Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Brend, brendovi (Freepik)

    4 strategije za izgradnju brenda: Reči imaju veliku moć

    Izgradnja sopstvenog brenda ili brenda kompanije, posebno ako ste izvršni direktor ili osnivač, vrti se oko toga šta radite i šta kažete o onome što ste uradili.

    Kao neko ko se fokusira na izgradnju brendova za preduzetnike, rukovodioce i startapove i kreiranje upečatljivih poruka, vlasnik globalne kompanije za upravljanje brendovima Liron Glikman je svesna transformativne moći reči. One imaju sposobnost da izazovu emocije i stvaraju veze, a sve to direktno oblikuje brendove. Brendovi se vremenom razvijaju kroz poruke koje dosledno i namerno delimo sa svetom.

    Bilo da se radi o izradi ubedljivih predloga za investitore ili ovladavanju veštinom ubeđivanja u prodaji, ove strategije će vam pomoći da iskoristite potencijal reči za uspostavljanje istinskih veza, izazivanje emocija i povećanje vrednosti za druge.

    Brend

    Brend (Freepik)

    Uključite emocije

    Kada priča zvuči previše „glatko“ ili previše „savršeno“, skloni smo da posumnjamo u njenu pouzdanost i ne pamtimo je dobro, jer ne možemo da vidimo sebe u njoj ili da osetimo nešto. Dakle, kada pravite narative, pobrinite se da pokažete ranjivost i autentičnost i koristite opisni jezik koji angažuje čula sa univerzalnim temama i vrednostima. Na taj način možete da drugima budete pouzdaniji.

    Na primer, umesto da objašnjavate karakteristike proizvoda, podelite priču koja prikazuje njen transformacioni uticaj na život kupca – priča sa kojom drugi mogu da se povežu – i koristite emocionalne opise. Npr. pre nego što su koristili proizvod bili su frustrirani i preopterećeni poslom. Međutim, kada su ga jednom iskoristili, bili su fokusirani i osećali su se slobodnim da se bave drugim aspektima poslovanja.

    Drugi primer: preduzetnik koji prodaje održivu odeću može da ispriča priču o tome kako je njihova ekološka odeća smanjila simptome alergije kod osetljivih ljudi koji su ponovo dobili „život“ nakon što su prešli na taj proizvod, uz pozitivan uticaj na životnu sredinu.

    Izazovite radoznalost i intrigu

    Stvaranje radoznalosti može da bude snažno sredstvo za privlačenje pažnje, deljenje znanja u svom domenu i povezivanje drugih sa vama. To možete da uradite korišćenjem jezika na taj način da učinite da druga strana želi više od vas, bilo da je u pitanju jedna osoba ili publika klijenata, pa čak i objavama na društvenim mrežama, kao i postavljanjem pitanja koja izazivaju razmišljanje.

    U praksi, započnite prezentacije intrigantnim pitanjima koja izazivaju radoznalost i postavljaju scenu za očaravajuće diskusije. Na primer, govornik koji se obraća publici o budućnosti veštačke inteligencije može da pita: „Možete li da zamislite svet u kome mašine nadmašuju ljudsku inteligenciju?“ ili „Da li mislite da je skromnost relevantna praksa na radnom mestu danas?“

    Uzgred, neke reči kao što su „zamislite“ i „šta ako…“ zaista mogu da pokrenu drugu stranu i da joj otvore um za nove mogućnosti.

    Korišćenje društvenih dokaza i uticajnog jezika

    Uključite svedočenja, studije slučaja ili priče o uspehu da biste izgradili kredibilitet i autoritet, naglašavajući uticaj i vrednost koju je vaš rad imao na druge. Istaknite prestižne veze, odobrenja ili partnerstva da biste dodatno utvrdili kredibilitet i uticaj, piše Entrepreneur.

    Prikazujući uspešne priče prethodnih poduhvata ili saradnje, naglašavate pozitivne rezultate i stičete poverenje. Na primer, osnivač startapa može uključiti citate zadovoljnih klijenata ili istaći partnerstvo sa vodećim organizacijama u industriji kako bi pokazao vrednost i pouzdanost svog brenda.

    Prilagođavanje jezika individualnim stilovima komunikacije

    Pažljivo pogledajte komunikaciju i tipove ličnosti drugih i prilagodite svoj jezik tako da odgovara različitim stilovima. Kada druga strana oseti da razumete njihov svet, ona se povezuje i više vam veruje. Koristite reči koje su u skladu sa njihovim vrednostima, motivacijama i komunikacijskim preferencijama, saosećajte sa njihovom perspektivom i adresirajte njihove specifične potrebe.

    U praksi, kada komunicirate sa analitičkim pojedincima, obezbedite dokaze zasnovane na podacima i koristite precizan jezik koji se dopada njihovom logičkom rasuđivanju. Ili kada nešto predstavljate finansijskom direktoru ili bilo kom finansijskom rukovodiocu, koristite izraze kao što su „povraćaj investicije“, „ublažavanje rizika“ i „uvidi vođeni podacima“ da biste privukli njihov analitički način razmišljanja.

    Moć reči prevazilazi obične savete i trikove. Ona leži u sposobnosti izazivanja emocija, stvaranja veza i izgradnje prepoznatljivog ličnog brenda, bilo da ga koristite u interakciji licem u lice ili na mreži.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE