Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Automobili

    Istraživanje otkrilo koja BOJA AUTOMOBILA najčešće učestvuje u nesrećama

    Boja automobila nije samo stvar stila. Na primer, očigledno je da će crveni automobili češće doživeti nesreću, što samo dokazuje važnost pažljivog izbora. Automobilski stručnjaci carVertical sproveli su istraživanje kako bi pronašli najpopularnije boje automobila i njihov uticaj na bezbednost vožnje.

    Prema istraživanju carVertical-a, boja vozila ima uticaj na verovatnoću da doživite nesreću. 60 odsto crvenih automobila pregledanih na platformi bilo je u nesrećama, što čini najopasnijom bojom za vožnju.

    Koje boje i automobili su skloni saobraćajnim nezgodama?

    Braon (59 odsto) i crna (57 odsto) su takođe boje automobila koje završavaju u nesrećama više od drugih, zatim žuta (55 odsto), plava (54 odsto), bela (50 odsto) i siva (50 odsto) . Iako razlike između polovnih automobila nisu značajne, istraživanje pokazuje da su vozila u određenim bojama manje podložna nezgodama.

    „Nije iznenađenje da je veća verovatnoća da će crveni automobili biti uključeni u nesreće. Sportski automobili su obično ofarbani u crveno, a entuzijasti brzine više vole crvene automobile nego konzervativni vozači. To je dovoljno da se pretpostavi zašto su crveni automobili na vrhu ove liste“, objašnjava M. Buzelis.

    Automobil

    Automobil (Pixabay)

    Šta boje automobila govore o vlasnicima?

    Proizvođači automobila su poslednjih decenija uveli mnogo svetlih boja. Međutim, ne čini se da će siva, bela ili crna uskoro izgubiti svoju popularnost.

    Boje automobila često odražavaju karakter vlasnika. Konzervativni kupci češće biraju monohromatska vozila, dok ekstrovertniji vozači preferiraju svetle boje. Sve u svemu, dok proizvođači automobila nude boje koje odgovaraju bilo kojoj ličnosti, većina vozača preferira klasične tonove.

    Popularnost boja automobila može da varira u različitim zemljama – nijanse koje obožavaju u SAD–u možda neće nužno biti popularne u Nemačkoj, Španiji ili Meksiku. I generalno, trendovi boja automobila nisu konstantni – oni se menjaju tokom vremena kako nove boje dobijaju pažnju.

    Automobil

    Lamborgini, automobil (Unsplash)

    Najpopularnije boje vozila na kontinentima

    Kako ovo nedavno istraživanje otkriva, bela je najpopularnija boja u Australiji (39,1% ukupnog voznog parka) i EU (26,8%). Australijanci takođe obožavaju srebrne (15,9%) i sive automobile (14%). Evropljani još više preferiraju siva (25,9%), a zatim crna vozila (24,5%).

    Sličan procenat crnih vozila se takođe može naći u SAD–u (24,7%). Međutim, vole i bele (20,9%) i srebrne (17,3%) automobile.

    „71% automobila koji su provereni na našoj platformi bili su monohromatski – crni, beli, sivi ili srebrni. Ovo samo dokazuje da su ljudi prilično konzervativni kada je u pitanju kupovina vozila“, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i šef komunikacija u kompaniji carVertical.

    Automobili

    Automobili (Unsplash)

    Vozači obično izbegavaju šarene automobile

    Više šarenih vozila ima u zemljama sa toplom klimom u poređenju sa severnim zemljama. Vožnja sjajnog automobila u Norveškoj, Kanadi ili Švedskoj može podići neke lokalne obrve, ali bi bila sasvim normalna u Kaliforniji ili Italiji, gde su svetle boje pravilo.

    Kao opšte pravilo, beli automobili su popularniji u toplijim klimama, jer bela boja reflektuje sunčevu svetlost, čineći ove automobile manje vrućim za vožnju.

    Trendovi boja automobila se menjaju

    Automobili

    Automobili (CarVertical)

    U poslednjih 20 godina došlo je do značajnih promena u trendovima boja automobila. 42 odsto automobila proizvedenih 2002. godine i proverenih na pomenutoj platformi istorije automobila bilo je sivo ili srebrno. U međuvremenu, iako je bela jedna od najpopularnijih boja u ovom trenutku, realno nije bilo belih vozila 2002. godine.

    Brzo napred do sada, stvari su potpuno drugačije. Od svih automobila proizvedenih 2020. koji su provereni, 26 odsto su bili sivi, a 18 odsto – beli.

    Udeo crnih automobila između 2002. i 2020. ostao je manje-više sličan. Ponekad trendovi boja traju samo nekoliko godina. Na primer, broj braon automobila je porastao između 2012. i 2014. godine, ali je zatim počeo da opada u narednim godinama.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: CarVertical

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE