Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Barbenheimer

    Barbenheimer: Popularna filmska ostvarenja meta sajber prevaranata

    Barbie i Oppenheimer (Barbi i Openhajmer) ili tzv. Barbenheimer, postali su dva najiščekivanija filma ove godine. Nažalost, kao što je često slučaj kada se radi o popularnim temama, prevaranti nisu gubili vreme zloupotrebe popularnost ova dva filmska ostvarenja. Kompanija Kaspersky otkrila je da prevaranti uveliko obmanjuju lakoverne korisnike putem fišing napada, u cilju da prevare pojedince i pribave njihov novac ili lične podatke.

    Jedna od otkrivenih lažnih stranica mami korisnike specijalnim ponudama, odnosno limited-edition Barbi lutki koje liče na likove iz filma, uključujući i glavnu glumicu Margot Robbie, i to za oko 12 funti. Za dodatnih 56 funti moguće je kupiti i helikopter i to sa “specijalnim popustom“ tako da ukupna cena bude 60 funti. Međutim, kada korisnici odluče šta žele da kupe, automatski bivaju preusmereni na obrazac za kupovinu koji zahteva lične informacije poput imena, adrese, broja telefona i bankovnih podataka. Lakoverni korisnici nesvesno šalju svoj novac i privatne podatke prevarantima. Pored finansijskih, ova prevara predstavlja i rizik po privatnost, jer bi ukradeni podaci potencijalno mogli da se prodaju na Dark Web-u.

    Lažna stranica za prodaju Barbi lutaka

    Prevaranti nisu propustili ni drugo popularno ostvarenje, film Openhajmer, koji se pojavio u bioskopima istog dana. Ova prevara se sastojala iz “besplatnog“ strimovanja filma, dok je prava namera krađa bankarskih podataka i novca korisnika. U takvim situacijama, prevaranti često koriste taktiku u kojoj traže nominalnu naknadu od jednog dolara ili evra za registraciju. Ovaj, naizgled bezazlen, zahtev za plaćanje trebalo bi da alarmira korisnike, jer se kroz registraciju zahteva da korisnik poveže bankovnu karticu, čime će omogućiti neovlašćena i teško otkaziva zaduženja sa računa.

    Lažna stranica koja ekskluzivno nudi Openhajmer strim

    Premijere i uzbudljivi događaji sa sobom donose uzbuđenje, ali ipak je važno da korisnici obrate pažnju i da se pridržavaju osnovnih pravila online bezbednosti. Čak i kada smo uzbuđeni, ne smemo zanemariti rizike. Ukoliko se oprezno i bezbedno ponašamo na internetu, možemo u potpunosti da uživamo u fenomenima filmova Barbi i Openhajmer, štiteći se od sajber pretnji koje vrebaju sa svih strana“, komentariše Olga Svistunova, stručnjak za bezbednost kompanije Kaspersky.

    Kako biste ostali bezbedni, stručnjaci kompanije Kaspersky preporučuju:

    • Budite oprezni sa fišing prevarama: Čuvajte se sumnjivih mailova, poruka ili web lokacija koje nude ekskluzivne ponude ili besplatne usluge. Više puta proverite autentičnost izvora pre nego što ostavite bilo kakve lične podatke ili izvršite online transakcije.
    • Proverite bezbednost web lokacije: Kada kupujete proizvode ili pristupate povezanom sadržaju na mreži, uverite se da je web lokacija bezbedna. Potražite „https://“ u URL-u i simbol katanca u adresnoj traci, kako bi vam se ukazale bezbedne web lokacije.
    • Koristite bezbednosna rešenja: Pouzdano bezbednosno rešenje poput Kaspersky Premium, identifikuje zlonamerne priloge i blokira sajtove za krađu identiteta.
    • Budite svesni vrednosti svojih ličnih podataka: Budite oprezni kada delite lične podatke na mreži, posebno osetljive detalje kao što su adresa, broj telefona ili finansijske informacije. Delite takve informacije samo preko pouzdanih i bezbednih platformi.
    • Verujte pouzdanim izvorima: Oslonite se na zvanične web stranice, ovlašćene prodavce i renomirane izvore za kupovinu proizvoda, striming filmskog sadržaja ili dobijanje informacija u vezi sa filmskim premijerama. Izbegavajte nezvanične ili sumnjive izvore koji mogu zloupotrebiti vaš entuzijazam.

    Izvor: BIZlife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE