Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Autobusko stajalište od 3 mil. $: Marketinški potez o kome se i danas priča (FOTO)

    Teško je smisliti marketinške kampanje koje zaokupljaju maštu javnosti. Zbog godina i godina ovakvih kampanja, većinu toga smo već videli.

    Da biste se danas probili do svoje ciljne grupe, vaša marketinška kampanja mora biti revolucionarna. To mora da trgne ljude i natera ih da se zapitaju „šta se ovde dešava?“

    3M, kompanija koja se bavi proizvodnjom stakala je eksperimentisala sa marketingom koji je uključivao jedan od njihovih proizvoda, neprobojno staklo. Ova kampanja je postala viralna i izazvala je značajno interesovanje.

    Kampanja je bila savršena ilustracija gerilskog marketinga i kako činjenje nečeg neobičnog može da podigne svest o brendu i da se o vašem proizvodu priča širom sveta.

    Novac, novac, novac…

    Kampanja je bila jednostavna. Tri miliona kanadskih dolara stavljeno je u reklamno kućište na autobuskoj stanici u Vankuveru, Kanada. Kućište je po ivicama bilo prekriveno 3M proizvodom, Scotchshield, providnim filmom koji, kada se nanese, čini staklo jačim.

    Premisa kampanje je bila jednostavna. Građani su bili izazvani da razbiju staklo, a ako to urade, otišli ​​bi sa novcem.

    Bila je to genijalna marketinška šema. Ko bi mogao da odoli da ne pokuša da razbije staklo i ode sa 3 miliona dolara? Bio je ovo rizičan potez koji se isplatio.

    Godine 2005. 3M je imao novi proizvod koji je želeo da pokaže. Zvao se (i još uvek se zove) Scotchshield i previše je tehnički proizvod da bi se pokušao objasnio u potpunosti, ali to je u suštini super-jaka plastika koja pomaže u sprečavanju pucanja prozora.

    Na jedan dan stavili su nešto što je izgledalo kao milione dolara u gotovini u prozor autobuske stanice, angažovali tim za obezbeđenje i pustili nasumične pešake da pokušaju da razbiju prozor. Kao što verovatno možete pretpostaviti, novac je još uvek bio tamo kada su se stvari završile.

    Tesli ovo nije pošlo za rukom

    3M je ovo izveo pre više od 18 godina, ali se marketinški štos i danas pominje u časovima marketinga i oglašavanja.

    Stručnjaci tvrde da je Tesla uzela malo inspiracije iz ovoga tokom sopstvene demonstracije ‘otpornog stakla’. Međutim Teslina kampanja jednostavno nije dalo iste rezultate, to je sve.

    Naravno, detalji iskopani od tada sugerišu da nije bilo potpuno jednostavno samo otići sa torbom novca. Ljudima je bilo dozvoljeno samo da pokušaju da razbiju staklo. I zapravo je korišćeno oko 500 dolara u stvarnom novcu, pošto je igra sa toliko novca pomalo opasna. Međutim, ovo ne umanjuje genijalnost ove kampanje.

    Tajna Zarine strategije: Kako zaraditi milijarde dok trošite 0 na reklame?

    Posle nekoliko sati pokušaja, sam okvir je počeo da pokazuje ozbiljna oštećenja. Pošto se radilo o razbijanju stakla, izazov je proglašen završenim.

    Ovo je još jedan dokaz da marketing i oglašavanje ne moraju uvek da koštaju milione, dovoljno je „milione“ staviti na autobusko stajalište i pustiti slučajne prolaznike da odrade svoje.

     

    Izvor: BIZlife

    Foto: YouTube Screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE