Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Barbi

    Počast uspešnim ženama za 8. mart: Jedna od osnivačica Gugla dobija svoju BARBIKU

    Za Međunarodni dan žena 8. marta, kompanija Mattel, koja je vlasnik Barbi brenda, nada se da će inspirisati mlade devojke da prihvate oblasti nauke, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM) tako što će odati počast odabranoj grupi STEM pionira svojom Barbi lutkom.

    Među njima su i sestre Vojcicki – Suzan (dugogodišnja izvršna direktorka Jutjuba), En (izvršna direktorka kompanije za testiranje DNK kod kuće 23andME) i Dženet (profesorka pedijatrije i epidemiologije na Kalifornijskom univerzitetu u San Francisku).

    Suzan Vojcicki je u februaru objavila da se „povlači“ sa svoje vodeće pozicije u YouTube-u nakon skoro decenije vođenja platforme za deljenje videa.

    Vojcicki je bila povezana sa YouTube-ovom matičnom kompanijom Google od njenih najranijih dana, kada su dva osnivača radila iz njene garaže u Kaliforniji kako bi napravili pretraživač. Kasnije je postala 16. zaposleni u Google-u i radila je u kompaniji skoro 25 godina.

    Suzan Vojcicki

    Suzan Vojcicki (Screenshot YT)

    Koje žene su u STEM grupi?

    Grupa takođe uključuje žene početnike u STEM-u iz celog sveta kao što su Megi Aderin-Pokok, svemirska naučnica i edukatorka iz Ujedinjenog Kraljevstva, Antje Boetius, istraživačica mora i mikrobiološkinja iz Nemačke, Li Jinuo, suosnivačica ETU Education, školskog startupa u Kini koji nudi personalizovanije obrazovanje i Katia Ečazareta, elektroinženjerka koja je radila na pet NASA misija i prva žena rođena u Meksiku koja je putovala u svemir.

    „Naši roditelji su negovali nezavisnost i verovanje da zaista možemo da budemo sve što želimo kada odrastemo, ali najvažnije je bilo da se bavimo svojom strašću. Nadam se da deljenje naših priča ohrabruje mlade devojke da probaju nešto novo, suoče se sa nečim što ih može uplašiti i na izazove gledaju kao na uzbudljive prilike“, rekla je En Vojcicki.

    Mattel je rekao da ove jedinstvene lutke nisu na prodaju, kao i da će biti poklonjene ženama koje su ih inspirisale, piše CNN.

    Barbi

    Barbi (Pexels)

    Odavanje počasti kao stimulacija za devojke

    Prema Mattelu, sama Barbi je imala više od 40 različitih STEM karijera, uključujući zvanja astrofizičara, svemirskog naučnika, doktora i inženjera robotike. Dok žene u stvarnom svetu čine polovinu američke radne snage, one i dalje čine samo manje od jedne trećine STEM radne snage.

    „STEM je oblast u kojoj su žene nedovoljno zastupljene, i nadamo se da će odavanje počasti liderima u nauci i tehnologiji podstaći devojke da slede svoju strast u ovoj oblasti“, kazala je Lisa Meknajt, izvršna potpredsednica i globalna šefica Barbie & Dolls-a, navodi se u saopštenju.

    Barbi STEM uzori su najnoviji u nastojanju kompanije Mattel da zagovara dostignuća žena lidera u različitim profesijama. Na primer, kompanija je prošle godine odlikovala televizijsku producentkinju i spisateljicu Šondu Rajms sopstvenom Barbi lutkom i ikonom stila Iris Apfel 2018.

    Barbi

    Barbi (Pixabay)

    Kolekcionarstvo Barbika i uzori

    Nastojanje kompanije Mattel da se proširi na Barbike, zasnovano na izuzetnim ženama iz stvarnog života, pomoglo je u jačanju tržišta kolekcionara Barbika, rekao je Džim Silver, stručnjak za industriju igračaka i izvršni direktor Toys, Tots, Pets & More, veb stranice.

    „Tržište kolekcionara Barbika je aktuelno mnogo godina, ali Mattel se okrenuo ka predstavljanju mnogo više uzora. Promena je bila izuzetno popularna među njihovim fanovima i takođe je privukla veliku pažnju na one uzore koji bi trebalo da budu poštovani, a često ne dobijaju priznanje koje zaslužuju“, rekao je Silver.

    Poznata britanska primatologinja Džejn Gudal takođe je dobila svoju Barbiku 2022. godine kao deo Inspiring Women Series Barbi lutaka koje su zasnovane na ženama koje su bile istaknute ličnosti u istoriji. Barbi Džejn Gudol je stavljena na prodaju. Serija Inspiring Women Barbie, po ceni od 35 dolara za lutku, obično se prodaje u prodavnicama Amazon, Walmart i Target stores.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels, Screenshot YT, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE