     

    Cheil Worldwide među 10 najvećih agencija u svetu

    Cheil Centrade Adriatic je deo globalne mreže Cheil Worldwide koja se ove godine našla na listi 10 agencija sa najvećim prihodom u svetu koju godišnje predstavlja magazin AdAge, vodeći medij u industriji marketinga. Cheil je brend koji je nastao čak pre 50 godina u Južnoj Koreji i to zato što je Samsung osnovao marketinšku agenciju koja će ovaj brend pratiti u komunikacijskom smislu na tom tržištu i širom sveta. Tako je i ostalo neverovatnih pola veka.

    U beogradskoj Cheil kancelariji radi više od 120 ljudi, što već ukazuje na to da nije reč o klasičnoj marketinškoj agenciji već o složenijem poslovnom sistemu.

    Brendovi sve više razumeju da je marketing današnjice zasnovan na tehnologiji a da su podaci njegovo glavno gorivo.

    Baš zato je MarTech koncept komunikacije sa kupcima i korisnicima ono što ih zanima.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE