Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, generacija Z

    Pomoć ili ZAMKA: Saveti kako pravilno da pokrenete poslovanje sa AI?

    Generativna veštačka inteligencija – tehnologija koja kreira tekst, slike, video i kompjuterski kod identifikujući obrasce u podacima o obuci i kreirajući originalni materijal, postaje sve popularnija među korisnicima.

    Na primer, od lansiranja u novembru 2022, ChatGPT – GPT je skraćenica za generativni unapred obučeni transformator – stekao je preko 100 miliona korisnika u prva dva meseca.

    Da li vaša kompanija treba da koristi ChatGPT? To nije gotov zaključak. Kako je The Washington Post izvestio u junu 2023., saobraćaj sa mobilnih i desktop računara na web lokaciji ChatGPT širom sveta pao je za 9,7 odsto u odnosu na prethodni mesec.

    Postoji nekoliko mogućih razloga – od kojih svaki služi kao upozorenje poslovnim liderima koji razmišljaju da li da ga koriste u svom poslovanju. Ti razlozi uključuju:

    • Hajp oko ChatGPT-a premašio je njegovu sposobnost isporuke, što je verovatno uplašilo nove korisnike
    • Čet-botovi redovno izmišljaju lažne informacije i plasiraju ih kao istinite
    • Kvalitet računarskog koda koji ChatGPT generiše vremenom je opao
    • Kompanije su zabranile ChatGPT kako bi sprečile curenje svojih osetljivih podataka
    • Učenici koji su koristili ChatGPT za pisanje radova prestali su da ga koriste tokom letnjeg raspusta
    Veštačka inteligencija, AI, četbot (Freepik)

    Veštačka inteligencija, AI, robot (Freepik)

    Neki od ovih razloga – pre svega izmišljanje lažnih informacija i rizik od objavljivanja poverljivih informacija kompanije – trebalo bi da vas nateraju da budete oprezni kada razmišljate o korišćenju ChatGPT-a za vaše poslovanje.

    Moguće upotrebe generativne AI

    Uprkos ovim rizicima, generativna AI bi mogla pomoći nekim preduzećima. Postoji mnogo načina na koje generativna veštačka inteligencija može pomoći kompaniji da uštedi vreme i novac i/ili poveća njene prihode. Evo nekoliko načina na koje ljudi koriste ovu tehnologiju:

    • Pravljenje chatbotova za korisničku i tehničku podršku
    • Oponašanje ljudi postavljanjem uverljivih lažnjaka
    • Podizanje kvaliteta sinhronizacije filmova i obrazovnog sadržaja na različite jezike
    • Pisanje odgovora putem e-pošte, profila za upoznavanje, životopisa i seminarskih radova
    • Stvaranje fotorealističke umetnosti
    • Poboljšanje video snimaka za demonstraciju proizvoda
    • Preporuka novih jedinjenja lekova za testiranje
    • Projektovanje fizičkih proizvoda i zgrada
    • Poboljšanje novih dizajna čipova
    • Pisanje muzike sa određenim stilom ili tonom

    Veštačka inteligencija (Freepik)

    Kako započeti sa primenom generativne AI?

    Ako vaša kompanija razmatra generativnu veštačku inteligenciju, dobar način za početak je da dozvolite vašim ljudima da koriste uslugu kao što je ChatGPT sa zaštitnim barijere. To znači da treba da navodite svoje ljude na najbolji način da ga koriste. Neki od tih načina su:

    • Nakon što robot za ćaskanje odgovori na upit, ohrabrite zaposlene da provere validnost odgovora, na primer tako što ćete Guglati rezultat da vidite da li verodostojni izvori potvrđuju njegovu tačnost
    • Navedite jasne primere šta predstavljaju vlasničke informacije i kreirajte jasne smernice protiv uključivanja takvih informacija u upite čet robota
    • Recite zaposlenima da odgovor ChatGPT-a tretiraju kao način da ubrzaju izradu grubog nacrta, a ne da proizvedu finalni proizvod.

    Pravljenje sopstvenog generativnog AI chat bota

    Ako, nakon eksperimentisanja sa generativnom veštačkom inteligencijom, odlučite da napravite sopstveni sistem, razmislite o tome da počnete sa četbotom za korisničku podršku na osnovu iskustva vaše kompanije.

    Istraživanje je otkrilo da čet-botovi povećavaju produktivnost korisničke službe. Rad u koautorstvu profesora MIT Sloana, studenta doktorskih studija i profesora sa Stanforda otkrio je da je generativna AI povećala produktivnost agenata kol centra za 14 procenata.

    Štaviše, autori su otkrili da je generativna veštačka inteligencija povećala zadovoljstvo kupaca. Kako to? Istraživanje je otkrilo da su zahtevi za razgovor sa menadžerom smanjeni za 25 odsto, a transferi u druga odeljenja su se smanjili.

    veštačka inteligencija, privatnost

    veštačka inteligencija, AI, privatnost (Unsplash)

    Prvi korak u izgradnji sopstvene generativne AI je da odlučite zašto i kako to želite da uradite. Za preduzeća, razlog bi mogao biti ambiciozan cilj, kao što je postati najproduktivnija kompanija u svojoj industriji ili preuzeti njen vodeći tržišni udeo.

    Kako se odnosi na vrednosti vaše kompanije. Konkretno, koja ograničenja ćete staviti na generativnu veštačku inteligenciju u potrazi za svojim ciljevima? Anthropic, „bezbednosno fokusirana veštačka inteligencija koja pokušava da se takmiči sa ChatGPT-om dok sprečava apokalipsu veštačke inteligencije“, uključuje ono što se smatra humanističkim vrednostima u svoju poslovnu strategiju, piše Inc.

    Anthropic je artikulisao i ugradio jasne vrednosti u proces koji koristi za obuku svog proizvoda, nazvanog Claude. Njegove vrednosti su „biti od pomoći, bezopasan i pošten“. Anthropic primenjuje te vrednosti kroz ustavnu veštačku inteligenciju – „zbirku pravila pozajmljenih iz drugih izvora – kao što su Univerzalna deklaracija o ljudskim pravima Ujedinjenih nacija i Apple-ovi uslovi usluge – zajedno sa nekim pravilima koja je Anthropic dodao.

    Pre nego što napravite svoju generativnu veštačku inteligenciju, uverite se da odgovara vašim vrednostima.

    Izvor: BIZlife

    Foto: Freepik/Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE