Gradonačelnik „otkrio“ koliko će koštati besplatan gradski prevoz
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je da je će se za subvencije za besplatan javni gradski prevoz od 1. januara naredne godine iz budžeta grada izdvajati par desetina miliona evra više nego do sada.
„Videćemo koliko je će to biti, jer se svakog meseca to menjalo, zato što je veliki broj ljudi sa mesečnih karata prešao na SMS“, rekao je Šapić novinarima, dodavši da bi sve trebalo da bude jasnije dva do tri meseca nakon što plaćanje karata u vozilima javnog gradskog prevoza bude ukinuto.
Dodao je da je odluka o besplatnom javnom prevozu u paketu socijalnih mera koje grad sprovodi, podsetivši da se za niz kapitalnih, socijalnih mera koje je gradska uprava do sada uvela iz budžeta izdvaja više od 250 miliona evra.
„Subvencija je i do sada na javni prevoz bila ogromna“, rekao je Šapić i istakao da je odluka o besplatnom prevozu „čista politička odluka u cilju odgovorne socijalne politike“.
Naveo je da će morati da se smanje izdaci za neke druge namene, kao što je to bio slučaj poslednje dve godine, a da Beograđani to ne osete.
„U toku je najveća reforma javnog prevoza u Beogradu. U toku 2025. u prevozu neće biti nijedno vozilo starije od dve godine, osim 100 kineskih autobusa koje je naručila prethodna gradska uprava i to su ti koje ćemo jedine da prefarbamo, ostale kupujemo nove“, kazao je gradonačelnik.
On je istakao i da će do kraja njegovog madata javni gradski prevoz biti oporavljen, odnosno da će svi autobusi i tramvaji biti novi, navodeći i da je blizu donošenja odluke da se „trolejbusi zamene efikasnijim i ekološki prihvatljivim električnim vozilima“.
„Govore raspašće se sve. Nemaju oni pojma. Možda, a možda i neće. Hajde da sačekamo. Ako se sve raspadne, mene će da smene, pa će da vrate na staro, a ako se ne raspadne praviće se svi mrtvi, kao da se to desilo samo od sebe i kao da je tako bilo oduvek“, kazao je Šapić.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: Beta
Foto: BIZLife, Beta