Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    BEOGRADE, VIDI ZAGREB: Pojeftinili karte, smanjili švercere

    Gradskim vlastima u Beogradu nikako ne ide od ruke da reše problem naplate karata u gradskom prevozu, a veoma interesantan „predlog“ stiže iz komšijskog Zagreba.

    U hrvatskoj prestonici, koja je imala skoro identične probleme kao Beograd, izbila je prava pomama za kupovinom karata za gradski prevoz nakon odluke čelnika da je pojeftine.

    Putnici sada imaju opciju da za vožnju od 30 minuta izdvoje trećinu standardne cene za 90-minutnu vožnju, što je drastično smanjilo broj švercera. Naravno, odmah se postavlja pitanje kakav bi efekat bio ovakve drastične promene u Busplus sistemu?

    „Gotovo se rasprodaju karte u Zagrebu koje traju 30 minuta, a koštaju četiri kune, za razliku od standardnih za vožnju od sat i po koje se prodaju za deset kuna. Jedan putnik kupi čak više komada po novoj tarifi, iako ona od 90 minuta pokriva tri puta dužu vožnju.

    Zadovoljni su i kontrolori, jer je sve manje psovki, uvreda, ali i onih putnika koji se priljube uz aparat i čekaju da uoče službenike, pa da se onda otkucaju“, prenosi Jutarnji list, uz napomenu da se za deset dana primene ove odluke broj švercera smanjio za više od 30 odsto.

    Tako se otvara pitanje kako bi bilo da se slična opcija omogući u tarfinom sistemu Busplusa. Prema poslednjim podacima čelnika grada, u Beogradu se švercuje skoro 50 odsto putnika, što samo za GSP Beograd predstavlja gubitak od čak 200 miliona dinara mesečno.

    Ako bi preslikali zagrebački model, onda bi kod nas karta za 30 minuta iznosila oko 35 dinara (40 odsto sadašnje cene od 89 dinara) i ona bi bila dostupnija kako Beograđanima, tako i turistima koji se obično i kreću po kraćim relacijama u samom centru grada. To je i bio jedan od argumenata zagrebačkih čelnika kada su je uvodili.

    Ipak, treba imati na umu da je teritorija Beograda daleko veća od Zagreba, pa je pitanje koliko bi se daleko stiglo za 30 minuta vožnje, naročito u jutarnjem i popodnevnom špicu. Kako bilo, ideja da je nekako moguće napuniti poprilično praznu kasu GSP je, primamljiva.

    Izvor: Blic

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE